تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۷۵۷۰۷
در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام؛

اظهارات تازه جان کری درباره خروج آمریکا از برجام / او هشدار داد

۰
جان کری: اقدام ترامپ، ایران را قوی‌تر، و آمریکا را منزوی کرد
کبنا ؛وزیر خارجه دولت اوباما در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: اقدام ترامپ، ایران را قوی‌تر، و آمریکا را منزوی کرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، جان کری، تصمیم ترامپ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام را فاجعه‌بار خواند و گفت: این کار، امنیت آمریکایی‌ها را کاهش داده است. وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد.»
وی می‌گوید: حتی جمهوری‌خواهانی که با برجام مخالف بودند، از کاخ سفید ترامپ درخواست کرده بودند تا برای حفظ اهرم فشار بر ایران در این توافق باقی بماند، اما ترامپ، هرج و مرج را انتخاب کرد. این اقدام، جهان را خطرناک‌تر و امنیت آمریکایی‌ها را کمتر کرد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود: توافق هسته‌ای با ایران (برجام) توافق مؤثری بوده و تصمیم ترامپ برای خروج از آن، باعث تهاجمی‌تر شدن ایران شده است.
کری گفت: اکنون ترامپ به عنوان نامزد انتخابات بازگشته و همان آهنگ را زمزمه می‌کند. او تهدید می‌کند که بار دیگر به تنهائی ادامه خواهد داد. این رویکرد، رهبری جهانی ما را تضعیف و منزوی می‌کند.« او در خانه به دموکراسی و حقوق اساسی ما حمله می‌کند. آمریکایی‌ها خواهان ثبات هستند، نه یک عامل آشوب در کاخ سفید.»
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1