تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۵۳۱۰۰

پزشک «گچسارانی» عضو تیم پزشکی کالج سلطنتی «انگلیس» (+ تصاویر)

۲۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید ابوالحسن حسینی نیک

دکتر جهانگیر تقی پور سال ۱۳۲۹ در روستای شادگان (گورو) شهرستان باشت و باوی استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. وی جز اولین محصلینی بود که در پی تغییرات اجتماعی و با باز شدن اولین مدارس در  اواخر ده ۳۰ در این منطقه توانست تا کلاس چهارم دوران ابتدایی را در زادگاهش (کلاس اول را در روستای شاه بهرام) با تشویق و حمایت زنده یاد حاج فریدون شریفی از معتمدین و یکی از اولین فرهنگیان به نام منطقه بخواند.
وی بعد از اتمام دوره شش ساله دبستان در گچساران و تکمیل دوره سه ساله کار آموزی آموزشگاه حرفه ای شرکت ملی نفت ایران در امیدیه، آغاجاری به عنوان کارگر در شرکت نفت استخدام شدند. ایشان همزمان با کار در روز به درس و تحصیل خود بطور شبانه ادامه دادند تا سرانجام موفق به اخذ دیپلم علوم طبیعی شدند.
پشتکار دکتر جهانگیر تقی پور باعث شد که ایشان در سال ۱۳۵۱ از استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته شیمی دانشگاه جندی شاپور اهواز پذیرفته شوند و مهمتر اینکه در میان پنج نفر دانشجویانی بود که از طرف دانشگاه اهواز بر اساس معدل از میان تمام دانشجویان سال اول دانشگاه از همه استانهای کشور برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی منتخب شدند.
وی فردی خود ساخته که در دوران قبل از دانشگاه با کار و سپس کارگری در شرکت ملی نفت ایران و در دوران تحصیلات پزشکی خود با تدریس در دبیرستان های اهواز امرار معاش و مدتی در درمانگاه صنایع فولاد، شبکه رازی و کمک به روستاهای اطراف اهواز مشغول به طبابت بود. در اوایل جنگ ایران و عراق در بیمارستان های اهواز بودند ولی بعلت مسایل مختلف بدون نقشه قبلی مجبور به ترک ایران شدند و سرانجام در سال ۱۳۶۴در شهر لندن کشور انگلستان مستقر گشتند.
دکتر جهانگیر تقی پور از از محدود ایرانیانی است که از سد امتحانات مشکل چند مرحله یی عضویت در  کالج های سلطنتی جراحان انگلیس و اسکاتلند (فلوشیپ) بر آمده و علاوه بر بیش از ۲۵ سال طبابت بعنوان جراحی زبردست در رشته های تروما، قفسه صدری، کبد و گوارش در بهترین مراکز پزشکی دانشگاهی انگلیس تجربه اندوخته¬اند به گونه¬ای که با گرفتن  فلوشیپ این کالج ها لقب "مستر" گرفتند.
دکتر جهانگیر تقی پور به احتمال زیاد تنها پزشک (اولین) ایرانی هستند که از بین جراحان جامعه پزشکی در بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) و ایرلند جنوبی به عنوان یکی از اعضا اصلی هیئت ممتنحنه امتحانات تخصصی جراحی در کالج های سلطنتی جراحان بریتانیا و ایرلند برای هشت سال از طرف این مراکز مهم علمی پزشکی جهان انتخاب شدند.

وی یکی از اولین کلینیک های خصوصی را در لندن از سال ۲۰۰۰ میلادی باز نمود. در سال ۱۹۹۸ میلادی مکانی را در شمال غرب لندن خرید و با وجود مخالفت شدید مقامات محلی، ایشان این مسئله را به دفتر وزیر کشور دولت وقت انگلیس کشاند و موفق شد برای اولین بار کلینیک خصوصی خود را در ژوئن سال ۲۰۰۰ میلادی در لندن باز کند.
دکتر جهانگیر تقی پور را به عنوان فردی بی ادعا و یکی از موفق ترین پزشکان ایرانی در اروپا می شناسند به گونه ای که کلینیک جراحی زیبا سازی (کاسمتیک سرجری کلینیک) ایشان در لندن یکی از پرطرفدارترین کلینیک های جراحی زیبائی بوده که با بکار گرفتن آخرین تکنیک های پیشرفته در زیباسازی در زیر  بی حسی موضعی یا با استفاده از داروهای آرامبخش (بدون احتیاج به بیهوشی عمومی و خطرات آن) با حداقل برش و حداکثر ایمنی است. از بدو تاسیس این کلینیک بیماران زیادی از سرتاسر بریتانیا،کشورهای اروپایی و بعضی از کشورهای خاورمیانه را بدون عارضه خاصی درمان کرده است.
از افتخارات علمی دکتر جهانگیر تقی زاده در حوزه پزشکی چه با امتحان ورودی و چه بدون از امتحان عبارتند از:
۱٫ عضویت در کالج سلطنتی جراحان انگلیس
۲٫ جواز و عضویت کالج سلطنتی پزشکان انگلیس
۳٫ عضو کالج سلطنتی جراحان اسکاتلند (فلوشیپ)
۴٫ دیپلم و جواز مسایل بارداری کالج سلطنتی زنان و زایمان بریتانیا
۵٫ سند حق آموخته شده از کالج سلطنتی پزشکان خانواده بریتانیا
۶٫ دیپلم انستیتو ملی قلب و ریه انگلیس در بیمارستان های دانشگاه لندن
۷٫عضو سازمان پیکر تراشی بریتانیا
۸٫عضو کالج زیبایی در پزشکی بریتانیا
۹٫ عضو آکادمی کار شناسان
۱۰٫ عضو آکادمی جهانی جراح زیبا سازی
۱۱٫ عضو آکادمی جراحان زیبا سازی امریکا
۱۲٫ عضو جامعه ی سلطنتی پزشکی بریتانیا
۱۳٫ نظام پزشکی ایران، بورد تخصصی جراحی ایران
۱۴٫ عضو جامعه جراحان ایران
۱۵٫ عضو سابق هیئت ممتحنه امتحانات تخصصی جراحی در کالج های سلطنتی جراحان بریتانیا و ایرلند
از موضوعات عمومی مربوط به ایران که توسط دکتر جهانگیر تقی پور نوشته و در ژورنال ها منتشر شده:

الف: اثرات جنگ طولانی برروی بهداشت و درمان کشورایران ازسال: ۱۳۵۷ تا  ۱۳۶۸  در  شماره ۸  ژورنال "جنگ و طب"
ب: مصدق و مردم ایران در ژورنال بقا ،ستیز و طب.
دکتر جهانگیر تقی پور یکی از فرزندان و مشاهیر لایق ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در جهان هستند که با وجود کمبودها و موانع توانسته¬اند به بالاترین درجات علمی در کشور انگلیس نایل آیند. وی  بعد از حدود ۳۰ سال فعلا در شیراز در پی انتقال تجربیات خویش به پزشکان جوان و خدمات جراحی های زیباسازی (کاسمتیک سرجری) به هموطنان عزیزمان می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
برای دکتر آرزوی موفقیت بیشتر می کنم
سپ
Iran, Islamic Republic of
نقش معلم وارسته را در ساختن یک انسان توانمند را بزرگ بداریم روح حاج فریدون شریفی شاد و خداوند یار دکتر عزیز باشد.
ایل
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی موفقیت های بیشتر برا هم استانی عزیز کاش ایشون همچون دکتر سمعیی حداقل سالی یکبار به دیار خود میومد و بیماران ویزیت میکرد.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر در لندن یک نهار مهمان ایشان بودم. دکتر جان خدا حفظت کنه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ایشان از فرزندان بخش باوی شهرستان ملاثانی خوزستان می باشند.
Iran, Islamic Republic of
باور کنید من اولین باره اینو میشنوم. کاش یکی بیاد زندگی نامه همه این شخصیتها رو در یک کتاب جمع کنه یا دعوتشون کنن که بیان گچساران
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
ای... بوده.
دیار سرافراز باوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوانان باشت.روستای شادگان باشت پر است از افراد تحصیلکرده .دکتر جهانگیر تقی پورباعث افتخار برای ملت ایران و جامعه پزشکی استاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخه اگر تو ایران بود یه چیزی توانگلیس چیش به ما
ناشناسم
Iran, Islamic Republic of
آخه اگر تو ایران بود یه چیزی توانگلیس چیش به ما
گوو جونیم
Iran, Islamic Republic of
ماشاله ..
همشهری
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
Iran, Islamic Republic of
تا حالا کجا بود د...
ایل باوی
Iran, Islamic Republic of
ناشناسی حسودی نکنی به خدا هیچی نمیشه..درود بر فرزندان شایسته باوی
بهرام حسنی
Iran, Islamic Republic of
همین اندازه که بچه‌ها ی ما رفتن و پیشرفت کردن موثر واقع شدن یعنی هنوز امید هست هنوز امید هست که بچه‌ها ی ما تلاش کنند جون بگیرند مفید باشند ما تازه برخاستیم کم کم به اوج میرسیم تازه اولشه
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهمنی کشکولی فوق تخصص مردمک چشم از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد شهر گچساران نیز به عنوان پزشک سلطنتی انگلیس می باشند.
Iran, Islamic Republic of
این افراد چرا شناخته شده نیستند چرا خود را به دره علی چپ می ززند چرا برای زادگاه خود موثر واقع نمی شوند و چراهای دیگر .............
حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
اول متن خوب بود.اخرش بوی تبلیغ به مشام رسید
حسینی
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار استان با ارزوی موفقیت برای همه لر زبانان
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
من اسفند ماه با ایشان دیدار داشم از دانش آموزان دبیرستان ماندگار کورش کبیر گچساران هست که پنجم اسفند ماه در این همایش حضور داشتند
باشت
Iran, Islamic Republic of
اخیرا در شیراز کلنیکی ساخته که انشاالله همه ایرانیان از آن بهره مند می گردند
Iran, Islamic Republic of
انگلیس؟؟؟؟ چ نام کثیفی...اونم سلطنت انگلیس/// عضویت در تیم پزشکی کالج سلطنتی «انگلیس به نظرم افتخار بزرگی نیست. در عوض اگر در کشور خودش کاری انجام می داد برای ما ایرانیا مایه افتخار بود و بهش افتخار می کردیم.
هم استانی
کاربر۲۲وبقیه که بدون اطلاعات کامل قضاوت می کنید.
لطفا انصاف را سرلوحه قضاوت خودت قرار دهید و نشنیده وندیده لطفا" قضاوت نکن.
ایشون اگه فرصت وبها بهش بدن مرد کاره تو همین چند خطی که از زندگینامش نوشته شده معلومه.
شما فقط نیمه خالی لیوان را میبینید.
بنده بعنوان داماد برادر دکتر شاهدم که
دکتر هرسال روز ۱۳بدر از لندن بلند میشه ومیاد در روستای پدرومادریش در شادگان(گورو) کل فامیل رو دعوت می کند ودر همون روز به طبابت نیازمندان هم می پردازه. وکلی مساعدت مالی در حق نیازمندان.
هم استانی
کبنا
چرا نظرات را همه نمی زنید
همشهری
زنده باد دکتر تقی پور افتخار ایران زمین بالاخص افتخار لر زبانان...ارزوی موفقیت روز افزون برایشان دارم.ای کاش حسادت رو کنار میگذاشتیم وحقیقتها رو نادیده نمیگرفتیم.
باوی
زنده باد دکتر تقی پور افتخار ایران زمین بالاخص افتخار لر زبانان...ارزوی موفقیت روز افزون برایشان دارم.امثال دکترجهانگیرتقی پور سرمایه هاوافتخارات کشورمون هستند.ای کاش حسادت هارو کنار میگذاشتیم وحقیقتها رو نادیده نمیگرفتیم...
حسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر معلمان دلسوزی همچون مرحوم حاج فریدون شریفی و علی شهبازی که چنین افراد پاک و شایسته و افتاده ای را تربیت کردند ،چون شنیدیم دکتر تقی پور همیشه از معلمان دوران ابتدایی خویش یاد و هر وقت به گچساران سفر میکند حتما به خانه معلمان قدیمیش میرود و به نوعی از زحماتشان قدردانی میکند درود بر چنین انسان قدرشناس.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1