کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یکی از استعدادهای خوب کهگیلویه و بویراحمد شیلات است

21 تير 1393 ساعت 19:10


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از استعدادهای خوب این استان شیلات و پرورش ماهی است که باید از منابع آبی این استان در این زمینه استفاده شود.
به گزارش کبنانیوز، سید موسی خادمی در بازدید از طرح پرورش ماهی 400 تنی روستای قلات در شهرستان بویراحمد افزود: یکی از مواردی که می توان از منابع آبی استان استفاده درست و بهینه کرد ایجاد واحدها و مزارع پرورش ماهی است.
وی اظهارکرد: یکی از استعدادهای خوب این استان پرورش ماهی است که سعی خواهیم کرد با رفع مشکلات این واحد و دیگر واحدهای پرورش ماهی به تولید و اشتغال در استان کمک کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تولید 400 تن ماهی قزل آلا هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در روستای قلات شهرستان بویراحمد بود، بیان کرد: این طرح مشکلاتی دارد که دستگاههای اجرایی مشکلات آن را بررسی می کنند تا کار ادامه پیدا کند و انجام شود.
خادمی خاطرنشان کرد: مطالعات این کار به درستی انجام نشده است و تا کنون دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است و به همین اندازه برای اتمام و بهره برداری از آن نیاز است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ما در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم و کار بهینه اینست که انجام شود تا بیشتر از این دچار هزینه و خسارت نشویم.
همچنین جعفر گوهرگانی، رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: این طرح سال 88 شروع شده و تاکنون سه مشاوره در این طرخ تغییر کرد و دو مشاور خلع ید شدند و مشکلاتی را برای این سازمان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا نیوز ، این مجتمع پرورش ماهی در سال 87 توسط شرکت مهندسین مشاور فن آوران آبسازه با اعتبار 548 میلیون ریال شروع شد که در سال 88 آن به اتمام رسیده و در حدود 6 هکتار زمین ایجاد خواهد شد که تناژ اولیه مورد مطالعه این مجتمع 400 تن بوده که با نصب تجهیزات این تناژ به بیش از 1000 تن خواهد رسید.
مبلغ دو قرار داد بند انحرافی و کانالهای انتقال آب هر کدام 958 میلیون تومان بوده است تاریخ انعقاد قرارداد در سال 89 است. این طرح بصورت مستقیم می تواند برای 80 نفر شغل ایجاد کند و تا کنون حدود 60 درصد پبشرفت فیزیکی دارد.
این طرح از ابتدای سال 92 تاکنون تعطیل بوده است.


کد مطلب: 55216

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/55216/یکی-استعدادهای-خوب-کهگیلویه-بویراحمد-شیلات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1