کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

رقابت داغ مجازی کاندیداهای واقعی / رقابت سنگین روشنفکر، منتظریان و بهرامی در فضای مجازی / بهرامی: ما نگران قشر مستضعف هستیم / استاد کنار شاگرد / زارعی: ما همه سربازیم / سکوت سیاسی و کم‌تحرکی در گچساران و باشت / هاشمی‌پور: برای فرار از محرومیت دست به دست هم بدهیم / پروژه آب لیکک از اقدامات بزرگواری بود

23 آذر 1402 ساعت 12:34

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها و بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت‌های اجرائی تب انتخابات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بالا گرفت. جناح‌بندی‌ها و موضع‌گیری‌ها آغاز شده و تنش‌های سیاسی میان هواداران نامزدها، جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها در حال شکل‌گیری است.


بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها و بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت‌های اجرائی تب انتخابات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بالا گرفت. جناح‌بندی‌ها و موضع‌گیری‌ها آغاز شده و تنش‌های سیاسی میان هواداران نامزدها، جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها در حال شکل‌گیری است.
در دهه گذشته تبلیغات بسیاری از کاندیدا‌ها به نصب پوستر‌های تبلیغاتی و برپایی ضیافت‌های رنگین در ستاد‌های انتخاباتی محدود می‌شد و فضای تبلیغات کاملاً حقیقی بود و به تبع آن، نظارت بر تخلفات تبلیغاتی کاندیدا‌ها نیز آسان‌تر بود. در سال‌های بعد کاندیدا‌ها فیلم تبلیغاتی خود را به صورت وسیع در شهر توزیع می‌کردند و در دوره‌ای نیز ارسال انبوه پیامک مرسوم شد.
شبکه‌های مجازی از اواخر دهه ۸۰ در ایران رونق گرفت و اکنون نیز در دوره اوج استفاده از شبکه‌های مجازی تلفن‌های همراه هستیم. تلگرام، اینستاگرام، واتس‌آپ و بسیاری شبکه‌های مشابه، به ابزار‌هایی جدید و رایگان در دست کاندیدا‌ها و هواداران آن‌ها تبدیل شده و شاهد استفاده گسترده تبلیغاتی کاندیدا‌ها از این ابزار‌ها برای تبلیغات هستیم؛ آن هم پیش از موعد. حال بماند که افرادی نیز با استفاده سوء از این فضا به سلاخی شخصیت رقبا نیز می‌پردازند.
در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد، رقابت نامزدها در حال اوج گرفتن است. فضای مجازی الان مهمترین و اصلی‌ترین بستر رقابت انتخاباتی است. کبنانیوز بدون هر گونه جانبداری به رصد فضای مجازی می‌پردازد. کبنانیوز در ادامه تصاویر و فیلم‌های مربوط به نامزدهای انتخابات که در فضای مجازی منتشر شده‌اند را برای اطلاع عموم منتشر می‌کند. محتوای عکس‌ها و فیلم‌ها توسط این پایگاه خبری تایید یا رد نمی‌شود و صرفاً در راستای شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری اقدام به انتشار آنها می‌شود.
در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده سه کاندید اصلی با هم رقابت دارند. عدل هاشمی‌پور، سید محمد موحد و علی محمدبزرگواری سه رقیب اصلی هستند. در کنار اینها چهره‌‌های مانند؛ رضا دهبانی‌پور، علی مژدهی و آیت‌الله سعادتیان، فرزاد نجات‌نیا و سایر کاندیداها نیز باهم رقابت دارند.
الف) سید محمد موحد، مرد کهنه‌کار عالم سیاست، کسی که لقب سناتور را به او داده‌اند و بیش از 6 دوره در مجلس شورای اسلامی حضور دارد.
   
پیگیری مشکلات جاده‌ای و راه‌های روستایی سرفاریاب

ب) علی محمد بزرگواری
   
یک هوادار: پروژه آبرسانی به لیکک از اقدامات بزرگواری بود. هیچ شک و شبهه‌ای در خصوص پاکی او نداریم.
ج) عدل هاشمی‌پور، تیم رسانه‌ای هاشمی‌پور با پخش کلیپ‌های متفاوت‌تر از سایر نامزدها در حال رقابت با سایر رقبای خود است. 
 
عدل هاشمی‌پور: برای فرار از محرومیت دست به دست هم بدهیم، بویراحمد بالا و پایین نکنیم. باید فضای استان‌مان را فضای کار کنیم.
   
در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مهدی روشنفکر، نادر منتظریان، محمد بهرامی، نستهن مقدم و علی خرامین با هم رقابت دارنذ. فضای مجازی این شهرستان‌ها مملو از تبلیغات این کاندیداها هستند.
الف) مهدی روشنفکر، با راه‌اندازی جریان ندای وحدت و اصرار بر آن در حال تبلیغات است.
  
تیم رسانه‌ای روشنفکر در روزهای اخیر تصاویر و فیلم‌های از دوره گذشته انتخابات مجلس در فضای مجازی منتشر می‌کنند.
   
ب) نادر منتظریان، منتظریان فعالیت‌هایش را افزایش داده و بر اساس کلیپ‌ها و تصاویرهای منتشر شده او مرتب با گروه‌های مردمی در مناطق مختلف شهرستان‌های سه‌‌‌گانه بویراحمد بزرگ دیدار دارد.
   
حضور منتظریان در تل‌خسرو
   
دیدار منتظریان با ایثارگران و خانواده‌های شهدا
  
استاد در کنار شاگرد؛ تبعیض ما را از پا درآورده است.
   
منتظریان در جمع تعدادی از مردم موردراز رهبر

ج) محمد بهرامی، او نیز از جلسات متعدد خود با گروه‌های مختلف مردمی کلیپ و تصاویر تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کند.
   

دیدار بهرامی با گروه‌های مردمی
  
شیوه‌های تبلیغاتی محمد بهرامی قدری با سایرین فرق دارد. تیم رسانه‌ای آنها با راه‌اندازی رادیوی مجازی راه روشن‌فردا به دنبال افزایش هواداران خود هستند.
   
حضور در روستای میمند
   
بهرامی: ما نگران قشر مستضعف هستیم. 
   
بهرامی در مزدک
  
د) رضا بازبار منصورخانی، از روحانیون که پا به عرصه انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون گذاشته است.
    
بازبار: فلان نماینده‌ای که ثروت کلان در بانک دارد، درد فقیر را درک نمی‌کند

هـ) غلام‌محمد زارعی، او دو دوره نماینده مجلس بوده و در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس هم کاندیدا شده است.
   
ز) علی آراوند، از چهره‌های نوظهور در عرصه انتخابات مجلس که با حضور کاندیداهای قدر عرض و اندام کرده و می‌گوید به امید خدا شانس زیادی وجود دارد.
  
ر) نستهن مقدم، شهردار سابق یاسوج که بعد از اتمام مسئولیتش در شهرداری یاسوج به عرصه انتخابات ورود کرده است. برخی او را از پدیده‌های انتخابات پیش‌رو می‌دانند.
  
در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت سید قدرت حسینی‌بحرینی، سید ناصر حسینی‌پور، غلامرضا تاجگردون، ریحان محمدپور، علیمراد جعفری، محمدباقر شریفی و... با هم رقابت می‌کنند. کاندیداها منتظر اتمام فرایند تایید صلاحیت‌ها هستند. با حضور تاجگردون خیلی از نامزدهای انتخابات کنار می‌روند.
   
سکوت سنگین سیاسی در فضای سیاسی گچساران و باشت حاکم است. خبر چندانی از فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی نیست. ریحان محمدپور، محمد باقر شریفی و برخی دیگر از کاندیداها تحرکاتی دارند. اما آن شور و هیجان همیشگی نیست. یقیناً موضوع تایید و رد صلاحیت‌ها به گرمی انتخابات در این حوزه انتخابات منجر می‌شود. حضور تاجگردون در این عرصه مشارکت را به اوج خود می‌رساند. باید منتظر بمانیم.

 


کد مطلب: 470383

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470383/رقابت-داغ-مجازی-کاندیداهای-واقعی-سنگین-روشنفکر-منتظریان-بهرامی-فضای-نگران-قشر-مستضعف-هستیم-استاد-کنار-شاگرد-زارعی-همه-سربازیم-سکوت-سیاسی-کم-تحرکی-گچساران-باشت-هاشمی-پور-فرار-محرومیت-دست-هم-بدهیم-پروژه-آب-لیکک-اقدامات-بزرگواری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1