تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۷۶۶۴۶
آتش در دامن جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛

انفجار دستگاه دمنده روی دوش مأمور منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد / سقوط همیار محیط زیست از صخره + جزئیات و عکس

۱
۰
انفجار دستگاه دمنده روی دوش مأمور منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد / سقوط همیار محیط زیست از صخره  + جزئیات و عکس
کبنا ؛هوا گرم شده و تابستان در حال رسیدن است. از گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق گرمسیری خبر آتش‌سوزی جنگل‌ها شنیده می‌شود. استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل کوهستانی بودن و شرایط خاصی که دارد برای مهار آتش امکانات و تجهیزات مدرن در این استان ضروری است. مأموران منابع‌طبیعی، همیاران و دوستداران محیط زیست گاهی با دستان خالی به جنگ شعله‌های جان‌سوز می‌روند. تجهیزات که هم وجود دارد، کافی نیست. متأسفانه برای مهار آتش ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل منابع طبیعی برنامه مدونی و دوراندیشی ندارند و به همین خاطر منابع طبیعی در میان آتش و سود منفعت‌طلبان در حال نابودی است.
به گزارش کبنا، دو نفر از مأموران و همیاران منابع طبیعی در حین مهار آتش‌ مصدوم شدند. دستگاه دمنده روی دوش قرقبان گچسارانی منفجر و به شدت دچار سوختگی شد. 
«جمشید درخواست» از همیاران و دوستداران محیط زیست شهرستان باشت هنگام مهار آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان دچار مصدومیت شد و با انتقال به مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: وی هنگام مهار و خاموش کردن آتش از پرتگاه سقوط کرد و هم اکنون تحت مداواست.
مهراب عبدی افزود: حال عمومی وی هم اینک نیز مساعد گزارش شده است.
عبدی بیان کرد: بیش از۲۰ نفر از نیرو‌های ستاد بحران و طبیعت دوستان باشتی و یگان حفاظت شهرستان برای مهار این آتش سوزی مشارکت کردند.
او گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه آب کنار و خان احمد باشت در ساعت ۱۴ روز گذشته(یکشنبه) به دلیل نامعلومی شروع شد که نیرو‌های ستاد بحران باشت، محیط زیست، منابع طبیعی، مردم محلی و برای مهار آتش پای کار بودند.
وی با اشاره به غنی بودن علوفه و وزش باد در منطقه، حین آتش سوزی، افزود: این حادثه با گزارش به موقع حریق و با تلاش طبیعت دوستان و مسئولان و امداد گران هم اینک مهار شده است.
وی ادامه داد: با وجود حضور فعال نیرو‌های مردمی و همچنین نیرو‌های امدادی، به علت وجود علف‌های خشک، وزش باد شدید، مهار آتش به سختی انجام شد.
عبدی گفت: میزان جنگل‌ها و مراتع خسارت دیده از آتش سوزی پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هنگام مهار آتش در عرصه‌های ملی این شهرستان به دلیل گرمای شدید هوا یک دستگاه دمنده درهنگام خاموش کردن آتش بر پشت قرقبان منفجر و موجب مصدومیت وی شد.

سید قدرت الله علی‌پور افزود: ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) یک فقره آتش‌سوزی در تپه‌های مرتعی مشرف بر کوی کارکنان به یگان منابع طبیعی گچساران اطلاع داده شد.
وی بیان کرد: نیرو‌های منابع طبیعی در اسرع وقت برای مهار آتش به این منطقه اعزام شدند.
علی پور تصریح کرد: بدلیل گرمای شدید هوا یک دستگاه دمنده درهنگام مهار بر پشت قرقبان حکیم موحدزاده دچار انفجار شد.
وی عنوان کرد: این قرقبان با تلاش زیاد دمنده دچار انفجار را از پشت کمر خود جدا کرد ولی از ناحیه دست چپ دچار سوختگی شدید شد.
علی پور ادامه داد: قریبان مصدوم شده از سوی اوژانس برای مداوا به بیمارستان شهید رجای انتقال داده شد و حال عمومی وی رضایت بخش است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هم اکنون آتش سوزی بر تپه‌های مرتعی مشرف بر کوی کارکنان مهار شده و در این حادثه یک هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
عدم استفاده از دستگاه‌های استاندارد و به روز و درکنار آن نبود آموزش و حضور افراد باتجربه باعث بروز چنین اتفاقاتی است. سوال چرا هرساله این مشکلات هست ‌و هرساله هم همین روند غلط تکرار می‌شود؟
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1