تعداد نظر۲۹
جالب است ۰
کهگیلویه و بویراحمد استانی کم برخوردار است و پروژه های عمرانی ریز و درشت زیادی در استان وجود دارند که با اندک اعتبارات استانی به سرانجام نمی رسند، این در حالی است که هر ساله اعتباراتی تحت عنوان ماده 56 برای به سرانجام رساندن پروژه های ناتمام در کشور توزیع می شود، اما برخی از استان های کم کار از دریافت این اعتبارات ناتوان هستند.
کم کاری مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد در اخذ اعتبارات ماده 56 / مدیران کل بجای حضور در پایتخت و وزارتخانه ها، به میز و صندلی خود چسپیده اند / عدم مطالبه گری بانک تجارت از مسئولان / تاجگردون: حتی یک طرح از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ماده 56 بانک تجارت را اخذ نکرد
کهگیلویه و بویراحمد استانی کم برخوردار است و پروژه‌های عمرانی ریز و درشت زیادی در استان وجود دارند که با اندک اعتبارات استانی به سرانجام نمی‌رسند، این در حالی است که هر ساله اعتباراتی تحت عنوان ماده ۵۶ برای به سرانجام رساندن پروژه‌های ناتمام در کشور توزیع می‌شود، اما برخی از استان‌های کم کار از دریافت این اعتبارات ناتوان هستند.
ماده ۵۶ قانون برنامه و بودجه چیست؟ به منظور تسریع در عملیات اجرائی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شده شروع شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، به دستگاه‌های اجرائی طرح‌های مندرج در پیوست شماره(۱) قوانین بودجه سنواتی و طرح‌های ملی استانی شده، اجازه داده می‌شود پس ازتأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تأمین‌کنندگان منابع مالی مشتمل بر پیمانکار یا سازنده طرح، اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی، بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری مالی و پولی در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب ۸/۶/۱۳۶۲ اقدام نمایند.
مدیرانی که وقت خود را بیهوده در ادارات صرف می‌کنند
به گزارش کبنا، مدیران کل و مدیران دولت و نمایندگان در اخذ ماده ۵۶ و اثرگذاری زیادی دارند، در واقع مدیران کل می‌بایست بجای اینکه در استان حضور تمام و کمال داشته باشند، بیشترین وقت خود را در پایتخت و در وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات بیشتر باشند، وگرنه ادارات به خودی خود و بصورت روتین توسط معاونان و کارشناسان اداره می‌شوند.
اعتبارات ماده ۵۶ برای سد تنگ سرخ
در سال‌های گذشته یکی از ادارات موفق در جذب ماده ۵۶ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بوده که این اعتبار را برای تکمیل سد تنگ سرخ اخذ کرده است.
همینطور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور مردادماه ۱۴۰۳ به اخذ ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ برای تکمیل پروژه آب چهار شهر اشاره کرد.
چرا هر سال اعتبارات ماده ۵۶ از کف کهگیلویه و بویراحمد سُر می‌خورد؟
در سال ۱۴۰۰ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرایی شدن طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه داد، اما این دستور بدون پیگیری مدیران کل به جایی نرسید.
قاعدتاً هر ساله به منظور جبران کسری بودجه و اعتبارات، برای ماده ۵۶ اعتبارات خوبی قرار داده می‌شود، اما چرا مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد همیشه گله و شکایت می‌کنند که اعتبارات استان کم است و کفاف پروژه‌ها را نمی‌دهد.
این هنر مسئولان بالادستی از جمله استاندار و نمایندگان را می‌طلبد تا مدیران کل را به سمت کار و تلاش ترغیب کنند، وگرنه مردم در بسیاری از مواقع از وضع ادارات ناراضی هستند.
متأسفانه در قوانین ادارات و دستگاه‌های اجرایی همانطوری که کارشناس کم‌کار و سهل‌انگار اداره مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد، مدیری هم که کم‌کاری می‌کند، مورد مؤاخذه مسئولان بالادستی قرار نمی‌گیرد، چرا که سیستم به شکلی نیست که مؤاخذه شود، و اساساً دستگاه قضا نیز به کم‌کاری مدیران ورود نمی‌کند. نهایتاً مدیری می‌آید و چند سال وقت مردم را تلف می‌کند و بعد هم کنار می‌رود.
انتقاد تاجگردون از مدیران کل استان:
حتی یک طرح از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ماده ۵۶ بانک تجارت را اخذ نکرد

در روز‌های اخیر نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در انتقاد از مدیران کل استان بر ضرورت تمرکز مدیران اجرایی بر روی جذب اعتبارات ملی و استفاده از روش‌های نوین مالی تأکید کرد.
غلامرضا تاج‌گردون گفت: یکی از روش‌های نوین استفاده از اوراق و ماده ۵۶ و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های خاص و کلان است.
تاج‌گردون یادآور شد: بانک تجارت در همین سال جاری رقمی افزون بر ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ماده ۵۶ به پروژه‌های عمرانی در کشور اختصاص داده که حتی یک طرح از این آن‌ها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
پردیس هنری گچساران همچنان ناتمام و در حال فرسوده شدن
پردیس هنری گچساران یک طرح ناقص است که به دلیل نبود اعتبار سال‌های سال دارد فرسوده می‌شود، پردیس هنری یاسوج، پروژه جاده‌های روستایی، آبرسانی به روستا‌هایی که ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، طرح‌های کوچکی که نیازمند اعتبارات خرد بوده‌اند، می‌توانستند از این ماده قانونی استفاده کنند، اما این اتفاق نیفتاده است.
اگر این اطلاع‌رسانی به سازمان برنامه‌ریزی استان انجام گرفته، چرا این سازمان به دستگاه‌های اجرایی اعلام نکرده، و اگر به سازمان‌ها اطلاع‌رسانی صورت گرفته، چرا سازمان‌ها از این ماده استفاده نکرده‌اند.
عدم مطالبۀ بانک تجارت استان /
عدم نظارت و مطالبه‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

چرا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواستار پاسخگویی ادارات و مطالبه‌گری درخصوص اخذ این ماده نشده است؟
سؤال دیگر این هست بانک تجارت که بانک عامل برای اخذ اعتبارات ماده ۵۶ است، چرا تذکری دلسوزانه به مدیران و استاندار نداده، و مکاتبه‌ای برای اینکه این اعتبار سریعتر اخذ شود، به مسئولان استانی نداده است؟
هر چند که برخی از پروژه‌های استانی از جمله پروژه آبرسانی به چهارشهر کهگیلویه و پروژه‌های آب منطقه‌ای در سال‌های اخیر از این ماده اعتباری استفاده کرده‌اند. پروژه سد تنگ سرخ از جمله پروژه‌هایی بوده که از ماده ۵۶ استفاده کرده است.
در همین خصوص مدیرعامل بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: آقای تاجگردون دلسوزانه و برای اطلاع ادارات این موضوع را بیان کرده‌اند، برای اینکه از این ماده قانونی بتوانند استفاده کنند.
حمیدرضا گشتاسب اظهار کرد: هیچ سهل انگاری از سوی بانک صورت نگرفته، و ما حق نداریم به ادارات نامه بزنیم که از این ماده استفاده کنند. سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مکاتبه می‌کند و این سازمان نیز با ادارات مکاتبه می‌کنند و اطلاع‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: مدیران ادارات باید در پایتخت به دنبال اخذ اعتبار از این ماده بروند و بعد هم اعتبار به بانک داده می‌شود تا تخصیص پیدا کند. سازمان‌ها باید طرح‌های عمرانی را اعلام کنند تا بودجه تسهیلاتی اختصاص پیدا کند.

 
 
https://kebnanews.ir/vdchvinkx23nwid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ایرانی
درود بر شرفت
احسنت دقیقا اوضاع اداره جات بویراحمد همینه چون مدیر خودباوری نداره چون باور داره اعتبار به استان نمیدن بعضی مدیران هم برا خودشیرینی بودجه رو برگردوندن و کاری انجام ندادن. چون میخواد از زیر بار مسئولیت فرار کنه، چون مطالبه گری بلد نیست چون یاد گرفته همیشه بله قربان گوی مدیران بالادستی باشه و در مجموع چون با خودش میگه من که اومدم از این رزومه مدیریتی استفاده کنم که پله پله خودم ترقی کنم. بزار اینو بزارم به عهده ی مدیر بعدی تا انجامش بده. چون میخواد از زیر بار مسئولیت سنگین طفره بره. چون چنین مدیری دنبال توجیه و بهانه است برای کار نکردن.
ورزشکار
دقیقا مثل مدیر ورزش کلا چسبیده به میز
مطلع
علوم پزشکی ته زده ،/ یه سوال کنه که اگر ندارین چرا هزینه میلیاردی همایشهای بی نتیجه میشه
فرد آگاه
نمونه این کم کاری جهاد دانشگاهی واحد استان هست که پروژه های ملی و استانیش به دلیل ناتوانی ریاستش که به صندلیش چسپیده داره هر روز خاک میخوره و نیروهاش هر روز انتقالی و ماموریت میگیرن و میرن.
ریاست جهاد دانشگاهی هر چه زودتر باید عوض بشه....
استانداری
وقتی روستا معاون عمرانی و راستا مدیر راه و شهرسازی همین میشه دیگه برادر
استانداری
روستا یکی از بهترین مدایران استان بودتخصصی زیرک باهوش در کلام باید خدا رانظر گرفت
هر مدیری هم‌تهران‌میرود با گردو و عسل میره که دو روز بیشتر بمونه
عباسعلی
تاجگردون خیلی ادم زیرک و باهوشی، دید روند تغییر مدیران در استان خیلی کند پیش می ره با زیرکی تمام یه جلسه تخصصی مربوط به حوزه انتخابیش گذاشت تا به استاندار بفهماند که با چه مدیران ناکارامد و ضعیفی طرفه و زودتر دست بکار تغییرات بشه. بنازمت حاج غلام
احسنت بخدا بیشتر مدیرا هروقت سراغشون میگیریم میگن رفته تهران آخه استاندار این همه نمیره تهران کا ی مدیر باید بره
ابوتراب
این مدیران که اکثرا قبلا آبدارچی بودن ،چه میفهمن ماده ۵۶ چیه.تازه دکتر تاجگردون شاخک شونو تکون داده ولی بازم نمی فهمن
علی
قربون زبونت ابوتراب .راست میگه بخدا من شنیدم مدیرکل /// قبلا آبدارچی بوده حالا مدیرش اومده زیردستش .واقعا بده
مهدی
مدیر کل منابع طبیعی چنان چسپیده به میز که اینکار روز صندلی نشسته به مردم داره فقط حرف میگه
از کارمندان
از کم کارترین مدیر مدیر سازمان همیاری شهرداریهای استان است که عاجز وناتوان است ونمیتواند مدیریت کند نمایندگان واستاندار کاری کنید به فکر مدیر توانمند واگرایی باشید مدیری که حراست سازمان را بیرون کرد حراستی که ازنیروهای امنیتی وپاک دست،است، و۱۱ماه حقوق نداده اگه فکری نکنید کارمندان درتلویزیون استانداری وزارت کشور تجمع خواهند کرد
نیروهای همیاری مانند جهاد دانشگاهی براثر بیمدیریتی همش مرخصی بدون خقوق گرفتند ومدیر هیچ علاقمندی به کار ندارد وریالی درآمد ندارد
تا
جهاد دانشگاهی استان نابود شد.
خدا کنه هر چه سریعتر ریاست سروش فر عوض بشه
ومدیرهمیاری،مدرک دانشگاهی ندارد
وقتی معاون اقتصادی استاندار با این همه ضعف و مشکل ابقا شده و بر صندلی قدرت نبابد منتظر ماده 56 در آینده هم بود .
همکار
اخی نه روی صندلی خودمیشینن نه وقتی تهران میرن دنبال اعتبارندتهران میرننددنبال تفریح وزدبندهستند مثلا مدیرابفا استان تعدادروزماموریت درتهران دوبرابرتعدادروز حضور درمحل کارشه ولی یک قرون اعتبارجذب نکرده وروزبه روزشرکت رومقروً ض ترکرده
یه مدیری هم استان داشت از ابدارچی شروع کرد و با واسطهو رابطه حالا مدیر استان تهرانه خانوادگی و دسته جمعی پست میگیرند و این سیر همچنان ادامه داره بعضی فامیلیها عامل صعودند
عدالت
جناب آقای تاجگردون ، متاسفانه در تمام دولت ها، مدیران را به سفارش نمایندگان چه اصول گرا وچه اصلاح طلب با رزومه فعالیت وشرایط اختصاصی حضور در ستاد رئیس جمهوران انتصاب می کنند . درنتیجه مدیران با فکر ، متخصص ، توانمند ، مدبر ، برنامه محور وطراح حذف ومدیران بی عرضه ، خطی ، بیسواد ، چاپلوس ، پشت میز نشین ، تقلبی ، موبایلی به استان ومردم تحمیل می شود واین هم نتیجه وعواقب آن که در فرمایشات شما به آن اشاره گردید .
سندیکای پیمانکاران عمرانی
بله، من شاید در کل کشور با توجه به ارتباطی که با تهران داشتم اقدام کردم، حدود برج ۳ به بانک ملت مراجعه کردم اصلا خبر نداشتند و متاسفانه بعد حدود ۱۵ روز به من گفتند کلا منتفی هست که باعث شد پیمانکاران استان از این ظرفیت بی بهره شوند. استان های دیگه متاسفانه با اطلاع توانستند همه ظرفیت ماده ۵۶ را ( چون محدودیت استانی نداشت) را جذب کنند بطوریکه نه فقط مطالباتشان را گرفتند که مانده ریالی پروژه انجام نشده را به تعهد انجام پروژه نیز گرفتند در صورتیکه استان ما حتی از مطالبات پیمانکاران ریالی دریافت نشد.
هم استانی
مدیران نخبه استان،به دلیل خصومت های شخصی و مرض هایی که دارید، این نخبگان رو تخریب میکنید هیچ امیدی از این نیست.
مدیران کل الان به صندلی‌ها نچسبیدند ط و فقط دارن واسطه می‌فرستند پیش نماینده‌ها که ما این دور حامی شما هستیم تا شاید صندلی خود را حفظ کنند
صنعت گران
برادر عزیز کارمندان بانک تجارت استان اگرپولی از بانک چه تسهیلات وچه بخشودگی وچه اعتبارات طرح وغیره بخواهند بدهند اینگارازجیب باباشون میخواهد دربیاید اون موقع شما می‌فرمایید تذکرمیدادند اونهاازهزارترفند استفاده میکنند که قایمش کنند مگر نمی‌دانید ارث پدری آنهاست
فرج الاه
اینها فقط در حد یک راننده از حوزه کاریشون تقاضا دارند ومدیریت را صرفا کنترل اوضاع سابق می دانند اجازه نمیدهند ده درصد مردم لایق این استان حتی پایین ترین رده شغلی سازمانها را بدست بگیرند چون میدونن بیکار میشوند
علی
باید مدیرعامل سازمان همیاری میشد مدیر که اصلا نمیدونه مدیریت چیه روستا سازمان همیاری را نابود کرد روشن هم سازمان همیاری را خاموش کرد
هموطن
اقای دکتر تاجگردون چرا از دکتر مصلح مدیر عامل سختکوش و مردمی آب منطقه ای که همه این اعتبارات رو جذب کرده و برای پروژه ها استفاده کرده ی تشکر درست و حسابی نکردی؟ شما بیشتر دوست داری مدیرها رو تخریب کنی تا بهانه ای دستت بیاد که تعویضشون کنی
سید
سلام
خدایی جمالی آرند، فقط آموزش وپرورش را بیچاره کرده چه کرده
آموزش را نابود کرده
مدیران کار نابلد وبی سواد
پربحث ترین