تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۱۶۸
یادداشت|

ترس آقایان از «شفافیت» در نماز جمعه کبگیان

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ترس آقایان از «شفافیت» در نماز جمعه کبگیان
کبنا ؛متن ارسالی: سزاوار است که خطیب جمعه، بلیغ و سخنور باشد، با عباراتِ فصیح و روشن و خالی از پیچیدگی، مقتضای حال را در سخن خود مراعات کند. به آنچه بر مسلمین در جاهای دیگر می‌گذرد، به‌ویژه آنچه در منطقه خودش می‌گذرد آشنا باشد. مصالح اسلام و مسلمانان را بداند. شجاع و بی باک باشد و در راه خدا از ملامتِ هیچ ملامتگری نهراسد. در اظهار حق و ردّ باطل، طبق شرایط و مقتضیات، صراحت داشته باشد.
این‌ها و هزاران جمله از این دست، نمایانگر وظیفه خطیر ائمه جمعه می‌باشند.
ائمه جمعه‌ای که از صدر اسلام تا کنون هر گاه درست و به جا از تریبون نماز جمعه استفاده کردند، جامعه اسلامی را به پیش، برده و هر گاه در انجام رسالت خویش کوتاهی کرده و یا خدای ناکرده از جایگاه خویش، سوء استفاده کردند جامعه و حکومت اسلامی، را به سمت زوال و نابودی، و یا در حالت خوشبینانه ضعف کشاندند
 در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش، کبگیان مطالبی توسط، خطیب توانمند و عالم فرزانه دکتر وحدانی فر بیان گردید که واکنش برخی‌ها را در پی داشت، عده‌ای در تایید، این سخنان و بیان مشکلات بخش و عده‌ای هم در انتقاد، از مواضع صریح ایشان لب به سخن گشودند.
اما حقیقت اینست که امام جمعه بخش کبگیان که شخصی فرهیخته و فرهمند می‌باشند، نه تنها هیچ گاه مواضع سیاسی را در بیان مشکلات مد نظر قرار نداده، که در بسیاری از موارد از افرادی تعریف و تمجید کرده‌اند که شاید گرایش فکری و سیاسیشان با شخص امام جمعه یکی نبوده و اختلاف فکریشان مشهود می‌باشد.
 ایشان ملجأ و پناهگاه انسانهایی است، که خود را در رسیدگی به مشکلاتشان ناتوان دیده و دست یاریشان به سمت امام جمعه دراز است و الحق که امام جمعه هم در رسیدگی به مشکلات و معزلاتشان لحظه‌ای کوتاهی نکرده و رسیدگی به مشکلات این افراد را نه تنها وظیفه، که هدیه‌ای، از جانب خداوند، رحمان بر خود می‌داند.
ایشان ضمن آگاهی بر تمام مشکلات و معضلات بخش، برخی از مشکلات را که نیاز، باشد، در جلسات و برخی، دیگر را در تریبون‌های عمومی بیان می‌دارند.
یکی از این مشکلات که در تریبون‌های، عمومی بیان شد وضعیت خیابان‌ها و جاده‌هایی است که سالها قبل زیر سازی شده و بعد از آن به حال خود، رها شدند مانند معابر روستای صالحان که مورد، اشاره ایشان بودند، این موضوع که هم باعث از بین رفتن بیت المال گردیده و هم نارضایتی عمومی را در پی داشت سبب گردید که ایشان با رعایت جانب انصاف و تقدیر از عملکرد نهادها و اداراتی که به خدمت مشغولند، انتقاداتی را نیز نسبت به اداراتی که صرفاً با نگرش انتخاباتی و در زمانهای انتخابات اقدام به فعالیت مضاعف نموده و بیشتر عملکردشان مربوط، به زمانهای قبل از انتخابات می‌باشد، را ابراز نمودند و بیشتر ابراز نارضایتی و انتقاد این خطیب جمعه مربوط به عملکرد ضعیف برخی ادارات در سال ۹۷ بود. ایشان بنا به سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه دینی و اخلاقی خویش، از همه مسئولان می‌خواهد که در جهت رفع حوائج و نیازهای مردم که وارثان و صاحبان اصلی انقلابند با جدیت و تلاش بیشتری به کار ادامه داده ودر این راه از هیچ تلاشی فرو گزار ننمایند. و همه زمانها را همچون زمان برگزاری و تبلیغات انتخاباتی با شور و شعف و جدیت مثال زدنی در جهت رفع نواقص و کمبودات، تلاش نمایند.
ایشان در بخش دیگری از صحبتهایشان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین، کم کاری و دور شدن از وظیفه قانونی‌شان و رفتن به سمت کارهای فرعی را آفت افتاده به جان دولتمردان و خادمان ملت دانسته و از مسئولین خواستند از راه اندازی کارناوالها و حضور در مراسمات فرعی کاسته و به جای آن بیشتر به امورات مردم بپردازند.
حال با این تفاسیر، عده‌ای با برداشت‌های اشتباه و یا مغرضانه و یا سوء تعبیر سعی در ایجاد جوی نموده‌اند که امام جمعه و جایگاه آن را منصوب به جریانی خاص و در مقابل دولت و نهادهای منسوب به ایشان قرار دهند.
این در حالی است که همه دولتمردان و مدیران ایشان در بخش نسبت به تلاش، و کوشش این امام جمعه محترم در جهت موفقیت ادارات و برنامه‌های ایشان صحه گذارده و می‌گذارند.
و در پایان ضمن تشکر مجدد از همه ادارات، نهادها و مدیرانی که به هر نحو در جهت رفع مشکلات و معزلات جامعه تلاش می‌کنند، از امام جمعه محترم بخش کبگیان و دیگر ائمه محترم جمعه مصرانه می‌خواهیم از تریبون نماز جمعه نسبت به معرفی همه مدیران و اداراتی که در اجرای وظیفه مسامحه و کوتاهی دارند اقدام نموده و چون همیشه صدای رسای ملت باشند.
 و السلام
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بردکتروحدانی فرکه حقایق رابیان نمودن اماحاج آقابخشدارفوق العاده ضعیف است وظیفه بخشداراست پیگیرمشکلات بخش باشدولی افسوس که پست بخشداربدنام کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه حرفای گند گنده میزنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1