کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سم‌پاشی تندروها تا تلاش‌های خادمی برای توسعه استان

14 دی 1393 ساعت 0:39


یکی از مخاطبان کبنانیوز* متن زیر را برای این پایگاه اطلاع رسانی ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود.



در آغازین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم و در حالی که افراد زیادی خود را را برای تصاحب سکان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد آماده کرده بودند، نام «سید موسی خادمی» معاون سابق استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر زبان‌ها افتاد و این نام از دل یک تصمیم عقلانی و غیر احساسی عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به خود گرفت.KHADMI

نام سید موسی خادمی اگر چه روی کاغذ نام بزرگی نبود ولی برنامه‌ها، اهداف و منش مدیریتی او در استان سیاست‌زده کهگیلویه و بویراحمد بسیار بزرگ، راهگشا و دوای دردی بود که مردم از آن به ستوه آمده بودند.

 با انتخاب خادمی نقش‌‌های افراد بسیاری که برای استاندار شدن کت و شلوار دوخته بودند، نقش بر آب شد و اعتراض و چانه زنی یکی از نمایندگان مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد هم راه به جایی نبرد.

موسی خادمی آمد و در فضایی مسموم و آلوده به مرض سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی سکان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت مردی که بیش از آنکه شعار پوچ دهد تلاش‌های عملی برای توسعه استان به خرج داد و از برنامه‌ریزی و تدوین راهبردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت، بیش از آنکه به حریفان سیاسی و تطمیع یاران بپردازد.

خادمی در جذب حمایت دو تن از نمایندگانی که با وی چندان موافق نبودند نیز موفق شد و دل آنها را هم به دست آورد، نتیجه هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نمایندگان بالا رفتن قدرت چانه زنی استاندار و نمایندگان برای جذب اعتبار بیشتر برای کهگیلویه و بویراحمد بود، گرچه نقش تاجگردون و نفوذ این نماینده در ارکان اقتصادی کشور بر همه آنها می‌چربید ولی هماهنگی ایجاد شده در استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه حضور خادمی نیز نقش بسزایی در این موضوع داشت.

استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد در برابر غوغاسالاری‌ها و فشار خانه‌های تیمی، سیاست دعوت به آرامش و اقدامات عملی برای به تحرک واداشتن استان انجام داد؛ در واقع خادمی به جای چانه‌زدن سیاسی در درون استان چانه‌زنی در تهران را برای جذب اعتبار و پیش بردن برنامه‌ها و اتخاذ تصمیمات مهم برای این استان در پیش گرفت.

*اعمال فشار برای گرفتن امتیاز از خادمی

... این روزها و با نزدیک شدن به ایام انتخابات گروه‌های فشار برای گرفتن امتیازات مختلف هر یک سعی دارند به نوعی بر گرده استاندار کهگیلویه و بویراحمد فشار وارد کنند و در این بین گروه‌های تندروی اصلاح طلب که اکثراً نیز مهره‌های سوخته یا بی‌تأثیر جریان خود به حساب می‌آیند سعی دارند با سم پاشی بر علیه خادمی وی را با برنامه‌های خود همراه کنند و برای دسترسی به این هدف نامشروع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

دامن زدن به اختلافات سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد جنجال‌های سیاسی برای ناآرام کردن فضای سیاسی منطقه زرخیز کهگیلویه و بویراحمد اصلی‌ترین حربه اصلاح‌طلبان تندروی استان کهگیلویه و بویراحمد است تا در سایه آن بتوانند علاوه براینکه خادمی را ناتوان جلوه دهند شرایط را برای هم پیاله‌های خود مهیا کنند و از آب گل آلود به قولی ماهی بگیرند.


خادمی نه تنها به وسیله گروه‌های تندروی اصلاح طلب که از طریق برخی رسانه ها  نیز تحریم شده و به خوبی می توان دید که خادمی از سوی این سایت ها عملاً سانسور شده است سایت هایی که اگر فلان شخص در روستای ناکجاآباد استان کهگیلویه و بویراحمد کوچکترین حرکتی از خود نشان دهد و مسئولیتی بگیرد چنان آب و تابش می‌دهند که انگار شق‌القمر شده ولی همین سایت‌ها عملاً خادمی و اقدامات کلان و زیربنایی او را نمی‌بینند و هیچگونه پوششی از سخنان و برنامه‌های خادمی ندارند.

به راستی پشت این جریان‌ها چه کسانی هستند؟و این افراد از خادمی چه توقعاتی دارند؟ که اینگونه وی را تحت فشار قرار می‌هند و دغدغه این افراد چیست؟

*تلاش مهره های سوخته برای جنجال آفرینی در استان

ناگفته پیداست که اکثر کسانی که دست به تخریب و تهدید خادمی می‌زنند کسانی هستند که خرشان از پل گذشته و یا مهره‌هایی سوخته‌ای هستند که عملاً بجز جنجال آفرینی و سیاسی‌بازی کاری از دستشان بر نمی‌آید.

و اینجاست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم وی باید با توجه و تدبیر بیشتر سعی در کنترل اوضاع داشته باشند و از حذف افراد هوچی‌گر و جنجال آفرین ابایی نداشته باشند.

به هر حال استان کهگیلویه و بویراحمد با همه محرومیت‌هایش که در وهله اول نتیجه همین سیاسی‌بازی‌ها و تندروی‌ها است بعد از مدت‌ها شاهد حضور تیم مدیریتی بومی و با برنامه شده تیمی که تلاش دارد تا دردی از درهای استان را درمان کند.

*قالب کردن مدیران و فرماندارن ضعیف به تیم خادمی

البته ضربات جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب به تیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد تنها به ایجاد فضای مسموم سیاسی ختم نمی‌شود، قالب کردن برخی فرمانداران ضعیف و مدیرانی که حتی توان مدیریت یک مرغداری را هم ندارند باید به خیانت‌ها و عدم همراهی‌ها و کارشکنی‌های جریان اصلاح طلب به راهی که خادمی و تیمش شروع کرده بودند، اضافه کرد.

در حالی که استاندار با معاونین خود تلاش‌های موثری برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به خرج می‌دهند، حضور برخی مدیران ضعیف عملاً جلوی فعالیت‌ها و برنامه‌های استاندار  این استان را گرفته است.

و در پایان می توان نتیجه گرفت که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیش از آنکه از جلو و بوسیله مخالفان ضربه بخورد توسط همقطاران و به اصطلاح همفکران خود از پشت سر ضربه می‌خورد.

 


*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 81854

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/81854/سم-پاشی-تندروها-تلاش-های-خادمی-توسعه-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1