کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

سنددار کردن اراضی کشور به ۳۹ درصد رسیده است

3 دی 1402 ساعت 18:49

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سنددار کردن اراضی کشور طی سال جاری به ۳۹ درصد رسیده است.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سنددار کردن اراضی کشور طی سال جاری به ۳۹ درصد رسیده است.
«حسن بابایی» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مودت و همدلی خوبی میان اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و به همین دلیل به عنوان دادگستری پیش‌رو در رسیدگی و کاهش پرونده‌های مسن در مرکز کشور مطرح است.
وی با اشاره به سفر سال گذشته به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: نسبت به سال‌های گذشته در سند دار کردن اراضی کار‌های خوبی در حال انجام است و از یک درصد اراضی دارای سند به ۳۹ درصد در کمیسیون رفع تداخلات رسیدیم که آمار خوبی است.
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر حضور یک قاضی ناظر در کمیسون رفع تداخلات تأکید و خاطرنشان کرد: می‌طلبد در احیاء اراضی نظر شورای نگهبان قبل از سال ۶۵ وضعیت موجود را بسنجیم.
بابایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قانون حدنگاری برای پیشگیری از کوه‌خواری و جنگل‌خواری و زمین‌خواری تصریح کرد: هدف از صدور اسناد حدنگار رفع مشکلات مردم و کمک به آن‌ها است.
وی ادامه داد: دیدگاهی که در استان وجود دارد راهگشاست و مسئولان به فکر رفع مشکلات مردم هستند و اگر غیر از این بوده شکایت مردم به دست ما می‌رسید، ضمن اینکه با حمایت دادگستری و دادستان مرکز استان باید شاهد شتاب برای رفع تداخلات باشیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سه هزار پرونده در حوزه تداخلات اراضی کشاورزی عنوان کرد: یکی از بستر‌های پیشگیری از جرم طرح الزام به تنظیم سند است که روند کار به خوبی در حال انجام است؛ طرحی که جلوی بسیاری از جرائم سازمان یافته و کلاهبرداری و پولشویی و دعاوی را می‌گیرد و همه به اسناد عادی باز می‌گردد.
بابایی با اشاره به اینکه مصلحت کشوری ایجاب می‌کند ادبیات جدیدی را در بحث اسناد ارائه کنیم، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جلوی جعل اسناد را بگیریم سازمان ثبت در هوشمندسازی اسناد گام بردارد.
وی با اشاره به تصویب قانون سنددار شدن زمین و املاک اظهارکرد: این قانون زمانی اجرایی می‌شود که تمام زمین و املاک دارای سند باشند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رونمایی از پلتفرم جامع ثبتی خبر داد و گفت: ۲۲ بهمن ماه زمان رونمایی از پلتفرم جامع ثبتی است و با رونمایی از این پلتفرم خدمات به صورت هوشمند ارائه خواهد شد و در ثبت شرکت امضا‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که با این اقدام ۸۰ درصد مراجعات به واحد‌های ثبتی کاهش پیدا کرده است.
روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این خبر نوشت، بابایی حذف دستی اسناد از مزایای راه‌اندازی این پلتفرم دانست و بیان کرد: با الکترونیکی شدن اسناد، جلوی جعل و سوء استفاده از اسناد گرفته می‌شود و به بهداشت حوزه قضایی کمک می‌کند.


کد مطلب: 470728

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470728/سنددار-کردن-اراضی-کشور-۳۹-درصد-رسیده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1