کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد: 70 پروژه داشتیم حتی یک پیمانکار معترض نداشتیم، تعارف نداریم بدون اغماض با متخلف برخورد می‌کنیم

24 اسفند 1402 ساعت 18:38

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7 مرحله بازگشایی مناقصه داشتیم، حدود 70 پروژه که یک پیمانکار معترض هم نداشتیم.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7 مرحله بازگشایی مناقصه داشتیم، حدود 70 پروژه که یک پیمانکار معترض هم نداشتیم.
به گزارش کبنا، حمیدرضا پیمانجو عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصادفات در فروردین 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50درصد کاهش داشته است.
وی افزود: 23 کیلومتر نصب نیوجرسی انقلاب بزرگی در حوزه راه‌ها است. بنده و معاونین اداره‌کل راهداری از اینجا می‌رویم؛ اما باید این کارهای ماندگار برای مردم بیان شوند.
پیمانجو ادامه داد: استانی که 16 میلیارد تومان به آن ابلاغ و مصوب شده و 60 میلیارد تومان کار کرده است، کار بزرگی است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 168 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 382 میلیارد تومان روکش اصلی و لکه‌گیری انجام گرفته است. ماسه آسفالت 2 کیلومتر و میکرو 53 کیلومتر با 54 میلیارد تومان اجرا شد.
پیمانجو به نصب علائم و ایمنی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: خط کشی دو هزار و 900 کیلومتر با اعتبار 49 میلیاردتومان، نیوجرسی 22 کیلومتر با اعتبار 57 میلیارد تومان، روشنایی 16 کیلومتر با اعتبار 50 میلیارد تومان، نصب تابلو اطلاعاتی 405 مترمربع با اعتبار 8 میلیارد تومان، نصب 7هزار تابلو با اعتبار 14 میلیارد تومان و نصب 14 کیلومتر گاردریل با اعتبار 2.5 میلیاردتومان از اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال 1402 است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده و ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی انجام گرفته است.۵۲۰ کیلومتر راه‌های روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تعهد استان است.
وی بیان کرد: ۶ هزار و ۲۵۷ کیلومتر کل راه‌های استان است که چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی و ۲۷۰ کیلومتر راه شوسه در استان وجود دارد.
پیمانجو تأکید کرد: ۱۴۷ قرارداد در بخش راه‌های روستایی موجود است و بیشترین راه روستایی در در بویراحمد و مارگون است.
وی ابراز کرد: هم اینک ۳۰ تونل به طول ۱۵ کیلومتر وجود دارد و می‌توان ادعا کرد که انقلاب پایش تصویری در تونل‌ها رخ داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال ۱۶۸ کیلومتر روکش اصلی و لگه‌گیری با اعتبار سه هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال انجام شده است‌.
پیمانجو تأکید کرد: ۵۳ کیلومتر آسفالت سطحی و حفاظتی با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.
پیمانجو با بیان اینکه ۱۳ نقطه پر تصادف در استان مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور وجود دارد، بیان کرد: رفع پنج نقطه پر تصادف مصوب شده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، در تعهد سال ۱۴۰۲ استان بوده که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رفع کامل این پنج نقطه، ۲ نقطه پر حادثه دیگر که در تعهد سال ۱۴۰۳ این اداره کل بوده است را نیز رفع و ایمن‌سازی کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین رفع چهار نقطه پرتصادف جدید اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
پیمانجو در پاسخ به سؤالی در خصوص تخلف پیمانکاران، اظهار کرد: تاکید ما بر این است که سیستم به سمت شفافیت برود و همه امور در مسیر قانونی باشد و تعارف هم با کسی نداریم.
وی افزود: در 8 مرحله مناقصه و بازگشایی داشتیم، یعنی چیزی حدود 70 پروژه داشتیم که حتی یک پیمانکار معترض نداشتیم و شکایت به بازرسی ارسال نشد و حتی بازرسی هم ورود نکرد. ما تعارف با کسی نداریم. نه تخلفی و نه جعلی داشتیم و هر کس تخلفی داشته باشد، بدون کوچکترین اغماض با او برخورد می‌شود. تعارف نداریم و قانون مشخص همه چیز را مشخص کرده است. با وجود این همه پروژه و مناقصه یک مورد هم بازرسی ورود نکرده است.
 


کد مطلب: 473799

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/473799/مدیرکل-راهداری-کهگیلویه-بویراحمد-70-پروژه-داشتیم-حتی-یک-پیمانکار-معترض-نداشتیم-تعارف-نداریم-بدون-اغماض-متخلف-برخورد-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1