کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطلبی در باره خبر «دیدار هدایت‌خواه با تامرادی‌ها»

6 بهمن 1394 ساعت 14:47


رحمت الله فضل‌منش

بعد از انتشار خبر «دیدار هدایت‌خواه با جمعی از تامرادی‌ها»[کلیک کنید] و انعکاس زیاد آن در سطح جامعه که با واکنش‌های نیز همراه شد، رحمت‌الله فضل‌منش وکیل پایه یک دادگستری که خود از طایفه بزرگ تامرادی است، مطلب زیر را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است و از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

بنام آنکه جان را فکرت آموخت
پاسخ به مواردی احساسی، غیر عقلانی و کودکانه از قول افرادی منتسب به طایفه ما (تامرادی‌ها)
مشاهده نمودم در سایت کبنانیوز افرادی ناشیانه مطالبی نوشته‌اند که امیدوارم مغرضانه نباشد در پاسخ اعلام می‌دارم:
اولا «- همچنان که صاحب خانه و صاحب مال از اعلام نام و معرفی خودش ترسی ندارد ولی دزد‌ها از اعلام نام و مشخصات واقعی خود به لحاظ عواقبش می‌ترسند لذا خود را معرفی نمی‌کنند. شما که خود را صاحب خانه (تامرادی) و ما را بیگانه (غیر تامرادی) همچنین خود را (نخبه) و ما را (غیر نخبه) قلمداد می‌کنید چرا مثل نگارنده خود را به طور شفاف، دقیق و کامل معرفی نکرده‌اید؟!!!
ثانیا» - ما را نخبه ندانستید حرفی نیست اما اینکه خود را نخبه بلکه بالا‌تر از (نخبه‌شناس) دانستید و مواردی گفتید، لذا: زدی حرف‌ها، پاسخی نوش کن. - هوا و هوس را فراموش کن.
١- پاسخ اینکه الفاظ «نخاله» و «خائن» توسط افرادی یا یک فرد بطور مکرر به ما نسبت داده شده این است که: انصافا «این افراد نه تنها بطور دقیق خودشان برازنده و سزاوار، بلکه میراث دار این الفاظ رکیک، سخیف و منفی‌اند چه اینکه» افتاب آمد، دلیل آفتاب «با این توضیح که هر عاقلی مشاهده و ملاحظه می‌فرماید که ابتدا به ساکن و فی البدایه این الفاظ، یافته ذهن و تراوش مغز و ترشح ذائقه و بروز سلیقه و سواد وخرد کم این افراد بوده که اینچنین هنر نمایی نموده و نهایتا» هم به خاطر حفظ و حراست از این میراث گرانب‌هایشان آن را مکتوب و جهت تبلیغ این سرمایه و دستاورد عظیم خودشان ان را در فضای مجازی منتشر نموده‌اند تا به عنوان «نخبگان ایل» به جامعه‌مان افاضه فیض نمایند و گرنه ما نمی‌دانیم کیستند چه رسد به اینکه کاری به کارشان داشته باشیم. مخلص کلام اینکه «از کوزه‌‌ همان برون تراود که در اوست و هر کس همه را به کیش خود پندارد».
٢- طبق قانون از حوزه انتخابیه شهرستانهای بویراحمد و دنا تنها یک نماینده توسط ٢١٢ هزار رای دهنده انتخاب و راهی مجلس می‌شود و انتخابات طایفه‌ای، مربوط به یک یا چند روستا یا یک شهر نیست بدیهی است شرعا «و قانونا» و عقلا «و اخلاقا» حتی بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین طایفه حق ندارد و نمی‌تواند مانع انتخاب کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین طایفه یا حتی یک فرد شود. هر شخص هم تنها حق یک رای دارد و بیشتر از یک رای به هر نحوی و توسط هرکسی که باشد شرعا «و قانونا» نادرست و بفرموده مقام معظم رهبری تضییع حقوق الناس است. پس جلب رای مردم تنها از طریق ارایه برنامه‌ها و راهکار‌ها با استدلال و منطق امکان پذیر است. و فحاشی و ایراد تهمت و توهین به دیگران نتیجه منفی دارد.
٣-راجع به برادر عزیزم آقای مهدی روشنفکر که خود و سایر اعضای خانواده‌اش به خوبی می‌دانند که بنده از دوستان و خیر خواهانشان هستم و با خود حاج مهدی رفیق صمیمی سی ساله‌ایم. طبیعی است رسیدن ایشان به جایگاه بالا‌تر از نمایندگی مجلس از آرزوهای قلبی ماست. اما مطابق عادت و روحیه همیشگی‌ام که رفیق شفیقم حاج مهدی به درستی می‌داند و می‌شناسد بار‌ها صریحا «خدمتشان عرض کرده‌ام که با توجه به شرایط کنونی اوضاع مختلف خارجی و داخلی مملکت و مصلحت‌های نظام و مواضع و اهداف جریانات و تشکل‌های سیاسی و کیفیت آرایش سیاسی ان‌ها در سطوح مختلف کشور و استان و خصوصا» حوزه انتخابیه خودمان، شرایط و وضعیت کنونی جریانات فعال در این دوره از انتخابات بویراحمد ودنا بالاخص سوء استفاده‌های بدخواهان، تفکر و اهداف خود آقای روشنفکر و مهم‌تر از این‌ها آثار و نتایج و تبعات منفی عدیده بعد از هفتم اسفند ٩۴ مربوط به این ماجرا که غیر قابل جمع بوده و عدم امکان مهار و مدیریت آن آثار منفی که در این مقال صرفاً فهرست گونه یادآوری گردید و البته در ده‌ها ساعت مذاکرات حضوری و تلفنی با خود حاج مهدی رو شنفکر و بستگان و دوستان و هواداران ایشان مشروحا» و به جزئیات توضیح دادم و در صورت لزوم تکرار خواهم نمود، اصلا «حضور این برادر محترم را در صحنه رقابت‌های این دور از انتخابات مجلس را به مصلحت نمی‌دانم و معتقدم نه تنها به نتیجه مطلوب نمی‌رسد بلکه مضرات آن ده‌ها برابر منافعش می‌باشد.

با احترام

رحمت اله فضل منش

۴ /۱۱ /۹۴


کد مطلب: 156331

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/156331/مطلبی-باره-خبر-دیدار-هدایت-خواه-تامرادی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1