کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

ماجرای فیش نجومی و جنجالی برادر نماینده کهگیلویه چه بود؟ / روابط عمومی شرکت منطقه یک عملیات انتقال گاز پاسخ داد (+ صوت)

19 فروردين 1403 ساعت 18:11

اخیرا فیش حقوقی نجومی برادر نماینده مردم کهگیلویه در فضای مجازی منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. اما واقعیت این فیش نجومی چه بود؟ رئیس روابط عمومی منطقه یک عملیات انتقال گاز در این خصوص توضیحاتی را به خبرنگار کبنانیوز ارائه کرد.


اخیراً فیش حقوقی نجومی برادر نماینده مردم کهگیلویه در فضای مجازی منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد؛ اما واقعیت این فیش نجومی چه بود؟ رئیس روابط عمومی منطقه یک عملیات انتقال گاز در این خصوص توضیحاتی را به خبرنگار کبنانیوز ارائه کرد.
به گزارش کبنانیوز، رئیس روابط عمومی شرکت منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: باید با سند و مدرک صحبت کرد، ما از شما دعوت می‌کنیم که تشریف بیاورید و بصورت اداری و مستند صحبت کنیم.
رضا هاشمی اظهار کرد: آقای ابراهیم موحد کارمند منطقه یک عملیات انتقال گاز است که به مجلس مأمور شده و در دفتر نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده مشغول به‌کار است.
وی گفت: یکی از آیتم‌های فیش حقوقی که منتشر شده، ۲۸۰ میلیون تومان بود، وامی است که از طریق شرکت ملی گاز در سامانه برای کارکنان ایجاد شد و کارکنان می‌توانستند آن را از طریق فیش حقوقی دریافت کنند، میزان وام پرداختی بصورت ماکزیمم ۳۰۰ میلیون تومان بود که سیستم بر اساس حقوق فرد حساب کرده و تعیین می‌کند.
هاشمی بیان کرد: پایه حقوق‌ایشان حدوداً ۱۲ میلیون تومان است، شرکت ملی گاز و وزارت نفت سقف حقوقی برای کارکنان تعیین کرده است، و سال گذشته هیچ کارمندی بیشتر از ۶۱ میلیون تومان دریافتی نداشته است، مگر اینکه موارد دیگری غیر از حقوق بوده باشد. اما حقوق آقای موحد که باید موارد مختلفی مثل ایاب و ذهاب و اضافه کاری و... را می‌گرفت، بصورت معمول همه این‌ها حذف می‌شود، و مجلس نامه‌ای به شرکت گاز می‌زند که N میزان ساعت اضافه کار برای‌ایشان بزنید، مثلاً ۱۲۰ ساعت‌زده بودند، چون این میزان بیشتر از سقف ۶۱ میلیون می‌شد، البته مالیات هم کسر می‌شد. اما در هر صورت مابه التفاوت حقوق‌ایشان بخاطر وام بوده است که اکثر کارکنان این وام را دریافت کردند.
   
فیلم| صحبت‌های رضا هاشمی، رئیس اداره روابط عمومی شرکت انتقال گاز منطقه یک

سید ابراهیم موحد نیز گفت: کسی که از طریق آی تی شرکت پسورد بنده را گرفته کار خلاف قانون و انصاف و شرع انجام داد.
وی بیان کرد: وزارت نفت به کلیه پرسنل خود وام داده، که برای من بصورت سیستمی نوشته شده ۲۸۵ میلیون تومان، اگر به فیش بنده دقت کنید مواردی مثل عید مبعث و رفاهی و... وجود دارد، و کل دریافتی بنده در بهمن ماه به ۵۰ میلیون تومان نرسید.
وی گفت: درخصوص اضافه کار چون نوبت کاری در طرح اقماری داشتم، و در این طرح ۷ روز کار و ۷ روز استراحت هستیم، مصوبه مجلس است کسانی که از مجلس به وزارت‌های دیگر مأمور هستند، آن وزارتخانه موظف است حقوق را با مزایا پرداخت کند، اضافه کار و مأموریتی زدند که جبران کسری حقوق را بکند، اما این اضافه کار اگر به سقف ۶۰ میلیون تومان برسد، بیشتر از آن را نمی‌دهند.
موحد اظهار کرد: اگر حقوق من ۳۷۰ میلیون باشد، حقوق رئیس بنده باید ۵۰۰ میلیون باشد، در حالی که این چنین نیست و من مثل بقیه وام گرفتم.


لازم به توضیح است، باتوجه به اینکه سقف حقوق کلیه کارکنان دولت نمی‌تواند، بیشتر از 61 میلیون تومان باشد. همانطوری که در فیش حقوقی بهمن‌ماه سید ابراهیم موحد مشخص است. مبالغ مشخص شده از حقوق او به خاطر اینکه از سقف حقوق عبور نکند، کسر شده است. به‌عنوان  مثال مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان از اضافه‌کاری وی کم شده است. اگر به فیش حقوقی دقت شود که با رنگ سبز مشخص شده از محل منابع داخلی مزایای جانبی 280 میلیون‌ تومان به وی تسهیلات پرداخت شده است.




 


کد مطلب: 474599

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474599/ماجرای-فیش-نجومی-جنجالی-برادر-نماینده-کهگیلویه-روابط-عمومی-شرکت-منطقه-یک-عملیات-انتقال-گاز-پاسخ-صوت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1