کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

تحلیل انتخابات شهرستان کهگیلویه بهمئی، چرام و لنده: نبرد بین پیران و جوانان

12 دی 1402 ساعت 9:01

در حالی که زمان چندانی تا اعلام صلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است، کاندیدا‌های مختلف در شهرستان کهگیلویه بهمئی چرام و لنده نیز در حال فعالیت هستند. این دوره از انتخابات ویژگی‌های خاصی دارد که در این گزارش به آن‌ها پرداخته خواهد شد.


در حالی که زمان چندانی تا اعلام صلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است، کاندیدا‌های مختلف در شهرستان کهگیلویه بهمئی چرام و لنده نیز در حال فعالیت هستند. این دوره از انتخابات ویژگی‌های خاصی دارد که در این گزارش به آن‌ها پرداخته خواهد شد.
یکی از ویژگی‌های این دوره انتخابات، حضور پررنگ افراد کهنسال در جمع کاندیدا‌ها است. بیشتر این افراد بازنشسته شده‌اند و گویا می‌خواهند دوره بازنشستگی خود را در مجلس سپری کنند. این نکته نشان می‌دهد که برخی شبکه‌ها و جریان‌های سیاسی این شهرستان‌ها به تجربه و سابقه افراد اهمیت می‌دهند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که تجربه و سابقه همیشه به معنای کارآمدی نیست.
تجربه و سابقه می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها مفید باشد. اما در حوزه سیاست، تجربه و سابقه به تنهایی کافی نیست. سیاست، حوزه‌ای پویا و متغیر است که نیاز به افراد با ذهنی باز و انعطاف‌پذیر دارد. افراد کهنسال، به دلیل سابقه طولانی خود، ممکن است در برابر تغییر و تحول مقاومت کنند. این امر می‌تواند مانع از حل مشکلات و پیشرفت منطقه شود.
از سوی دیگر، تعداد جوان نیز به این دور از رقابت‌ها پیوسته‌اند. یکی از این جوانان مجتبی اندرزیان است که رزومه چندانی ندارد اما در حوزه رسانه فعالیت دارد. یکی دیگر از جوانان، فرزاد نجات‌نیا است که از‌ امید‌های این انتخابات به شمار می‌رود و دارای رزومه‌ای قوی از نمایندگی شورای شهر در دوران نوجوانی تا معاون وزارت، معاون وزیر و مشاور در رزومه خود دارد. آیت‌اله نبوی‌زاده، مدرس دانشگاه و قاضی دادگستری هم از جوانان حاضر در این رقابت مهم سیاسی است.
جوانان، به دلیل سن و سال کم خود، ذهنی باز و انعطاف‌پذیر دارند. آن‌ها با مشکلات و مسائل روز جامعه آشنا هستند و می‌توانند راه‌حل‌های جدیدی برای حل آن‌ها ارائه دهند. همچنین، جوانان، با انرژی و شور و شوق خود، می‌توانند تحولات مثبتی در جامعه ایجاد کنند.
حضور پررنگ جوانان در انتخابات شهرستان کهگیلویه بهمئی چرام و لنده، نشان‌دهنده این است که مردم این شهرستان به دنبال تغییر و تحول هستند. آن‌ها می‌خواهند افرادی را به مجلس بفرستند که دغدغه‌های آن‌ها را درک کنند و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش کنند.
با توجه به دو نکته ذکر شده، می‌توان پیش‌بینی کرد که در این دوره از انتخابات، رقابت بین پیران و جوانان باشد. اگر جوانان بتوانند از حمایت مردم، رسانه‌ها و شبکه‌های سنتی قدرت برخوردار شوند، شانس بالایی برای پیروزی دارند. البته باید توجه داشت که اعلام صلاحیت‌ها نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه انتخابات داشته باشد. اگر برخی از کاندیدا‌های پیر رد صلاحیت شوند، رقابت تنگاتنگ‌تر خواهد شد.


کد مطلب: 470992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470992/تحلیل-انتخابات-شهرستان-کهگیلویه-بهمئی-چرام-لنده-نبرد-بین-پیران-جوانان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1