تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۵۰۵۲۳۲
اخبار استان/
انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کم کاری دانشگاهها و دستگاههای اجرایی در حوزه پژوهش
۰
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بازنگری در نقش دانشگاهها و نهادهای علمی استان، گفت: دانشگاههای استان باید بر چهار وظیفه ذاتی خود شامل ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش، توسعه فناوری و ارتباط مؤثر با صنعت تمرکز کنند.
به گزارش کبنا نیوز، یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با بیان اینکه این کارگروه یکی از اثرگذارترین کارگروههای راهبردی استان است، اظهار کرد: در صورت عملکرد منسجم و جهادی، این کارگروه میتواند نقش مهمی در پیشرفت علمی، فناورانه و اقتصادی استان ایفا کند.
وی افزود: با وجود تلاشهای گذشته، هنوز کارگروه به اهداف کلان خود دست نیافته است، هرچند مصوبات جدید بارقهای از امید را در این مسیر ایجاد کردهاند.
رحمانی با انتقاد از کمکاری برخی دستگاههای اجرایی و دانشگاهها گفت: تا زمانی که همه مجموعهها با جدیت پای کار نیایند، دستیابی به اهداف توسعهای ممکن نخواهد بود.
استاندار با اشاره به تأکید خود در جلسات متعدد با روسای دانشگاهها، تصریح کرد: دانشگاههای استان باید بر چهار وظیفه محوری شامل ارتقای کیفیت آموزش، ارتقای کیفیت پژوهش، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت ارتباط با صنعت و تولید متمرکز شوند.
رحمانی ادامه داد: تحقق این اهداف موجب شکوفایی علمی، افزایش بهرهوری دستگاههای اجرایی و ارتقای جایگاه علمی استان در سطح ملی خواهد شد.
.jpg)
وی با تأکید بر ضرورت تشکیل بهموقع جلسات کارگروه، گفت: طبق قانون، در هر فصل باید دستکم یک نشست رسمی برگزار شود و در صورت وجود کمکاری، باید بهسرعت جبران شود.
استاندار با اشاره به اعتبار پژوهشی ۱.۲ میلیون تومانی این حوزه اظهار داشت: اگرچه این رقم نسبت به نیازهای پژوهشی استان ناچیز است، اما با مدیریت درست و هدفمند میتوان طرحهای مؤثر و کاربردی اجرا کرد.
رحمانی همچنین از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست تا ظرف هفته آینده جلسهای فشرده با حضور دستگاههای دارای طرحهای مصوب، دانشگاهها، محققان و سازمان برنامه و بودجه برگزار کند تا روند اجرای طرحها بهصورت دقیق بررسی و ارزیابی شود.
وی تأکید کرد: با هیچ دستگاه یا دانشگاهی که در اجرای طرحها کمکاری کرده برخورد مسامحهآمیز نخواهد شد و طرحهای غیرفعال باید به مجریان توانمندتر واگذار شوند.
رحمانی خاطرنشان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری باید تمام پژوهشهای استان را مدیریت و هدایت کند و دستگاههای مرتبط نیز نسبت به هزینهکرد اعتبارات پژوهشی حساس و مسئولانه عمل کنند.
وی در پایان گفت: پژوهش مکمل آموزش است و زمانیکه دانشجویان در کنار آموزش باکیفیت، در فرآیند پژوهش نیز توانمند شوند، میتوانند به دانشمندانی اثرگذار در سطح ملی و بینالمللی تبدیل شوند.
به گزارش کبنا نیوز، یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با بیان اینکه این کارگروه یکی از اثرگذارترین کارگروههای راهبردی استان است، اظهار کرد: در صورت عملکرد منسجم و جهادی، این کارگروه میتواند نقش مهمی در پیشرفت علمی، فناورانه و اقتصادی استان ایفا کند.
وی افزود: با وجود تلاشهای گذشته، هنوز کارگروه به اهداف کلان خود دست نیافته است، هرچند مصوبات جدید بارقهای از امید را در این مسیر ایجاد کردهاند.
رحمانی با انتقاد از کمکاری برخی دستگاههای اجرایی و دانشگاهها گفت: تا زمانی که همه مجموعهها با جدیت پای کار نیایند، دستیابی به اهداف توسعهای ممکن نخواهد بود.
استاندار با اشاره به تأکید خود در جلسات متعدد با روسای دانشگاهها، تصریح کرد: دانشگاههای استان باید بر چهار وظیفه محوری شامل ارتقای کیفیت آموزش، ارتقای کیفیت پژوهش، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت ارتباط با صنعت و تولید متمرکز شوند.
رحمانی ادامه داد: تحقق این اهداف موجب شکوفایی علمی، افزایش بهرهوری دستگاههای اجرایی و ارتقای جایگاه علمی استان در سطح ملی خواهد شد.
.jpg)
وی با تأکید بر ضرورت تشکیل بهموقع جلسات کارگروه، گفت: طبق قانون، در هر فصل باید دستکم یک نشست رسمی برگزار شود و در صورت وجود کمکاری، باید بهسرعت جبران شود.
استاندار با اشاره به اعتبار پژوهشی ۱.۲ میلیون تومانی این حوزه اظهار داشت: اگرچه این رقم نسبت به نیازهای پژوهشی استان ناچیز است، اما با مدیریت درست و هدفمند میتوان طرحهای مؤثر و کاربردی اجرا کرد.
رحمانی همچنین از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست تا ظرف هفته آینده جلسهای فشرده با حضور دستگاههای دارای طرحهای مصوب، دانشگاهها، محققان و سازمان برنامه و بودجه برگزار کند تا روند اجرای طرحها بهصورت دقیق بررسی و ارزیابی شود.
وی تأکید کرد: با هیچ دستگاه یا دانشگاهی که در اجرای طرحها کمکاری کرده برخورد مسامحهآمیز نخواهد شد و طرحهای غیرفعال باید به مجریان توانمندتر واگذار شوند.
رحمانی خاطرنشان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری باید تمام پژوهشهای استان را مدیریت و هدایت کند و دستگاههای مرتبط نیز نسبت به هزینهکرد اعتبارات پژوهشی حساس و مسئولانه عمل کنند.
وی در پایان گفت: پژوهش مکمل آموزش است و زمانیکه دانشجویان در کنار آموزش باکیفیت، در فرآیند پژوهش نیز توانمند شوند، میتوانند به دانشمندانی اثرگذار در سطح ملی و بینالمللی تبدیل شوند.