کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید حمید آیا «سید اکبر» تنهاست؟

24 آبان 1394 ساعت 13:54


محسن ظفری
بعد از انتشار مطلب «راز عصبانیت سیداکبر علیزاده؟» یکی از خوانندگان به این مطلب پاسخ داد.
درد سید اکبر تنهایی نیست. سید یک ایل و تبار را دارد.پسر نوح با بدان بنشست و بد شد. یک خانواده از سادات زاد احمد جدا شد ایا تمامی سادات معظم زاد احمد همراه با سید اکبر نیستند؟
درد سید حمید چیست؟ درد و ترس زمین خوردن و شکست تاجگردون نیست؟ آری سید اینجا دگر نه با زور و نه با احساس نمیتوان مردم را فریب داد. نه با وعده های پول اندیشه ها خرید و فروش میشود و نه با اشتغال جوانان رای ها به سوی تاجگردون سرازیر میشود. اینجا در قرن فن آوری و تکنولوژی با رهنمودهای فرزانه و شمع انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ارواحنا فداه در سال همدلی و همزبانی بدون نگاههای قومیتی و قبیله ای انسانها اندیشه اشان را به زر و پست ها نمیفروشند
سید حمید آیا نامه شما خطاب به آقای علیزاده سراسر توهین نیست؟همه میدانند قدرت و فرمانداری سید اکبر علیزاده چگونه بوده است. پس بگذارید مردم قضاوت کنند؟ نیک بدانید که خداوند نظاره گر اعمال و حکم نهایی در دست اوست.
خداوند سبحان را شاکریم که در سال ۹۴ دوستانی گاه گاه به عنوان نگارنده پا به عرصه رسانه میگذارند و مطلبی را مینگارند که چند روزی فضای انتخابات را گرم ولی نیک بدان عمر این نگاشتن ها کوتاه و فصلی است پس قلمت را برای جاودان بودن مهیا کنم دوست من.
در کدام دولت ها اختلاس صورت نگرفته. آیا دولت خاتمی پاکدست بوده است؟
برایت از شهرام جزایری می‌نویسم:
شهرام جزایری، پدیده ای بود که در اوایل دهه ۸۰ در دوران اصلاحات اتفاق افتاد،جوانی که در ابتدا در شهر خود سمبوسه می فروخت و در رشته دندانپزشکی تحصیل می کرد،متهم به ارتشا و فساد مالی و نیز اخلال در نظام اقتصادی می شود.
پرونده وی یکی از جنجالی ترین پرونده های اقتصادی در قوه قضاییه بود.
وی در گفتگویی گفته است: « به نظر من فردی که در کارهای اقتصادی فعالیت می‌کند که هیچ وجه نباید به افراد سیاسی نزدیک شود. از نزدیک شدن به آدم‌های سیاسی پشیمانم. هر چند که آنها سراغ من آمدند ولی چون نوع فعالیت سیاسی و اقتصادی به هم ارتباطی ندارد این کار من درست شود».
هرچند شهرام جزایری توانسته بود با نزدیک شدن به برخی از مراکز قدرت به برخی از رانتها دسترسی پیدا کند، اما امتزاج سیاست و اقتصاد را نتیجه ای جز ۲۷ سال زندان به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور نخواهد داشت.
هرچند رقم و اعداد در پرونده جزایری گفته نشد و اعدادی نجومی به دنبال این پرونده نبود تا برق از سر همه بپراند،نبود،اما وی یک مفسد اقتصادی بود که با نزدیک شدن به سیاست به مانند خداداد سرنوشت شومی را برای خود رقم زد.
همین یک مورد کفایت میکند.
گفتین دولت احمدی نژاد اختلاس دارد و من مواردی از نقاط ضعف دولت خاتمی را میگویم:
- درگیری های فراوان و زد و خورد ها در پارک ها و دانشگاه ها.
- حادثه کوی دانشگاه و افتضاحات بعدی آن. میلی به باز کردن پرونده مشتی اراذل ندارم ولی هنوز در مورد بی سیم های وزارت کشور خاتمی که در دست کودتاچیان بود به مردم توضیح داده نشده است و اگر نبود تدابیر رهبری و هوشیاری مردم ،کشور ما به سرنوشت گرجستان دچار شده بود...
- قتل های زنجیره ای که حادثه ای کم نظیر از تمامی جهات علی الخصوص نحوه برخورد با عاملین و بی آبرو کردن نظام و دستگاه اطلاعاتی کشور توسط خود مسئولین بود .
- درگیری های شورای شهر تهران.
- ماجرای مشکوک و تامل برانگیز ترور حجاریان.
- هجمه بی وقفه به اسلام، ائمه اطهار، امام خمینی، رهبری، شهدا، سپاه، شورای نگهبان و...
- تخریب باورهای دینی و اعتقادی با شدیدترین بمباران تبلیغاتی با پول بیت المال و از جیب خودمان.
- ماجراهای غم انگیز مجلس ششم که تنها کاری که نکردند توجه به مردم بود.
- تحصن نمایندگان مجلس ششم که نقش اپوزوسیون در داخل را به خوبی ایفا نمودند.
- سرقت اسناد بکلی سری مملکت به راحتی و با حمایت دولت (فیلم قتل های زنجیره ای ، نامه سعید امامی در خصوص مطبوعات و...) و در اختیار دشمنان قرار دادن آنها برای بهره برداری تبلیغاتی .
- لو دادن تصمیمات شورای عالی امنیت ملی به نحوی که رادیوهای بیگانه شاید یک ساعت بعد از آنها اطلاع داشتند.
- استعفا و تهدید به استعفاء اکثر فرمانداران و استانداران در رابطه با تحصن نمایندگان.
- نامه نگاری به رهبری برای خوردن جام زهر(قبل از حمله آمریکا به عراق).
- تشبیه محرومان به لشگر قابلمه به دست ها
- نامه خیلی محرمانه خاتمی به بوش که ما دست از حمایت لبنان و حماس و فلسطین و بی خیال شدن اترژی هسته ای به این شرط که به ما حمله نکنند . نامه دولت خاتمی به بوش در زمان حاکمیت دولت اصلاحات مخفی ماند ولی درسال ۸۵ افشا شد. اخیراً هم باز ازسوی مشاور عالی بوش پدر و پسر تأیید شد، این نامه این قدر ذلیلانه و منفعلانه است که آدم را به یاد مواضع حکومت پهلوی و شاه سلطان حسین می اندازد! به بوش بگوییم که ما حاضریم حزب الله لبنان را خلع سلاح کنیم، آقای صادق خرازی سفیر سابق ایران در پاریس، عامل ارسال نامه ننگین ۲۰۰۳ به آمریکا ، روزنامه "وطن امروز" سندش را نیز درج کرد. گفتند ما که رفتیم این نامه را به بوش دادیم، بوش گفت چه کسی جرأت کرده چنین نامه گستاخانه‏ای را بنویسد؟ حزب الله لبنان را خلع سلاح کنیم، از حمایت فلسطین دست برداریم، در بحث عراق همکاری کنیم، هسته‏ای را هم هرچه شفاف تر کنیم تا ما را از لیست شرارت خارج کنند!
- سفر رییس جمهور سابق به صورت سری به کنفرانس گروه بیلدربرگ(فراماسونری-صهیونیستی) در سال ۱۹۹۹و ارائه تز گفتگوی تمدنها و تصویب آن یک سال بعد ۲۰۰۰در سازمان ملل و نامگذاری سال ۲۰۰۱به این نام و در پی آن ارائه تز جنگ تمدن ها توسط ساموئل هانتینگتون در آمریکا .
- خدمت به آمریکا و دشمنان نظام به خاطر نفوذ دادن سکولاریسیم در بدنه جامعه و دولت .
- سید بزرگوار! تو سید آنهایی هستی که امام حسین (ع) را خشونت طلب خواندند وگرنه ملت آنقدر هم ساده نیستند که سه سال پیش را فراموش کنند .
- زمانی که دکتر احمدی نژاد دولت را از آقای خاتمی تحویل گرفت ، دولت ۱۵میلیارد دلار بدهکاری داشت. اگر در دوران خاتمی در صندوق ذخیره ارزی پولی وجود داشت بدهکاری های آن نیز زیاد بود.
دولت نهم ۷۰ میلیارد دلار را به کارهای عمرانی اختصاص داده و ۳۰ میلیارد دلار دیگر را نیز به صورت وام در اختیار صنعتگران قرار داد که باید آن را بازگردانند.
- رشد هزینه های جاری یکی از شاخصهای مهم اقتصادی برای ارزیابی عملکرد دولتها در حجیم تر شدن است و در این خصوص دولت اصلاحات طی سالهای ۷۶ تا ۸۳ یکی از بدترین عملکردها را بین دولتها داشته است و دولتی که در سال ۷۶ توانسه بود تنها با ۴۴۰۰ میلیارد تومان دستگاه حجیم خود را بگرداند، در سال ۸۳ با ۴۰ هزار میلیارد تومان اداره شد و به این ترتیب دولت دوم خرداد دستگاه دولتی را به شدت به هزینه های جاری وابسته کرد.
بر اساس مستندات بانک مرکزی که توسط مقامات این بانک در دولت گذشته منتشر شده، هزینه های جاری دولت گذشته به طور متوسط هر سال دچار افزایش ۱۰۰ درصدی شده است و از ۴۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۷۶ به ۳۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ افزایش یافته است.
بنابراین گزارش، رکورد افزایش هزینه های جاری طی ۱۲ سال مورد بررسی در سال ۸۲ رقم خورد به گونه ای که هزینه جاری ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی دولت در سال ۸۱ به یکباره با ۹۹/۳ درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان در سال ۸۲ رسیده است.
این در حالی است که دولت نهم علیرغم اینکه دستگاه دولتی به واسطه عملکرد چندین ساله دولتهای گذشته به هزینه های جاری وابسته شده بود و در سال ۸۴ رقم ۵۹ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان برای هزینه های جاری ثبت شد، توانست با مدیریت صحیح، هزینه های افسار گسیخته دستگاه دولتی را کنترل کند و در سال ۸۵ که در واقع اولین سال مدیریت کامل این دولت به واسطه تهیه اولین بودجه دولتی بود، هزینه های جاری را به ۴۱ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان در این سال کاهش دهد که تقریبا ” معادل هزینه های جاری سال ۸۳ است.
بر اساس مستندات بانک مرکزی، هزینه های جاری دولت در سال ۸۶ نیز کنترل شد و تنها با ۱/۳ درصد افزایش به ۴۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.
نکته اساسی اینکه، در سالهای ۸۵ و ۸۶ درآمد نفتی دولت نهم به شکل قابل توجهی افزایش یافت و دولت اگر می خواست روند رشد هزینه های جاری خود را مطابق دولت گذشته ادامه می داد، هزینه های جاری دولت از سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر می رفت؛ ولی با سیاستهای کنترلی دولت و تاکید رئیس جمهوری بر صرفه جویی در هزینه های جاری این امر محقق نشد.
بر اساس این گزارش، در قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور نیز مجلس ۶۲ هزار و ۱۱۶ هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری دولت مصوب کرد که طی ۹ ماهه سال ۸۷ حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان از این مبلغ مصوب هزینه شد و پیش بینی می شود تا پایان سال ۸۷ مجموع هزینه های جاری دولت به حداکثر ۵۷ هزار میلیارد تومان برسد که با این حساب از رقم مصوب مجلس و همچنین میزان هزینه های جاری سال ۸۴ کمتر است.
این در حالی است که اگر هزینه های جاری دولت در سه ماهه آخر سال ۸۷ رقم ۱۸ هزار ملیارد تومان هم برآورد شود، هزینه های جاری دولت در این سال به رقم ۵۹ هزار میلیارد تومان سال ۸۴ می رسد و بنابراین رشد هزینه های جاری دولت در انتهای سال ۸۷ در مقایسه با آغاز به کار دولت نهم یعنی سال ۸۷ صفر می شود.
- دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۳ می‌گوید که ۱۰۲۹ دستگاه دولتی اصلاً جواب دیوان را هم نداده‌اند!!
- در سال ۸۳ باید ۳۴ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی توسط شرکت ملی نفت ایران به خزانه واریز می‌شد که تنها ۲۸ میلیارد دلار به خزانه واریز شده است و ۶ میلیارد تخلف محسوب شده است و اگرچه این تخلف در واقع گردش در حسابهای مختلف وزارت نفت است و به مرور تصفیه می‌شود این تخلف در سال ۸۶ به تدریج کاهش یافته و به ۱ میلیارد دلار کاهش یافته است و ۵ میلیارد دلار مستقیماً به خزانه‌ واریز شده است.
- در برنامه سوم توسعه قرار بود ۵۶ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی استفاده شود در حالی که در سال ۱۳۸۱، این رقم را به ۷۷ میلیارد دلار تغییر دادند، چون دیدند اضافه برداشت کرده‌اند.
- دولت آقای خاتمی تا پایان برنامه سوم توسعه ۱۲۱ میلیارد دلار هزینه کرد که بیش از دو برابر پیش‌بینی جدول اولیه برنامه سوم بود و جزئیات آن در نماگرهای بانک مرکزی وجود دارد.
ما ۷ اسفند به همه ثابت خواهیم کرد برنده انتخابات جز حاج پولادی وندا کسی نخواهد بود و یقین بدان تاجگردون تنهاست.
حضرت حافظ این روزها به دکتر تاجگردون یک بیت از دیوانش را توصیه میکند:
این دغل دوستان که میبینی مگسانند به دور شیرینی
سید حمید آیا سید اکبر تنهاست ؟
محسن ظفری ۲۴/۸/۹۴


کد مطلب: 139332

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/139332/سید-حمید-آیا-اکبر-تنهاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1