تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۷۸۶۹۰

درد دل های شنیدنی ملی پوش فوتبال ناشنوای گچسارانی

۹
۱
کبنا ؛.EhsanSheykhmamo
احسان شیخ ممو ملی پوش تیم های فوتبال و فوتسال ناشنوایان ایران که به همراه هم تیمی های خود چند روز اخیر قهرمانی مسابقات فوتبال ناشنوایان کشورهای آسیایی در بندر عباس شده است، اگرچه با زبان اشاره سخن می گوید اما دنیایی از سخنان ناگفته قلبش را آزار می دهد.
این جوان ۲۳ ساله که دومقام قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی در مسابقات فوتبال کشورهای آسیایی و ده ها رتبه برتر مسابقات ملی در کارنامه افتخارات ورزشی خود دارد، از کم لطفی های برخی از مسوولان به ویژه در سال های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ و تبعیض های انجام شده بین او و دیگر ورزشکاران در اعطای پاداش به قهرمانان ورزشی در شهرستان گچساران دلگیر است.
احسان در حالی که بر مبل رنگ و رو رفته ای در خانه محقر پدری خود تکیه زده از چهار سال حضور مستمر در تیم های ملی و عدم دریافت هیچ پاداشی گله مند است.
برگ های دفتر خاطراتش را که ورق زدم چند خط توجهم را به خود جلب کرد، نوشته بود ملی پوش استان خراسان رضوی در مراسم استقبال از بازگشت مسابقات آسیایی کلید یک واحد آپارتمان را دریافت کرد.
اکنون من پس از چهار سال تلاش و صرف هزینه های شخصی برای اعزام به مسابقات ورزشی حتی کمترین پاداشی دریافت نکرده ام.
او با زبان اشاره از دلخوری های خود برای عدم تحقق قانون سه در صد استخدام معلولان توانمند و حمایت از مسکن ورزشکاران ملی سخن می گوید.
این قهرمان ورزشی با نگاهی عمیق به چهره پدرش که حکایت از شرمندگی دارد، بر کاغذ کوچکی نوشت حتی هزینه های مصدومیت من در تیم ملی فوتبال از سوی پدرم تامین شده است.
پدر این قهرمان ورزشی که فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش است، از داشتن سه فرزند معلول و هزینه های سرسام آور درمانی آنها به عنوان سختی های زندگی یاد می کند.
ابراهیم شیخ ممو با چهره ای شکسته که ناشی از درد سه فرزند جوان با معلولیت های جسمانی است افزود: بر اساس قانون کشور پاداش هایی در قالب زمین مسکونی یا وجه نقد به قهرمانان ورزشی اعطا می شود اما از سویی از این که احسان احساس می کند به او کم توجهی شده چون معلول است نگران هستم و از سوی دیگر به عنوان یک آموزگار که سال ها به دانش آموزان قناعت را آموخته است در شان خود نمی بینم که مطالبات فرزندم را پیگیری کنم.
رییس اداره ورزش و تربیت بدنی گچساران تصریح کرد که تاکنون یک ریال اعتبار برای تجلیل از ورزشکاران قهرمان در اختیار این اداره گذاشته نشده است.
اسماعیل حسینی در عین حال به ایرنا گفت: قرار است از طریق شورای شهر و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه از ورزشکاران این شهرستان تجلیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فوتبال نفت و گاز
Iran, Islamic Republic of
درود و خسته نباشید به ابراهیم شیخ ممو که بخشی از تاریخ فوتبال گچساران است.

احسان عزیز توافتخار ماهستی.
امیدوارم مسیولان قدردان زحمات و افتخار آفرینی تو باشند.
loghman
Iran, Islamic Republic of
درود به احسان عزیز و پدر بزرگوارش که مایه افتخار طایفه بزرگ شیخ ممو و گچساران ثروتمند شده اند
گروه هفت ونیم
Iran, Islamic Republic of
آرزوی توفیق روزافزون برای شما وخانواده محترمتان//
Iran, Islamic Republic of
چند سال دانش آموز آقای ابراهیم شیخ ممو بودم.واقعا انسان بزرگ و با اخلاقی هستند.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
درود برشرف چنین پدری که با این همه مشکلات میجنگد وفرزندان پاک ودوست داشتنی تقدیم این مرزوبوم میکند مسئولین چشمهای خود را باز کنید ببینید در اطرافتان چه میگذرد
دلی گنج
Iran, Islamic Republic of
واقعا جایه تاسف داره این مسوولین کجان که صدای این بزرگ مردا رو بشنون
نیش خبر را تحمل بایدت
Iran, Islamic Republic of
به آقای پندار توفیقی بگویید نه بفرمایید ...چراغی که به خانه رواست به مسجد ...
روزگاری داریم مردم ...؟
سی ملیون ...و ۵۰ میلیون و..هزینه اهدایی به مساجد میشه که فردا قیامت پاسخ نماز خواندن خود را بدهیم یا به ...به جاهایی میرویم که فردا نماز عصر خود را در خسران نخوانده باشیم .
مناعت طبع و قناعت بر شیخ واجب آمد تا در نداری فریادی در سکوت در خویش بنشاند تا شاید از رهگذر سیاستی فردا یی به نام ...هزینه ای مقید دریافت نماید.
ای دنیا به کجا میرویم یا به کجا می بری ما را ؟
قیامت نزدیک است و هیچ چیز دور از دسترس نیست حتی خیال سرقت ارزش های ما و چه زود فنا می شود انسانی که از جنگل به تمدن رسید.
اشنا
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که مسؤلین ما بلد نیستن ارج نهادن به قهرمانان است چون از این بین چیزی مادی عایدشان نمی شود..
بینا
Iran, Islamic Republic of
شما که نوشته اید سال۸۹ و۹۰و۹۱ چرا امسال که احسان از مسابقات با مدال طلا بر گشت نمی گویی فرافکنی نکن اقای عکاشه گزارش بوی سیاسی میدهد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1