تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۵۹۰۰۹

تهیه طرح جامع اکتشافات و بهره‌برداری از معادن استان

۰
کبنا ؛داریوش دیودیده  از تهیه طرح جامع اکتشافات و بهره‌برداری از معادن استان خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها پنج درصد از قابلیت‌های معدنی استان به صورت مقدماتی شناسایی شده است، افزود: با تهیه طرح جامع اکتشافات معادن استان ظرفیت‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نوع و کیفیت مواد به صورت دقیق مشخص خواهد شد.
دیودیده تعیین میزان ارزش و عیار اقتصادی مناطق مستعد معدنی جهت سرمایه‌گذاری کلان در اکتشاف و بهره‌برداری، ساماندهی محدوده‌های معدنی و تسریع در انجام عملیات اکتشافی معادن استان را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح جامع اکتشافات معادن استان با زمانبندی پنج ساله و همراه با پیشنهادات کاربردی و اجرایی جهت ارائه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری به منظور پیش‌بینی اعتبارات لازم را در دست تهیه داریم.
وی با اشاره به سختی کار و ریسک بالای فعالیت در معدن به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم از قبیل جاده مناسب، آب و برق افزود: پیش قدم شدن دولت در اجرای این طرح جامع مورد تاکید این سازمان است.
دیودیده با اشاره به معادن لوداب، سرفاریاب، کوه نیل، جوخانه و مندان تاکید گرد: معادن یاد شده به لحاظ ذخایری همچون فسفات و بوکسیت در کشور بی‌نظیر بوده که در صورت وجود اعتبار و جذب سرمایه‌گذاران توانمند اشتغال‌زایی خوبی را برای منطقه در بر خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معادن را دارای ارزش افزوده بالایی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: بیشتر معادن کشور در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارد و ایجاد اشتغال و تامین منابع مالی برای دولت مهمترین مزایای معادن است و این امر توجه و مساعدت بیشتر در این بخش را می‌‌خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1