کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

آیا «جاودان‌سیرت» بی‌خیال نحوه عملکرد معاون توسعه و منابع دانشگاه شده است

10 دی 1402 ساعت 11:18

گویی قرار نیست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هرگز روی آرامش ببیند سالهاست که دانشگاه چه در دوره ریاست ایلامی و چه بعد از آن در دوره یزدان‌پناه و همزمان با بحران کرونا و دوره کوتاه ریاست غلام نژاد و حالا همزمان با مدیریت لغزان جاودان سیرت روزانه درگیر حاشیه و مشکلات ریز و درشت بوده است.


گویی قرار نیست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هرگز روی آرامش ببیند سالهاست که دانشگاه چه در دوره ریاست ایلامی و چه بعد از آن در دوره یزدان‌پناه و همزمان با بحران کرونا و دوره کوتاه ریاست غلام نژاد و حالا همزمان با مدیریت لغزان جاودان سیرت روزانه درگیر حاشیه و مشکلات ریز و درشت بوده است.
این مشکلات به حدی عمق و کش پیدا کرده‌اند که حالا خود حکم ریاست جاودان سیرت در بلاتکلیفی قرار دارد و گویی شورای انقلاب فرهنگی قصد امضا این حکم را ندارد تا بلاتکلیفی بیشتر و بیشتر نیز شود.
در چنین اوضاع و احوالی است که از یک طرف رئیس دانشگاه نظارت و کنترل بر معاونین خود را از دست داده است و همین باعث نوعی خودمختاری معاونین و عملکرد طبق میل خود شده است و از سوی دیگر این عملکرد سبب تردید و نگرانی وزارت بهداشت و وزیر و شورای انقلاب فرهنگی در تعیین تکلیف ریاست این دانشگاه گردیده است و نشانه‌ای از پاسخ مثبت به اعتماد وزارت دیده نمی‌شود.
بعد از سوء مدیریت و بی‌سامانی در معاونت توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه، ابوالفضل دهبانی‌زاده که سابقه مدیریتی خاصی در دانشگاه نداشت با حمایت برخی نمایندگان مجلس و سیاسیون به عنوان سرپرست این معاونت منصوب شد اما در طی این مدت وی نه تنها نتوانسته است از حجم مشکلات و حواشی دانشگاه بکاهد که عملکرد خود وی مصداق ضعف و ناکارآمدی بزرگتر در این دانشگاه است.
نه تنها باری از روی دوش دانشگاه برداشته نشد که بار‌های جدید و سنگین‌تری نیز اضافه گردید و عدم اصلاح این وضعیت دورنمای ناروشنی از آینده دانشگاه در ذهن مجسم می‌نماید.
جالب آن که در دانشگاه گفته می‌شود دهبانی‌زاده به جهت عدم شناخت و اطلاع از قوانین و مقررات اداری عنان کار را به یک نیروی شرکت خدماتی سپرده است و این در حالی است که خود در سیاست‌های اعلامی‌اش صریحاً خواستار خروج شرکتی‌ها از کار‌های اداری شده است. اینکه یک نیرو و نیرویی که رابطه مستقیم استخدامی با دانشگاه نداشته باشد به جای معاون توسعه دانشگاه تصمیم‌گیری نماید جای تعجب و حیرت بسیار دارد و اتفاقات غیرقابل قبول در این معاونت قطعاً نتیجه همین نگاه و سپردن کار به افراد بی‌تجربه و بدون سابقه در کار‌های اداری است.
به طور مثال با وجود تمام شدن زمان قرارداد بیمه تکمیلی دانشگاه حدود دو ماه است معاونت از اتخاذ یک تصمیم عاجز و ناتوان است و در جدیدترین مورد صحبت از بیمه سرمد می‌شود که مشخص نیست چنین بیمه‌ای چگونه پایش به دانشگاه باز شده است و بیمه‌ای که در هیچ کدام از شهرستان‌ها شعبه ندارد چگونه می‌تواند این حجم وسیع نیرو در کل استان را پوشش دهد.
دهبانی‌زاده البته به همان اندازه که بخش‌های مهم دانشگاه را فراموش کرده، بخش‌هایی که جا‌های پر آب و نان‌تری است را دو دستی چسبیده است. جابجایی نیرو‌ها و یا وام پرسنل کاملاً در اختیار معاون است و آن گونه که معاون دوست دارد تصمیم گرفته خواهد شد.
شرایط دانشگاه نگران کننده است و‌ امید می‌رفت با آمدن جاودان سیرت و اعتبار و جایگاهی که بعد از مدیریت وی در دوران کرونا در میان مردم به دست آورده بود به حل این بحران‌ها کمک کند اما حالا با حضور جاودان سیرت بحران در حال بزرگتر شدن و رسیدن به نقطه‌ای غیرقابل اصلاح و بازگشت شده است.


کد مطلب: 470928

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470928/آیا-جاودان-سیرت-بی-خیال-نحوه-عملکرد-معاون-توسعه-منابع-دانشگاه-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1