تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۷۵۸۴۹
استخدام شکبرانگیز۱۲ نیروی در یکی از ادارات لنده
۰
کبنا ؛سید اسماعیل میری
در حالی که شهرستان لنده راه اصلی ندارد ولی ۱۲ نفر به شکل قراردادی به عنوان راهدار در این شهرستان مشغول به خدمت هستند.
برخی اوقات شنیدن برخی خبرها آنقدر جالب هست که هر خواننده ای به ذوق می آورد که یکی از نمونه های روشن این خبرهای خبر« لنده شهرستانی که راه اصلی ندارد ولی ۱۲نفر راهدار دارد».
به راستی اگر شهرستان لنده راه اصلی ندارد چرا ۱۲ نفر نیروی قراردادی در اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده مشغول به کارمی باشند.
نکته جالب تر اینکه چرا حقوق این ۱۲ نفر از محل پروژههای عمرانی اداره راه و شهرسازی که رسالت اصلی آن احداث جاده و محافظت و مراقبت از جادهها است پرداخت میشود.
چرا مقدار هزینهای صرف پرداخت حقوق این نیروهای قراردادی میشود برای ابنیههای که با بارش باران زیرشان خالی شد و هر آن امکان تخریب آنان وجود دارد، چرا این پول صرف خرید تابلو برای جادههای که هر روز قربانی میگیرند، نمیشود و نهایتاً چرا این پول برای خرید گاردریل برای جلوگیری از خطر سقوط به درههای چهارراه آلطیب، قیام، لنده، موگرمون و از این قبیل نمیشود.
جالب تر اینکه چرا مسئولان شهرستان و استان در برابر چنین اقدامی سکوت اختیار کرده و به قول معروف با سعهصدر تاکنون رفتار کرده اند.
آیا راهداری با دستگاههای مستهلک و فرسوده اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده که هر روز قطعات یک دستگاه آن جهت تعمیر به استانهای تهران، شیراز ، اصفهان و اهواز فرستاده میشود، عملاً مقرون به صرفه است که راهداران را نیز با خود یدک بکشند.
آیا سزوار است اداره راه و شهرسازی شهرستان دنا با توجه به در مسیر جاده ارتباطی مهم استان به اصفهان است با گردنههای برف گیرش و مشکلات زمستانی که پیش روی دارد با کمتر از ۱۰نفر عملیات راهداری انجام میدهند را با شهرستان لنده که تمام جادههای آن اصلاً فرعی محسوب میشوند، ۱۲ نفر راهدار به کار گرفت.
حقوق این عزیزان چرا باید از حق مسلم مردم یعنی پروژههای عمرانی پرداخت شود اگر اداره راه و شهرسازی توان جذب نیرو را ندارد، چرا باید از بودجه پروژههای عمرانی هزینه کند؟ قطعاً پاداش و عیدی و اضافه کار نیز باید در پایان سال به این ۱۲ نفر پرداخت شود.
حال لازم قدری به خود آیم و از مسئولان شهرستان لنده و استاندار کهگیلویه وبویراحمد جهت روشن تر شدن موضوع اقدامات صریح و روشنی صورت گیرد تا این مسئله با شفافیت هرچه تمامتر برای مردم شهرستان لنده بیان شود.
البته نباید خدمات ارزشمند اداره راه و شهرسازی را به جهت رفع مشکلات مردم نادیده گرفت ولی حق پاسخگویی برای اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز وجود دارد.
جهانگیری: ۱۶ پروژه راه و شهرسازی در شهرستان لنده در دست اجرا ست/ مرادی: فقط یک پروژه در آستانه تعطیل فعال است
فرماندار لنده گفت: در حوزه راه و شهرسازی فقط یک پروژه فعال شد که قرار است تعطیل شود و عملا پروژه فعالی در حوزه راه و شهرسازی وجود ندارد
همچنین آوای دنا نوشت؛ در نشست بررسی پروژههای عمرانی شهرستان لنده و زمانی که در خصوص پروژه های راه و شهرسازی بحث و بررسی لازم بعمل آمده گزارشات آقای جهانگیری برای بسیاری از حاضرین و خصوصا افراد بومی شهرستان قابل تامل بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: تعداد پروژههای در دست اجرا را ۱۶ مورد اعلام نمود که این گزارش با واکنش محمد مرادی فرماندار شهرستان لنده روبرو شد و وی در پاسخ به این گزارش با صراحت اعلام کرد: در بحث راه فقط یک پروژه فعال شد که قرار است تعطیل شود و عملا پروژه فعالی در حوزه راه و شهرسازی در سطح شهرستان وجود ندارد.
فرماندار شهرستان لنده همچنین افزود: ۱۲ نفر از کارکنان اداره راه و شهرسازی قراردادی هستند که حقوق و مزایای آنها از محل اعتبارات پروژه ها تامین می گردد و متاسفانه بجای اینکه پول را صرف اعتبارات کنند هزینه کارمندان قراردادی می کنند.
همچنین حجت الاسلام کیانیاصل امام جمعه لنده در تذکری گفت: متاسفانه اکثر پروژههای راه و شهرسازی در فصل باران شروع میشود و بعد از مدتی بدلیل بارندگی تعطیل و پروژه کنسل میشود، در مواردی حتی اندک کار انجام شده در فصل زمستان تخریب میگردد، لذا ضروری است تا شروع فعالیتها و پروژهها حتی الامکان در فصل غیر زمستان شروع و تداوم پیدا کند.
در حالی که شهرستان لنده راه اصلی ندارد ولی ۱۲ نفر به شکل قراردادی به عنوان راهدار در این شهرستان مشغول به خدمت هستند.
برخی اوقات شنیدن برخی خبرها آنقدر جالب هست که هر خواننده ای به ذوق می آورد که یکی از نمونه های روشن این خبرهای خبر« لنده شهرستانی که راه اصلی ندارد ولی ۱۲نفر راهدار دارد».
به راستی اگر شهرستان لنده راه اصلی ندارد چرا ۱۲ نفر نیروی قراردادی در اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده مشغول به کارمی باشند.
نکته جالب تر اینکه چرا حقوق این ۱۲ نفر از محل پروژههای عمرانی اداره راه و شهرسازی که رسالت اصلی آن احداث جاده و محافظت و مراقبت از جادهها است پرداخت میشود.
چرا مقدار هزینهای صرف پرداخت حقوق این نیروهای قراردادی میشود برای ابنیههای که با بارش باران زیرشان خالی شد و هر آن امکان تخریب آنان وجود دارد، چرا این پول صرف خرید تابلو برای جادههای که هر روز قربانی میگیرند، نمیشود و نهایتاً چرا این پول برای خرید گاردریل برای جلوگیری از خطر سقوط به درههای چهارراه آلطیب، قیام، لنده، موگرمون و از این قبیل نمیشود.
جالب تر اینکه چرا مسئولان شهرستان و استان در برابر چنین اقدامی سکوت اختیار کرده و به قول معروف با سعهصدر تاکنون رفتار کرده اند.
آیا راهداری با دستگاههای مستهلک و فرسوده اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده که هر روز قطعات یک دستگاه آن جهت تعمیر به استانهای تهران، شیراز ، اصفهان و اهواز فرستاده میشود، عملاً مقرون به صرفه است که راهداران را نیز با خود یدک بکشند.
آیا سزوار است اداره راه و شهرسازی شهرستان دنا با توجه به در مسیر جاده ارتباطی مهم استان به اصفهان است با گردنههای برف گیرش و مشکلات زمستانی که پیش روی دارد با کمتر از ۱۰نفر عملیات راهداری انجام میدهند را با شهرستان لنده که تمام جادههای آن اصلاً فرعی محسوب میشوند، ۱۲ نفر راهدار به کار گرفت.
حقوق این عزیزان چرا باید از حق مسلم مردم یعنی پروژههای عمرانی پرداخت شود اگر اداره راه و شهرسازی توان جذب نیرو را ندارد، چرا باید از بودجه پروژههای عمرانی هزینه کند؟ قطعاً پاداش و عیدی و اضافه کار نیز باید در پایان سال به این ۱۲ نفر پرداخت شود.
حال لازم قدری به خود آیم و از مسئولان شهرستان لنده و استاندار کهگیلویه وبویراحمد جهت روشن تر شدن موضوع اقدامات صریح و روشنی صورت گیرد تا این مسئله با شفافیت هرچه تمامتر برای مردم شهرستان لنده بیان شود.
البته نباید خدمات ارزشمند اداره راه و شهرسازی را به جهت رفع مشکلات مردم نادیده گرفت ولی حق پاسخگویی برای اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز وجود دارد.
جهانگیری: ۱۶ پروژه راه و شهرسازی در شهرستان لنده در دست اجرا ست/ مرادی: فقط یک پروژه در آستانه تعطیل فعال است
فرماندار لنده گفت: در حوزه راه و شهرسازی فقط یک پروژه فعال شد که قرار است تعطیل شود و عملا پروژه فعالی در حوزه راه و شهرسازی وجود ندارد
همچنین آوای دنا نوشت؛ در نشست بررسی پروژههای عمرانی شهرستان لنده و زمانی که در خصوص پروژه های راه و شهرسازی بحث و بررسی لازم بعمل آمده گزارشات آقای جهانگیری برای بسیاری از حاضرین و خصوصا افراد بومی شهرستان قابل تامل بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: تعداد پروژههای در دست اجرا را ۱۶ مورد اعلام نمود که این گزارش با واکنش محمد مرادی فرماندار شهرستان لنده روبرو شد و وی در پاسخ به این گزارش با صراحت اعلام کرد: در بحث راه فقط یک پروژه فعال شد که قرار است تعطیل شود و عملا پروژه فعالی در حوزه راه و شهرسازی در سطح شهرستان وجود ندارد.
فرماندار شهرستان لنده همچنین افزود: ۱۲ نفر از کارکنان اداره راه و شهرسازی قراردادی هستند که حقوق و مزایای آنها از محل اعتبارات پروژه ها تامین می گردد و متاسفانه بجای اینکه پول را صرف اعتبارات کنند هزینه کارمندان قراردادی می کنند.
همچنین حجت الاسلام کیانیاصل امام جمعه لنده در تذکری گفت: متاسفانه اکثر پروژههای راه و شهرسازی در فصل باران شروع میشود و بعد از مدتی بدلیل بارندگی تعطیل و پروژه کنسل میشود، در مواردی حتی اندک کار انجام شده در فصل زمستان تخریب میگردد، لذا ضروری است تا شروع فعالیتها و پروژهها حتی الامکان در فصل غیر زمستان شروع و تداوم پیدا کند.