تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۰۲۹۷۶
جوابیه‌ای به اظهارات امام جمعه قلعه‌رئیسی در رسانه‌ها:

آقای صلواتی اینقدر اصرار به پیاده کردن افراد از خط ولایت نورزید

طیبی منش
۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای صلواتی اینقدر اصرار به پیاده کردن افراد از خط ولایت نورزید
کبنا ؛متن ارسالی

جناب حجت الاسلام والمسلمین صلواتی امام جمعه محترم شهر قلعه رئیسی با سلام واحترام. گفت و گوی جنابتان را در رسانه‌ها ملاحظه کردیم. به عنوان برادر کوچک شما مطالبی را به عرضتان برسانم. قبل از هر چیز از عموم مردم ولایتمدار قلعه رئیسی عذرخواهی می‌کنم:
 ٭ به عرض حضرتعالی می‌رسانند دعوت کنندگان رئیس دولتهای نهم ودهم گروهی از جوانان مومن و ولایی و انقلابی و تعدادی از هیئت‌های مذهبی بوده‌اند البته قبل از آن جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا () طی دعوت نامه‌ای از ایشان دعوت کرده بودند که این مسئله مهمترین پشتوانه‌ی دعوت کنندگان بوده است. و البته اولین استقبال کنندگان از ایشان، تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا و جانبازان بودند که هنگام استقبال صحنه‌های عجیبی در گلزار شهدا به وجود آوردند.
لذا به عرضتان برسانم ضمن احترام فراوان، جنابعالی در جایگاهی نیستید که عذرخواهی را از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و هیئت‌های مذهبی مطالبه کنید. و صد البته این جنابعالی هستید که باید از محضر این عزیزان عذرخواهی کنید.
 ٭ همانگونه که به رئیس محترم دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان عرض کرده‌ام، از حضرتعالی نیز استدعا دارم به عنوان یک طلبه در بیانات خود دقت، ادب و تقوی را رعایت فرمایید. چرا که به کاربردن الفاظی چون لجن سیاسی (که البته جنابعالی به بدتر از این واژه معتقد هستید)، ممکن است بابِ به کار بردن الفاظ غیرقابل قبولی را باز کند.
 ضمن اینکه مجدداً استدعا دارم ساحت جایگاه نماز جمعه را حفظ کنید و از این بیشتر آن را با مواضع اشتباه به حزبی و جناحی بودن متهم نکنید.
 ٭ جمعیت چند ده هزار نفری استقبال کننده در یک شهرستان محروم در خفقان کامل تبلیغاتی و فشارهای بی امان را چگونه توجیه می‌کنید؟ آن‌ها از این طریق هم نشان داده‌اند که قدردان خادمان خود هستند و هم نارضایتی خود از شرایط بسیار بدِ اقتصادی و ناکارامدی مدیران کشور و برخی فسادها وبی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها را فریاد زدند. همه‌ی آنها دلباخته نظام و انقلاب و رهبری هستند. اینان همان مردمی بودند که همیشه در صحنه‌های متفاوت پای آرمانهای شهدا و انقلاب و رهبرشان بودند و هستند. کسی حق ندارد حضور این مردم را نادیده بگیرد و تفسیر اشتباه کند.. چرا اصرار به نادیده گرفتن مردم و قرار گرفتن در مقابل این مردم ولایتمدار دارید؟؟
 
٭ وجود طلحه و زبیرها در تاریخ اسلام و هم اکنون به هیچ عنوان قابل انکار نیست. حتماً اطلاع دارید نماز شب خوانهای فراوانی هم از صدر اسلام تا کنون بودند که به موقع ولی و امامشان را یاری نکردند و البته ضرباتی به پیکر اسلام هم زده‌اند. مصادیق را حضرتتان بهتر از حقیر میدانید.
 
٭ از منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب به صراحت پیداست که ایشان هم در عمل و هم در بیاناتشان به دنبال جذب حداکثری هستند.
چند نمونه را جهت اطلاع عرض می‌کنم:
«نمی‌شود هر کسی را به مجردیک خطایی یا اشتباهی گفت منافق، نمی‌شود هر کسی را به مجرد اینکه یک کلمه حرفی برخلاف آنچه من و شما فکر می‌کنیم، زد، بگوییم آن آقا ضد ولایت فقیه است. در تشخیص‌ها خیلی باید مراقبت کنید»
ایشان در جای دیگری با صراحت فوق العاده راه را بر هرگونه تفسیر و تٲویلی بستند و فرمودند: «این ضد ولایت فقیه که در کلمات هست، آیه منزل از آسمان نیست که بگوییم، باید حدود این کلمه را درست معنا کرد، اعتراض به نظرات خاص رهبری ضدیت با رهبری نیست».
وسعت نظر رهبر معظم انقلاب برخلاف تنگ نظران مدعی ولایت به گونه ایست که راه را بر دگر اندیشان سیاسی نیز نمی‌بندد و فرمودند: «نظام با دگر اندیشان کاری ندارد، اینهمه دگر اندیش هست، دگر اندیش سیاسی که بدتر از دگر اندیش دینی نیست، خب ما اقلیتهای دینی داریم که دگر اندیش اند، در مجلس هم عضو دارند، در مناصب مختلف هم حضور دارند».
روشن بینی ایشان به گونه ایست که در پاسخ به استفتائی می‌فرمایند: «عدم اعتقاد به ولایت فقیه، اعم از اینکه بر اثر اجتهاد باشد یا تقلید، در عصر غیبت حضرت حجت (ارواحنا فداه) موجب ارتداد وخروج از اسلام نمی‌شود»
 سخنان معظم له به گونه ایست که اگر برخی از آنان را به برخی مدعیان ولایت نشان دهیم و نگوییم از کیست، بلا درنگ گوینده این سخنان را ضد ولایت فقیه می‌خوانند.
 حضرت آقای صلواتی!
استدعا دارم بر خلاف منویات امام جامعه، اینقدر اصرار به پیاده کردن افراد از قطار انقلاب و خط ولایت نورزید. احمدی نژاد اشتباهاتی دارد و قابل نقد است و ما خود نیز منتقد ایشان هستیم، اما اگر امروز شایسته‌ی القابی است که امثال حضرتعالی به او نسبت می‌دهید، نتیجه‌ی اصرار امثال جنابتان به پیاده کردن او از قطار انقلاب و هل دادن بیش از پیش او به سمت پرتگاه خروج از دایره نظام است. البته تا کنون مقاومت کرده و مثل کوه استوار در برابر این فشارها ایستاد. اگرخدای ناکرده روزی مقاومتش به پایان برسد امثال شما که هل دادن را با تمام قوا ادامه داده‌اید، مقصر هستید. آیا سزاوار است اینگونه افراد را با برچسب‌ها و اتهامها از میدان به در کنید؟
 جناب شیخ! بر خلاف برخی تنگ نظران، ما معتقد به فضای باز سیاسی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی هستیم و هرگز به خود اجازه نمی‌دهیم عرصه را تنگ کنیم و خفقان ایجاد کنیم. معتقدیم جمهوری اسلامی از دموکراتیک‌ترین کشورهاست و هر کس می‌تواند در چهار چوب، حرفش را بزند. امروز به یمن نظام اسلامی، همه، حتی کسانی که مخالف نظام هستند، داخل کشور حرفشان را می‌زنند. دانشگاه‌ها و جای جای کشور صحنه‌های زیادی از این آزادی بیان را شاهد هستیم. شما را چه شده است که از یک جلسه بر افروخته‌اید؟ آنهم جلسه‌ای که میزبانش مردم ولایی و انقلابی شهرستان بهمئی بودند و سخنرانش هم روزی رئیس جمهور خدوم وجهادی کشور و اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است؟ کجای این جلسه سحنرانی در تعارض با نظام بوده است؟ هم سخنان سخنرانان پیش از سخنران اصلی و هم سخنان دکتر احمدی نژاد همه در چهارچوب قانون و دفاع از انقلاب و ولایت بوده است.
 ٭ استقبال پرشکوه مردم از محمود احمدی نژاد قطعاً می‌توانست مسولان را به تکاپو و پاسخگویی و خدمترسانی به مردم وادار کند که متٲسفانه مواضع اشتباه برخی از دوستان بدون توجه به رفتارهای مردم، مانع آن شده‌اند. اجازه بدهید مسئولین پاسخگو باشند.
 ٭در پایان مجدداً از جنابعالی استدعادارم به خاطر بی پروایی در برچسب زدن به دیگران و به کاربردن الفاظِ دون شٲن و نیز تنزل جایگاه نماز جمعه از پیشگاه خدای بزرگ استغفار و از مردم عذرخواهی کنید.
والسلام علی من اتبع الهدی
-----------------------
طیبی منش
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام
نیازی نیست که اقایانی مثل امام جمعه ای دریک شهرراجع به احمدی نژاد صفاتی روبفرمایند مردم اصل شخصیت احمدی نژاد رو همان اوایل بدرستی شناختند اون هم لیاقت مدیریت کشور رو نداشت وکارش ازاشتباه گذشته بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بدبختی اینجاست که همه کاسه ازآش داغ ترند.کدام خانواده شهداکدام جانبازازآمدن احمدی نژادمطلع بودچ.آقای. شماقبلادردر.ی حالاسیاستمدارشدید نذارحرمت قلم شکسته شودنگذارقسم جلاله باریتعالی درباب قلم دامنگیرتان شود.شماازجانب کی دعوت کردیدجنابعالی چه امتیازدر.ن السابقون رابی جهت عنوان کردسعی نکنیدحرمتهاپامال امال عده ای . شوند
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوانان مومن و انقلابی که این چنین با منطق و محکم از خادم ملت در مقابل مصادره کنندگان. دفاع جانانه می نمایند؛الحق که گفته اند بد دفاع کردن از دیگران خود بدترین ضربه به آنهاست؛مصداق منطقی و خوب دفاع کردن همین جوانان مومن و انقلابی همچون دکتر طیب خواه،طیبی منش و حسینی است و در مقابل ببینید که بعضی. چه الفاظ و اصطلاحاتی به کار می برند و این هم مصداق بد دفاع کردن است.
United Arab Emirates
سلام
اینکه آقای احمدی نژاد در حال حاضر در .نیست بر کسی پوشیده نیست و در انتخابات به صورت عملی این مسئله رو اثبات کردند و اما اینکه ایشان قبلاً چه سمتی داشته اند توجه تون رو به این نکته جلب کنم ک.جانباز جنگ صفین بود اما عاقبتش چه شد...
Iran, Islamic Republic of
خدا قلمت را حفظ کند. انصاف عالی جواب دادی
نانا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد از اولش هم به درد ریاست جمهوری نمی خورد همین هایی که الان لقب مرده سیاسی و. سیاسی بهش می دن .و حالا خودشون اینگونه راجع بههش حرف می زنن امثال هدایتخواه و پناهی و ...
علی
Iran, Islamic Republic of
افرین بر طیبی منش حرف های خوب نوشتی .احمدی نزاد ولای است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود. انصافا آایان باید یاد بگیرند
ع
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر اینکه میگن چوب خدا صدا نداره اینه تا دیروز نماینده. هم اقایان ائمه جمعه و جماعت وهم تمامی اصولگراها تمام قد ازش حمایت می کردند جبهه گیریشون مقابل .ا توجیه می کردند الان اینطور...... خدایا به عظمتت شکر
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1