کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شورای اسلامی شهر «سی سخت» منحل شد

2 دی 1402 ساعت 21:05

 طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شورای اسلامی شهر «سی سخت» منحل شد.


 طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شورای اسلامی شهر «سی سخت» منحل شد.
به گزارش کبنا، علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از تصویب انحلال شورای شهر سی سخت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌های کشور خبر داد.
به نوشته ایرنا، علی‌محمد روستا اظهار کرد: در نشست شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌ها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت مطرح و ضمن بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات اعضای شورا؛ با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا منجمله ناتوانی در انتخاب شهردار، عدم برگزاری جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیأت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد.
وی افزود: توسعه عمرانی و خدمات مطلوب به شهروندان عزیز و شهر توریستی سی سخت به جهت موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و قطب گردشگری استان برای ما بسیار حائز اهمیت است.
روستا عنوان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از انحلال شورا با برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی با اعضا از طریق فرمانداری دنا و استانداری جلوگیری شود اما برخلاف توصیه و تذکر‌های مجموعه‌های ناظر، شورا با عملکرد خود بر انحراف از وظایف قانونی اصرار داشت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: استانداری با جدیت بر عملکرد و فعالیت همه شورا‌های شهر و روستای استان نظارت داشته و در صورت مشاهده یا اعلام تخلف بدون اغماض و چشم پوشی برخورد قانونی لازم در جهت استیفای حق شهروندان را به عمل می‌آورد.
وی اضافه کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت، براساس ماده ۸۵ قانون شورا‌های اسلامی، استاندار به عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.


کد مطلب: 470692

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470692/شورای-اسلامی-شهر-سی-سخت-منحل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1