کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

هیچ بانکی که پروژه بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد تعریف کرده باشد، نداریم

26 آذر 1402 ساعت 10:39

استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلات استان‌های زاگرس نشین را با جدیت در مرکز کشور پیگیری می‌کنیم.


استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلات استان‌های زاگرس نشین را با جدیت در مرکز کشور پیگیری می‌کنیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران به نشست استانداران استان‌های زاگرس نشین با معاون اجرایی رئیس جمهور اشاره و اظهار داشت: استان‌های زاگرس نشین ویژگی خاص و منحصر به فردی دارند و همه منبع تولید انرژی هستند.
استاندار گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان‌های زاگرس نشین است و شهرستان‌های گچساران، بهمئی و بویراحمد منبع تولید نفت و گاز هستند و دامنه میدان گازی مختار با بهره‌برداری از آن به شهرستان‌های دنا و مارگون کشیده می‌شود.
وی افزود: استان‌های زاگرس نشین علاوه بر اینکه منبع تولید نفت و گاز هستند، دارای منابع عظیم آب در کشور بوده و کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی ۱۰ درصد منبع آب کشور را تأمین می‌کند.
احمدزاده دارا بودن جنگل‌های عظیم را از دیگر ویژگی استان‌های زاگرس نشین دانست و گفت: استان‌هایی که در منطقه زاگرس واقع شدند، دارای معادن متعددی هستند و بزرگترین معدن فسفات ایران در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
وی با بیان اینکه استان‌های زاگرس نشین علی‌رغم دارا بودن ظرفیت‌های متعدد، آسیب‌هایی هم دارند گفت: پدیده گرد و غبار کشور‌های حوزه خلیج فارس بر جنگل‌های انبوه این استان‌ها تأثیر گذاشته و به آن‌ها آسیب وارد کرده است و آفت پروانه سفید برگ‌خوار بلوط و کرم جوانه خوار تهدیدی برای جنگل‌های این منطقه است.
وی بیان کرد: ۲۰ درصد درآمد معادن هر استان در آن استان هزینه می‌شود که ما می‌خواهیم به مانند معادن، سهم نفت و گاز هم مورد توجه قرار گیریم در حالی که از حوزه نفت و گاز سه درصد سهم استان است.
وی عنوان کرد: سهم سه درصد نفت و گاز برای استان کم برخورداری مانند کهگیلویه وبویراحمد رقم ناچیزی بوده و می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به ما شود که در جلسات مختلف این مورد را از رئیس جمهور که توجه ویژه‌ای به این استان دارد مطرح کردیم و باز هم خواستار توجه به این مسأله هستیم.
احمدزاده افزود: مشکلات و دغدغه‌های مشترک استان‌های زاگرس نشین در جلسه‌ای به اطلاع رئیس جمهور رسانده شد که معادن استان‌های زاگرس نشین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اما برای استان‌های دور دست ارسال می‌شوند و فقط انفجارش برای ما است.
استاندار با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری آقای حیدری استاندار این استان به این موارد اشاره کرد: گفت: رئیس جمهور دستور داد به مشکلات استان‌های زاگرس نشین توجه شود.
احمدزاده عنوان کرد: معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر کشور به این موضوع ورود کردند و نشست‌هایی در نهاد ریاست جمهوری و همچنین کارگروه عملیاتی خیلی خوبی به ریاست دکتر وحیدی در وزارت کشور تشکیل شد.
وی عنوان کرد: در جلسات و نشست‌هایی که به ریاست دکتر وحیدی و منصوری برگزار می‌شود رفع مشکلات استان‌ها از یک طرف و موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری و اینکه هلدینگ‌ها و قطب‌های سرمایه‌گذاری دولتی، نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت که در این استان‌ها سرمایه‌گذاری کنند از طرف دیگر به یک دیدگاه جدید تبدیل شده است.
استاندار با بیان اینکه از رئیس جمهور خواستیم بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ در استان سرمایه‌گذاری کنند، گفت: هیچ بانکی که پروژه بزرگی در استان تعریف کرده باشد نداریم و این موضوع را از رئیس جمهور مطالبه کردیم و در حال حاضر نگرش جدیدی با دستور رئیس جمهور ایجاد شده و وزرا بر روی استان‌های زاگرس نشین حساس شدند و دستگاه‌ها و شرکت‌ها درصدد سرمایه‌گذاری هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از منابع آب کشور از استان‌های زاگرس نشین تأمین می‌شود که موضوع حق آبه‌های استان‌های زاگرس نشین را دنبال می‌کنیم و در تدارک پیشنهاد بورس آب به رئیس جمهور هستیم تا استان‌های زاگرس‌نشین و محروم بتوانند از این فرصت بهره ببرند.
احمدزاده عنوان کرد در وزارت کشور به موضوع حق‌آبه استان‌های زاگرس نشین پرداخته شده و معاون اول رئیس جمهور نیز جلسه خوبی در این خصوص برگزار کردند، خوشبختانه هم آقای منصوری و هم دکتر وحیدی پای کار هستند و‌امیدواریم با دستور رئیس جمهور گشایشی برای استان‌های زاگرس نشین حاصل شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر کشور و همه کسانی که مصمم به رفع مشکلات و دغدغه‌های استان‌های زاگرس نشین هستند، قدردانی کرد.


کد مطلب: 470465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470465/هیچ-بانکی-پروژه-بزرگی-کهگیلویه-بویراحمد-تعریف-کرده-باشد-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1