تعداد نظر۴۲
جالب است ۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته و از متوسط سهم اشتغال کشاورزی کشور نیز پایین‌تر است.
وضعیت نامطلوب اشتغال بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد / مشکل کجاست؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته و از متوسط سهم اشتغال کشاورزی کشور نیز پایین‌تر است.
به گزارش کبنا، یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگویی از کاهش سهم اشتغال بخش کشاورزی در این استان خبر داد.
وی بیان کرد که سهم اشتغال بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته و این میزان، پایین‌تر از متوسط سهم اشتغال کشاورزی کشور است. این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد پایداری و آینده‌ی کشاورزی در استان به وجود آورده است.
رحمانی تأکید کرد که توجه ویژه به بخش کشاورزی ضروری است و باید اقداماتی از جمله توجه به زنجیره تولید آبزیان، گیاهان دارویی، مرغ و توسعه گلخانه‌ها انجام شود.
وی افزود که در حال حاضر حدود ۳۸ هکتار گلخانه در استان وجود دارد و برای ۳۲ هکتار دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است. این تلاش‌ها با هدف افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد. افزون بر این، بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و انتظار می‌رود نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیای توسعه‌یافته امروز اشاره کرد و افزود: «محوریت اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی است که از طریق تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانجات نوآوری، اکوسیستم‌های نوآوری و استارتاپ‌ها به عنوان ابزارهای کار تلقی می‌شوند.»
وی خاطرنشان کرد که استفاده از دانش و نوآوری می‌تواند نقش مؤثری در ارتقاء بخش کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی استان ایفا کند.
وی اظهار داشت که متأسفانه استان در این بخش جایگاه خوبی نداشته است، اما با وجود اینکه تنها 2 دهم درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است، نیروی انسانی توانمندی در این استان وجود دارد. این نیروی انسانی می‌تواند با استفاده از دانش و نوآوری به توسعه استان کمک شایانی کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان کاهش سهم اشتغال بخش کشاورزی، بر لزوم توجه ویژه به این بخش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
وی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه گلخانه‌ها و زنجیره‌های تولیدی مختلف خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات بتوانند بهبود قابل توجهی در وضعیت اقتصادی و اشتغال استان ایجاد کنند.
https://kebnanews.ir/vdcjoxexvuqehmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شرگلا
جناب استاندار، متاسفانه دیر متوجه لنگ زدن جهادکشاورزی شدید، اما باز هم خوبه چون جلوی ضرر را هر وقت بگیرید منفعته
بوی رفتن معتمدی پور فوق ضعیف و معاون و ... ایشان می آید
خداحافظ ای مرد همه دولت‌ها
هادی نیا
از اسمت معلوم خیلی بیسواد و بی کلاسی.... حتما شکست خورده ای خودت هم نمیدانی چه نوشتی 😅😅
حمدالله رازیان
اتفاقا در دوران معتمدی اوج کار های بزرگ بود که تا کنون در استان بی سابقه بود
کامبیز
تنها سازمانی که در بین ادارات استان رو به جلو حرکت میکند جهاد هست خصوصا در سه سال اخیر با وجود کمبود اعتبارات کشوری و تحریم ها و.....
عدالت
باتوجه به سخن استاندار مشخص میشه شکوفایی کشاورزی دراستان از سال 1401 تاکنون ودردوران تصدی دکتر معتمدی هست... کاری به اصولگراواصلاح طلب ندارم اما مدیران لایق را دچار حاشیه نکنیم...درود براستاندار استان که حق رابیان فرمودند
سودابه نظری
درود.ولی تا جایی که اطلاع داریم و گزارشات عملی و مکتوبی که در این مدت دیدیم و شنیدیم جهادکشاورزی پیشرفت و جهش خیلی خوبی داشته
غفارفر
جناب استاندار این حرف از شما بعیده اینو باید یه آدم بیسواد که از هیچ جا خبر نداشته باشه بگه
انتخاب استانداربی برنامه
استاندار گفت تو این مدت حرکتهای خوبی صورت کرفت
تو نمی‌فهمی و خدا را شکر که دکتر معتمدی رسانه های بی سواد و عقده ای مثل تو دارد که هر وقت خبر میزنید به نفع ایشان تمام میشود چون بی سواد هستید
برادر خبرنگار اگر ما گوش کردیم استاندار گفت از سال 97تاکنون تازه از الان تمجید مرد
معلوم است که خواستی یه چیزی در بیاری اما سوادش را نداری این نقطه قوت معتمدی هست یه مرتبه دیگر صحبتهای استاندار را گوش کنید
دکتر معتمدی تحول ایجاد کرد در کشاورزی کهگیلویه کردکه عوضی استاندار گفت از سال 97 و از الان تمجید کرد
تلویون را نگاه کن از خبرت خجالت بکش
بی سواد برو آبروی رسانه را بردی کاش میشد فیلم صحبتهای استاندار را بارگزاری کنید دکتر معتمدی کشاورزی کهگیلویه را رشد داد استاندار گفت از سال 1397
بی انصافی نکن مضمون صحبت استاندار تایید عملکرد دکتر معتمدی بود
استاندار از وضعیت الان تعریف کرد
مریضی
استاندار گفت الان کارهای خوبی صورت گرفته
چرا مریضی خودت را دکتر نشون بده
دکتر معتمدی بی نظیره
استاندار هم خیلی ازش راضی هست حرف مفت نزن
خوش به حال دکتر معتمدی که تو میخواهی تخریبش کنی
این نقطه قوت دکتر هست که رشد به کشاورزی داده استاندار گفت سال 97 تا 1401 و اتفاقا دکتر از 1401اومد
بی سواد
اتفاقا استاندار تعریف ازش مرد چرا شما رسانه ها فقط دنبال تخریب هستید
رسانه های مثل شما استان را به عقب می‌رانند
آفت استان افراد بی سواد و عقده ای مثل شما هها هست که پول میگیرید برا مخالفان خبر میزنید همتون هم مریض هستید
آخ که برا پول حاضرید همه چیز را وارونه جلوه دهید
مشکل این استان رسانه های پولکی هست
خدایی هرچه پول گرفتی تا این خبر را بزنی خرج دوا و درمونت بشه
رضا
طلایی ترین و بهترین دوره از لحاظ پیشرفت در حوزه کشاورزی در این سه سال گذشته صورت گرفته طرحها و پروژه هایی که در این دوران پیگیری شده کاملآ مشخص و قابل قیاس با هیچ دوره ای در جهاد کشاورزی نبوده
کشاورز
تمام تسهیلات کشاورزی را به گلخانه های گل می دهید و اصلا به فکر صیفی جات که نیاز اساسی خانوادها بوده ندارید و از آن طرف اکثر نیروهای گلخانه ها و مرغداری ها اتباع افغانی هستند و کسی هم کارشون ندارند و اشتغال برای ایرانی صفر و مقدار مصرف آب و برق گاز و نان و ... را حساب کنید
باشت
مشکل از آنجایی هست که جهاد کشاورزی استان در زمان جناب معتمدی فقط شده آمار سازی و سفارشات سیاسی همین خلاصه و مفید ، دنبال هیچی نمی خواد بگردی
علی
از معتمدی آماری بپرس که چرا این اتفاق افتاده
وضعیت قطعی آب آشامیدنی در شهر و روستاها بسیار زیاد است عنایت فرمایید یه بررسی شود
زارعی
جناب استاندار محترم سلام، من سواد کشاورزی ندارم، ولی میانگین بارش کشوری را نگاه کردم بعد از رشت ، یاسوج دومین شهر از بین مراکز استانها هست به این معنی است که توسعه کشاورزی مدرن و برنامه ریزی چندساله برای تقویت بخش باغداری و کشاورزی در کل استان شاید بهترین زمینه ای باشد که شما در طول این چند سالی که استاندار می مانید می توانید با کمک جوانان به پیش ببرید،ناجی استان شوید خدا نگهدار زارعی
کلاچو
مردم با چی کشاورزی کنن ، با اب کدوم سد ، یه دیم کاری مگه چقد سود داره ، امسال هم که خدا را شکر نعمت بارونش را از مردم محروم دریغ کرده
سروک
لطفا سری بانک کشاورزی بزن و ببین وامهای کشاورزی را به کی دادنند باغداری همین طور شما نقطه گذاری کنید روستاهای که مثل سروک مختار چقدر وام کشاورزی دادنند روستاهای که جمعا هر روستا ۲۰‌هکتار زمین ندا نند چقدر وام گرفتنند
رضایی
باسلام خدمت دکتر بزرگوار متاسفانه در این استان تمام مدیران فقط بازدید میکنن وحرف میزنند ولی عمل صفر شهرک گلخانه فدک شهرستان بافت بیش از ده سال از واگذاری میگذره مالکین آورده را خرج کردن ودیگر حمایت نشدن .راه اندازی اون واحدها حداقل مشکل اشتغال یک شهر را حل می‌کنه ولی همه بازدید میکنن وحرف میزنن
حسین زاده کیهان
درود بر استاندار محترم،ومخاطبان گرامی، دلایل افت کشاورزی در واحد سطح و نیز کمیت و کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد،اول حمایت نکردن سازمان‌ های ذیربط از کشاورزان، بعد ضعيف شدن زمین های زیر کشت به علت استفاده زیاد و نسبتاً طولانی از کودهای شیمیایی که مقدار زیادی رسوبات مضر در زمین ها باقی می گذارند،و بعد از آن عدم همکاری امور اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان در خصوص واگذاری زمین ها و مراتع قابل کشت (بخصوص گیاهان دارویی)جهت اشتغال زایی،اشخاص بیکار ،به عنوان مثال، همين استان فارس، اطراف دهکردی و اقلید در همسایگی ما هزاران هکتار را واگذار کردند و چه اشتغالزایی هم ایجاد کرده، یا سایر استان ها همدان‌ امسال اعلام کرده تا پنج هزار هکتار را فقط جهت کشت گیاهان دارویی به افراد بی کار واگذار می کند، اما سهم استان ما با اين حجم‌ بیکاری چقدر است؟با تأسف، ،،،
کیهان حسین‌زاده
از مسؤلان محترم، کبنا نیوز استدعا دارد مطلب‌ قبلی که برایتان ارسال کردم را حتما نشر دهید تا برسد به دست استاندار محترم،سپاس از شما 🙏🙏🙏
سید مهمید
بارها و بارها گفته شده به مسئولین ،مه جهاد کشاورزی استان ،،افتضاح به بار آورده ،،یه فکری کنید بحالش،،،تا کی باید چوب تا کارآمدی های و بی کفایتی های معتمدی رو این مردم بخورند،، ،،،واقعا چطور روش میشه مونده ، خودش کنار می کشید،،،
خونباز
بعضی افراد کلا بیمار هستند هرکس بیاد مسول بشه حسادت می ورزند علتش هم کوته فکری و عقده ای بودن و سرخوردگی شان هست..... اخ سی ادمل عقده ای
ناشناس
میتونی‌تشریف‌ببری‌مشکلاتوونزدیک‌ببینی‌نهادی‌ وبیکاری‌ والکی‌خودش‌دراستان‌نمیبینی‌تمام‌کارمندا درحال‌تفریح‌سرتوگوشی‌وجوابگویک‌نفرنیستن
احمدیا
وام های بی هدف و نابجا به کارکنان وخانواده های کارکنان دولتی کشاورزی دوغونه