تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۱
با همراهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت؛
بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیر زال کهگیلویه
۱
کبنا ؛
حجتالاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری استان، فرماندار چرام و معاون عمرانی فرماندار کهگیلویه از نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، در این بازدید سید محمد موحد اظهارداشت: متأسفانه به علت نا ایمن بودن، حوادث زیادی در این مسیر اتفاق افتاده و در تازهترین اتفاق خانمی جان خود را ازدست داد.
موحد گفت: باتوجه به استراتژیک بودن جاده دهدشت، چرام به یاسوج از طریق سرفاریاب، ساماندهی این محور از خواسته مردم کهگیلویه بزرگ و استانهای مجاور مثل خوزستان است که تلاش میشود در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد. برای برون رفت از این وضعیت، باید مشکل به شکل اساسی حل گردد.
![بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیرزال کهگیلویه](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/5d8d152a-31ca-4324-92fe-8f4c4c2cdb18.jpg)
حجت الاسلام سید محمد موحد ادامه داد: پروژه احداث واریانت نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال را حذف میکند.
منتخب مردم کهگیلویه بزرگ تأکید کرد: طبق رایزنی با مسئولان استان، هردو پل حادثه خیز تنگ پیرزال حذف میگردد.
موحد تأکید کرد: انتظار میرود که دستگاههای ذیربط هرچه سریعتر نسبت به مشخص کردن پیمانکار و شروع عملیات اقدام کنند.
موحد گفت: برای پروژه واریانت تنگ پیرزال ۱۵ میلیاردتومان اختصاص یافته است.
ایشان تأکیدکرد: شرکت گاز باید درچارچوب مسئولیتهای اجتماعی به این مسیر توجه ویژهای نماید.
![تنگ پیر زال](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/613ec058-f5c9-4423-9bb5-de95eeb2cf61.jpg)
به گزارش کبنا نیوز، در این بازدید سید محمد موحد اظهارداشت: متأسفانه به علت نا ایمن بودن، حوادث زیادی در این مسیر اتفاق افتاده و در تازهترین اتفاق خانمی جان خود را ازدست داد.
موحد گفت: باتوجه به استراتژیک بودن جاده دهدشت، چرام به یاسوج از طریق سرفاریاب، ساماندهی این محور از خواسته مردم کهگیلویه بزرگ و استانهای مجاور مثل خوزستان است که تلاش میشود در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد. برای برون رفت از این وضعیت، باید مشکل به شکل اساسی حل گردد.
![بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیرزال کهگیلویه](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/5d8d152a-31ca-4324-92fe-8f4c4c2cdb18.jpg)
حجت الاسلام سید محمد موحد ادامه داد: پروژه احداث واریانت نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال را حذف میکند.
منتخب مردم کهگیلویه بزرگ تأکید کرد: طبق رایزنی با مسئولان استان، هردو پل حادثه خیز تنگ پیرزال حذف میگردد.
موحد تأکید کرد: انتظار میرود که دستگاههای ذیربط هرچه سریعتر نسبت به مشخص کردن پیمانکار و شروع عملیات اقدام کنند.
موحد گفت: برای پروژه واریانت تنگ پیرزال ۱۵ میلیاردتومان اختصاص یافته است.
ایشان تأکیدکرد: شرکت گاز باید درچارچوب مسئولیتهای اجتماعی به این مسیر توجه ویژهای نماید.
![تنگ پیر زال](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/613ec058-f5c9-4423-9bb5-de95eeb2cf61.jpg)
سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حادثه تنگ پیرزال، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عرض پل کم است، و حوادثی را رقم زده به گونه ای که از برج ۹ تا پایان سال سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است.
![](https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000474/474471/images/1(558).jpg)
وی تاکید کرد: آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بتن پل را کنده است، اکنون امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالببندی است و باید بتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این منطقه گردشگری است، و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
![](https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000474/474471/images/171028634.jpg)
جاده تنگ پیرزال ایمنی و استاندارد لازم را ندارد
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است.
سرهنگ حسن دانایار ابراز کرد: تا دیر نشده است باید فکری اساسی برای این جاده شود، مردم شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام و برخی مناطق استانهای جنوبی از این جاده استفاده میکنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متأسفانه جاده مناسب ندارد.
وی عنوان کرد: در محدوده «تنگ پیرزال» که بخشی از این جاده است، چند پل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: هر سال شاهد تصادفات زیادی در این جاده بخصوص محدوده «تنگ پیرزال» هستیم که اکثرا سقوط از پلهای این محدوده است.
وی ادامه داد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک میشود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.
آخرین وضعیت تصادفات منجر به فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد
![بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیرزال کهگیلویه](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/69a188fd-0c46-4ba8-89be-983b49c9c841_(1).jpg)
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت دی ماه ۳۳ درصد کاهش فوتی، بهمن ماه ۵۰ درصد و اسفندماه ۶۵ درصد کاهش فوتی داشتیم که به دلیل انجام کارهای زودبازده بوده است.
پیمانجو افزود: در منطقه گندی خوری آمار تصادف بالا بوده، که در دو طرف جاده پایه روشنایی و چراغ چشمک زن نصب کردهایم، تابلوهای راهنمایی و هشدار نیز اضافه شدهاند و همین باعث شده در این مدت فوتی و تصادف نداشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و فوتی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در چند ماه اخیر آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی بوده و جزء استانهای برتر بودهایم، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸ فوتی داشتیم، در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۹ فوتی داشتیم.
پیمانجو با اشاره به اینکه هر بار تابلوهای راهنمایی و هشدار نصب ولی برخی از آنها سرقت میشوند، تصریح کرد: ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد، ولی خیلیها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند، با سرعت حرکت میکنند و موجب تصادفات جادهای میشوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حادثه تنگ پیرزال، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عرض پل کم است، و حوادثی را رقم زده به گونه ای که از برج ۹ تا پایان سال سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است.
![](https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000474/474471/images/1(558).jpg)
وی تاکید کرد: آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بتن پل را کنده است، اکنون امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالببندی است و باید بتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این منطقه گردشگری است، و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
![](https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000474/474471/images/171028634.jpg)
جاده تنگ پیرزال ایمنی و استاندارد لازم را ندارد
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است.
سرهنگ حسن دانایار ابراز کرد: تا دیر نشده است باید فکری اساسی برای این جاده شود، مردم شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام و برخی مناطق استانهای جنوبی از این جاده استفاده میکنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متأسفانه جاده مناسب ندارد.
وی عنوان کرد: در محدوده «تنگ پیرزال» که بخشی از این جاده است، چند پل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: هر سال شاهد تصادفات زیادی در این جاده بخصوص محدوده «تنگ پیرزال» هستیم که اکثرا سقوط از پلهای این محدوده است.
وی ادامه داد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک میشود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.
آخرین وضعیت تصادفات منجر به فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد
![بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیرزال کهگیلویه](https://cdn.kebnanews.ir/images/upload/0011/images/69a188fd-0c46-4ba8-89be-983b49c9c841_(1).jpg)
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت دی ماه ۳۳ درصد کاهش فوتی، بهمن ماه ۵۰ درصد و اسفندماه ۶۵ درصد کاهش فوتی داشتیم که به دلیل انجام کارهای زودبازده بوده است.
پیمانجو افزود: در منطقه گندی خوری آمار تصادف بالا بوده، که در دو طرف جاده پایه روشنایی و چراغ چشمک زن نصب کردهایم، تابلوهای راهنمایی و هشدار نیز اضافه شدهاند و همین باعث شده در این مدت فوتی و تصادف نداشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و فوتی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در چند ماه اخیر آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی بوده و جزء استانهای برتر بودهایم، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸ فوتی داشتیم، در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۹ فوتی داشتیم.
پیمانجو با اشاره به اینکه هر بار تابلوهای راهنمایی و هشدار نصب ولی برخی از آنها سرقت میشوند، تصریح کرد: ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد، ولی خیلیها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند، با سرعت حرکت میکنند و موجب تصادفات جادهای میشوند.