کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی عملکرد رئیس دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد

20 مرداد 1393 ساعت 9:42


عبدالرضا مومنی
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
این قلم تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا از مسیر انصاف خارج نشود و با یک نگاه کارشناسی به تحلیل و وارسی موضوع مورد بحث بپردازد.
mohdpoor
این قلم دنبال مچ‌گیری و تخریب کسی هم نمی باشد و کاری هم به این ندارد که آقای رئیس دفتر فعلی استاندار محصول چه اتفاقاتی بوده است و چه کسانی با چه نیتی در پشت معرفی ایشان قرار داشته اند. بلکه بیشتر در پی حمایت و تعریف حد و حدود و اهمیت آن می باشد.
جایگاه رئیس دفتر استاندار جایگاه بسیار بالایی است و در واقع پل ارتباطی مردم و مسئولین با استاندار می باشد. بنابراین ضعف، ناکارآمدی و یا انفعال این جایگاه مستیقما در مدیریت استان و توسعه استان نقش خواهد داشت. بر خلاف تصور اولیه ای که وجود دارد و رئیس دفتر استاندار را یک کار دفتری به حساب می آورند این منصب یک جایگاه ستادی،اجرایی و مشورتی می باشد که بایستی نسبت به مسائل روز آگاه و دغدغه دار باشد و بتواند مشکلات و مسائل جامعه را به مقام ارشد استان انتقال نماید .رئیس دفتر استاندار وظیفه اش کارهای اتوماسیون اداری و صرفا هماهنگی برنامه های استاندار و یا ترتیب دادن وقت ملاقات برای دوستان گرمابه و گلستان و هم چنین پشت میز نشستن و و تنها سایت های استان را ورانداز کردن نیست، بلکه باید خود اهل نظر باشد و بیشترین ارتباطات را با مردم و سیاسیون استان داشته باشد و گاهی به جای استاندار نظر دهد در برنامه ها حضور پیدا کند و در عین حال آنقدر اقتدار و مدیریت داشته باشد که همگان از ایشان حساب ببرند. ضعف و عدم اعتماد مردمی در مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به حدی است که همه فقط می خواهند استاندار را ببینند. طرف مشکل اضافه کار دارد می گوید باید شخص استاندار را ببینم، طرف وام می‌خواهد هم باید فقط به صورت تنها با استاندار ملاقات کند و از همه این ها بدتر و غیرقانونی تر بدعتی است که این روزها مد شده و خیلی ها صرفا به خاطر نزدیکی به بعضی ها دنبال انتقالی به استانداری هستند ان هم  تنها به خاطر اندک حقوق بیشتر  و برای انجام این کار هم واسطه پشت واسطه، تماس پشت تماس و پیامک پشت پیامک برای شخص استاندار تا بدین طریق حق نیروهای مستحق ضایع گردد یکی هم نیست بپرسد نیروی جهاد کشاورزی مطابق چه ظابطه ای باید به استانداری فرستاده شود؛ فقط چون وابسته ی خانوادگی بعضی ها می باشد. پس در این میان تکلیف نیروهای تحصیل کرده و فعال در ستاد و رسانه های جریان اعتدال در استان چه می شود.
در حالی که در دوره قبلی از این فرصت یعنی انتقال نیروهای توانمند و وفادار به جریان حاکم به بهترین نحو استفاده شد و اولا تا توانستند نیرو به استانداری منتقل کردند و در ثانی سعی شد فعال ترین و بهترین ها نیروهایشان منتقل گردند که نتیجه آن حضور مقتدارانه و هم چنان تعیین تکلیف کردن این نیروها  در استانداری می باشد طوری که هر طور و هر چیز دلشان می خواهد می گویند و هر طور دوست دارند برخورد می کنند و علیه دولت هم بلند حرف می زنند و مطایبه آمیز آن که همین حضرات  از دست استاندار محترم حکم مشاوره می گیرند.
به موضوع بحث برگردیم مراجعات شخصی و پیگری مسائل ریز  در دفتر استاندار نتیجه ای جز هدر رفت فرصت هایی که باید صرف امورات مهم شود نخواهد داشت و آنگونه که اشاره گردید این مراجعات و فرصت ها برای همه ی مردم نیست و تنها توسط گروه خاص و البته از همه طلبکار اتفاق می افتد و انگار که استانداری را ملک ماطلق خود می دانند و در این زمینه هم ظاهرا مسئول دفتر یا رودربایستی دارند و یا آداب کار را بلد نیستند. برای یادگیری امور دفتر داری و روش مدیریت دفتر نیاز نیست جای دوری رفت ،مرور اقتدار دوره ی آقای قوام نوذری به تنهایی می تواند برای انجام وظایف قانونی و یک سان نگاه کردن به همه مردم استان وافی به مقصود باشد.
در سطح کلان حضور دکتر نهاوندیان در مقام ریاست دفتر رئیس جمهور با آن سوابق بالا و تحصیلات عالی خود به تنهایی بیانگر همه ی واقعیت ها در مورد رئیس دفتری مقامات سیاسی در کشور می باشد.
اما متاسفانه این مهم در کهگیلویه و بویراحمد چندان جدی گرفته نمی شود و تجربه اکثر  موارد قبلی تجربه های ناموفقی بوده است و بدون مطالعه و اهتمام جدی صرفا یک نیروی اداری و کارمند مجموعه استانداری به دفتر فرستاده شده تا آنجا خالی نباشد. با شروع به کار آقای خادمی گزینه های زیادی مطرح بودند اما در نهایت آقای خادمی از اختیاراتشان استفاده کردند و یک نیروی نزدیک به خود را برای مسئولیت دفتر انتخاب نمودند .که البته این حق مقامات است که یک نیروی امین و نزدیک به خود در چنین جایی بگذارند اما از آنجا که حق مردم در چنین مواردی نمود دارد نمی شود به هر نیرویی هم تن داد و این جایگاه را جایگاه کوچکی به حساب آورد.
آقای موحد پور رئیس دفتر استاندار از چهره های خوب و با سابقه فرهنگی استان می باشد اما جایگاهی که ایشان هم اینک توفیق حضور در آن را دارند  به فعالیت و تحرک بیشتری نیاز دارد. قرار نیست همه ی مسائل را آقای استاندار به تنهایی حل نماید بلکه بسیاری از مسائل باید پیشتر در دفتر ایشان و با رایزنی و پیگیری های مسئول دفتر ایشان و اعضای فعال این دفتر حل و فصل شود و برای آنها چاره اندیشی گردد.
شاید آقای موحد پور در یک مسئولیت اجرایی بهتر بتواند مفید فایده باشد اما در دفتر استاندار ضرورت است که یک نیروی بسیار متعامل و آگاه به مسائل روز و نزدیک و مورد اعتماد آقای استاندار به کار گرفته شود که فقط و فقط دنبال قانون و حق مردم باشد نه متعهد به خواسته ی گروه و قومی خاص که تداوم وضعیت فعلی پایانی تلخ خواهد بود بر بکارگیری مجدد یک نیروی بومی در مقام استاندار.


کد مطلب: 59107

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/59107/بررسی-عملکرد-رئیس-دفتر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1