کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری اردوی رزمی و فرهنگی و نمایشگاه کتاب در یاسوج

5 مهر 1393 ساعت 9:20





فرمانده سپاه ناحیه یاسوج گفت: اردوی رزمی و فرهنگی بسیجیان فرهنگی در دو بعد رزمی و فرهنگی با حضور معلمان شهر یاسوج برگزار شد.
برگزاری اردوی رزمی و فرهنگی با حضور معلمان بسیجی
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، داریوش مثنوی در حاشیه اردوی رزمی و فرهنگی فرهنگیان شهرستان بویراحمد، با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: این اردوی دو روزه رزمی و فرهنگی با حضور ۱۵۰ نفر از فرهنگیان شهرستان بویراحمد برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه یاسوج با تشریح اهداف این اردوی دو روزه رزمی و فرهنگی، گفت: این اردو در دو بعد رزمی و فرهنگی برگزار شده که در بعد رزمی شرکت‌کنندگان با اصول کلی پدافند غیرعامل، امداد و نجات، برپایی چادر و اردوگاه و اسلحه‌ شناسی آشنا می‌شوند.

 
مثنوی به بعد فرهنگی این اردو اشاره کرد و ادامه داد: بسیجیان فرهنگی در این اردو در کلاس‌های شناخت ابعاد مختلف جنگ نرم، آسیب‌های ناشی از ماهواره و روش مقابله با آن و سبک زندگی اسلامی حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ نفر فرهنگی بسیجی در این اردو رزمی و فرهنگی شرکت کرده‌اند که با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید قرار داریم فرهنگیان می‌توانند با روحیه مضاعفی در سر کلاس‌ها و محیط آموزشی حاضر شوند.

فرمانده سپاه ناحیه یاسوج با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ برنامه را برنامه‌ریزی و طراحی کردیم، یادآور شد: اردوی رزمی و فرهنگی فرهنگیان بسیجی یکی از این برنامه‌ها بود که با همکاری جمعیت هلال احمر، سپاه ناحیه یاسوج، مدیریت پدافند غیرعامل استاندار و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان یاسوج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز در یاسوج، اظهار کرد: فرهنگیان مهمترین قشر جامعه هستند و با توجه به تاثیرگذاری معلمان در سطح جامعه ایجاد نشاط و پویایی در بین این قشر بسیار مهم و ضروری است.

وحید مثنوی در ادامه گفت: در این راستا در اردوی دو روزه رزمی و فرهنگی فرهنگیان بسیجی شهرستان بویراحمد برنامه‌های بصیرتی، علمی، ورزشی و رزمی در نظر گرفته شد که ۱۵۰ فرهنگی در این برنامه‌ها شرکت دارند.

در حاشیه اردوی رزمی و فرهنگی بسیجیان فرهنگی یاسوج

نمایشگاه صحرایی کتاب در یاسوج برپا شد
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه یاسوج، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از بسیجیان نمایشگاه صحرایی کتاب برپا شد.

ketab


صبح امروز نمایشگاه صحرایی کتاب با موضوعات دفاع مقدس و دینی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه یاسوج، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از بسیجیان نمایشگاه صحرایی کتاب در محل اردوی رزمی و فرهنگی فرهنگیان بسیجی یاسوج دائر شد.

 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز اظهار کرد: نمایشگاه سیار کتاب با موضوعات دفاع مقدس و دینی در قالب کتاب‌های مختلف داستانی، دینی، مذهبی و  خاطره‌گویی و روایت هشت سال دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام برپا شده است.

زینب قربانی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بسیجیان فرهنگی با ابعاد مختلف هشت سال جنگ تحمیلی عنوان و تصریح کرد: کتب دینی در این نمایشگاه برای علاقمند به مسائل دینی به نمایش گذاشته شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد در کنار همایش‌ها و برنامه‌های ادارات، نهادها و دستگاه‌های دولتی نمایشگاه کتاب با موضوعات تخصصی و عمومی برگزار کند.

قربانی همچنین خطاب به نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سپاه فتح استان قادر به راه‌اندازی کتابخانه عمومی در این نهاد مقدس است.

وی موضوع کتاب و کتابخوانی را مهمترین مقوله برای رشد و شکوفایی انسان‌ها در تمام زمینه‌ها عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی و نهادها باید همکاری کنند تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ برطرف شود.

 اردوی رزمی و فرهنگی با حضور ۱۵۰ نفر از بسیجیان فرهنگی در شهر یاسوج برگزار شد.

انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 65493

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/65493/برگزاری-اردوی-رزمی-فرهنگی-نمایشگاه-کتاب-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1