کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چرا اصولگرایان از نحوه انتصاب و عملکرد مدیران کهگیلویه و بویراحمد ناراضی هستند؟ / علت شکست اصولگرایان در گچساران و بویراحمد چه بود؟

5 ارديبهشت 1403 ساعت 17:55

اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد از نحوه انتصاب مدیران و عملکرد آنها ناراضی هستند و می‌گویند: چرا باید در دستگاه‌های اجرایی مدیرانی که مورد اعتماد نبوده و توانا نیستند و اعتقاد ندارند روی صندلی بنشینند.


اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد از نحوه انتصاب مدیران و عملکرد آنها ناراضی هستند و می‌گویند: چرا باید در دستگاه‌های اجرایی مدیرانی که مورد اعتماد نبوده و توانا نیستند و اعتقاد ندارند روی صندلی بنشینند.
به گزارش کبنا، فارس در گزارشی نوشت: در نشست اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه مسائل مختلفی مطرح شد اعضا گلایه‌های خود را نسبت به وضعیت کنونی استان عنوان کردند.
در این نشست بهرام موحدزاده دبیر این تشکیلات نقدهایی را مطرح کرد و گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند؛ اما انتظار این است که مسئولان به وظیفه خود در قبال این مردم عمل کنند در سطح جامعه نقدهای زیادی نسبت به وضعیت اجرایی کشور و استان وجود دارد در درون استان مسائل مختلفی مطرح است.
دبیر شورای ائتلاف اصول‌گرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال شایسته‌سالاری و توانمندی مدیران هستند، گفت: آنها از جریانات سیاسی هم توقع دارند که چنین مشکلاتی را پیگیری کنند توقع دارند این مشکلات به مسئولان استان انتقال داده شود.
وی همچنین با تحلیلی از وضعیت انتخابات گفت: باید تحلیل شود که چرا باید تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد نتیجه انتخابات به همراه یک استان دیگر ۲ بر یک به نفع رقیب جریان انقلابی شود که این خود یک پیام است که یک سری اصلاحاتی باید در استان داشته باشیم باید مسیر برای جریان انقلاب در استان هموار باشد.
یکی دیگر از اعضای شورای ائتلاف اظهار داشت که باید انتخابات گذشته را تحلیل کرد چرا باید مشارکت مردم کمتر باشد هر چند در کشور اول بودیم مردم باید احساس کنند که مسئولان دغدغه‌مندی در استان دارند نباید با عملکرد خود اجازه دهند انگیزه‌های مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی کم شود.
این عضو شورای ائتلاف همچنین طرح مباحثی مانند به‌میان‌آمدن پول در انتخابات را یک خطر دانست و گفت باید واکاوی شود که دلیل چنین مسائلی چیست.
وی همچنین گفت: باید نیروهای انقلابی را تقویت کنیم متأسفانه در استان نیروهای انقلابی تقویت نمی‌شوند جوانان و بانوان انقلابی از یاد رفته‌اند یک خواهر انقلابی در استان مدیرکل شده که او را هم دارند اذیت می‌کنند.
در ادامه شجاعیان یکی دیگر از اعضای شورای ائتلاف چنین گفت که در سال ۹۶ در حوزه انتخابیه بویراحمد ۵۲ درصد به آیت‌الله رئیسی رأی دادند در کل استان هم چنین وضعیتی بود و بهترین رأی به آیت‌الله رئیسی از این استان داده شد در سال ۱۴۰۰ همه زحمت کشیدند سهم‌خواهی نمی‌کنیم؛ اما بی‌توجهی چرا؟ درحالی‌که نیروهای انقلاب همه کار و زندگی خود را کنار گذاشتند تا جریان موفق شود.
وی گفت: چرا باید در دستگاه‌های اجرایی مدیرانی که مورداعتماد نبوده و توانا نیستند و اعتقاد ندارند روی صندلی بنشینند.
این عضو شورای ائتلاف همچنین از پارتی‌بازی در استان به‌شدت گلایه کرد و گفت: احساس می‌کنیم بسیاری از مسئولان استان به دنبال ناراضی کردن مردم هستند.
وی با بیان اینکه به جریان انقلاب در دستگاه‌های اجرایی هیچ توجهی نمی‌کنند، گفت: شاید فقط نیروهای جریان انقلاب را برای پیشبرد امور خودشان می‌خواهند.
آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم گفت: نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.
آیت‌الله حسینی یادآور شد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جا‌هایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به آقای رئیس جمهور گفته شد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران هم کار خودشان را بکنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند، گفت: از سوی دیگر باید کار‌ها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیرمتعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.
وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف گفت: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جا‌هایی که می‌بینیم مسأله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جا‌هایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان اینکه شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.
وی با اظهار تأسف از اینکه متأسفانه ما از روی ریل خارج شده‌ایم، گفت: قوه مجریه به کنار رفته و قوه مقننه هم می‌خواهد قانونگذاری کند و هم اجرا که چنین کاری نمی‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بعضی جا‌ها قول داده‌اند که یک مدیر ضعیف با عملکرد ضعیف برکنار شود گفت: برای مثال ۵ ماه پیش گفتند یک نیرو آماده کرده‌ایم که جابجا شود اما آیا این کار انجام شده است متأسفانه گاهی هم گوش شنوایی نیست خصوصاً در استان ما که خیلی شور آن را درآورده‌اند.
حسینی با بیان این که نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، یادآور شد: اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند.
وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.
حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنهاست گفت: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را ر‌ها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.
وی با بیان اینکه این دولت کار‌های زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آن‌ها را متذکر شدیم.
حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات را به رئیس جمهور انتقال دادیم گفت: به آقای رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.


کد مطلب: 475156

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/475156/چرا-اصولگرایان-نحوه-انتصاب-عملکرد-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-ناراضی-هستند-علت-شکست-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1