کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اراضی کشاورزی مارگون در کنار رودخانه خرسان تشنه ماندند

18 شهريور 1393 ساعت 12:14


 
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالی که زمین‌های کشاورزی بخش مارگون رودخانه خرسان را در کنار خود دارند از آب این رودخانه بی‌بهره هستند.
مهدی حیدرخواه در گفت‌وگو با کبنانیوز در یاسوج با اشاره به موقعیت خاص بخش مارگون، اظهار کرد: متأسفانه این منطقه هنوز گرفتار مشکلات متعددی می‌باشد.
عضو شورای اسلامی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه برخی از روستاهای بخش مارگون هنوز از نعمت برق بی‌بهره هستند، عنوان کرد: روستای تنگ‌خشک و حسین‌آباد سقاوه هنوز از این نعمت بی‌بهره هستند.
حیدرخواه در ادامه با اشاره به اینکه دو محور اصلی سیلاب کلوار و موزرد زیلایی از جاده‌های پر تردد این منطقه هستند، تصریح کرد: مردم برای تردد در این مسیر شوسه با مشکلات زیادی مواجه هستند و انتظار داریم که با توجه به حجم زیاد مسافران و اهالی منطقه که از این جاده استفاده می‌کنند، تدبیری برای ساماندهی و بهسازی این مسیر انجام گیرد.
وی با بیان اینکه بخش مارگون پتانسیل‌های ویژه‌ای در زمینه باغداری و کشاورزی دارد، یادآور شد: به رغم عبور رودخانه مهم خرسان در منطقه هنوز تعداد زیادی از روستاهای اطراف این بخش از آب مورد نیاز کشاورزی بی‌بهره هستند.
عضو شورای اسلامی شهرستان بویراحمد ادامه داد: مسئولان برای آب کشاورزی مردم مناطق مارگون با توجه به رودخانه‌ خرسان چاره‌اندیشی شود.
وی به اهمیت و جایگاه رودخانه خرم‌راه اشاره کرد و گفت: این رودخانه ظرفیت آبیاری 80 هکتار اراضی کشاورزی را دارد که متأسفانه راهکاری برای استفاده از این رودخانه از سوی مسئولان تاکنون دیده نشده است.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرک صنعتی دشت سقاوه قرار است در زمینی به مساحت 750 هکتار راه‌اندازی شود، گفت: بخش زیادی از مسائل مربوط به راه‌اندازی این شهرک هنوز تعیین تکلیف نشده و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم زیرساخت‌های شهرک تأمین شود.
حیدرخواه در ادامه با برشمردن بخشی از مشکلات مارگون فقدان اورژانس بین جاده‌ای در بخش مارگون، کمبود فضای آموزشی در برخی روستاهای این بخش را از این قبیل مشکلات دانست و افزود: شهرک حسن‌آباد مارگون فاقد آب، برق و زیرساخت‌های لازم برای عمران و آبادانی است که امیدواریم مسئولان به رفع این مشکلات نظر مساعدی داشته باشند.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 62768

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/62768/اراضی-کشاورزی-مارگون-کنار-رودخانه-خرسان-تشنه-ماندند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1