کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سوت‌زنی؛ از احوال برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد چه خبر؟ /جذب نیرو بدون آزمون!

15 آذر 1402 ساعت 20:34

بکارگیری بدون آزمون و فراخوان نیرو در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که خود مسولیت نظارت بر اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل بکارگیری نیرو در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد!


بکارگیری بدون آزمون و فراخوان نیرو در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که خود مسولیت نظارت بر اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل بکارگیری نیرو در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد!
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در موافقتنامه شماره ۴۰۵۸۸۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ با عنوان طرح تهیه و بروز‌رسانی نقشه‌های شهری، روستایی و آماری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، علیرغم اینکه بکارگیری نیرو به هر شکل ممکن به استناد ماده‌های قانونی: بند (ب) تبصره (۲۰) قانون بودجه، ماده (۶) ضوابط اجرایی بودجه و ماده (۱۸) بخش هزینه‌ای و ماده (۶، ۷) بخش عمرانی دستورالعمل اجرای بودجه و تنظیم موافقتنامه ممنوع می‌باشد (به صراحت اعلام کرده سازمان مدیریت استان مجاز به موافقت یا تأیید درخواست بکارگیری نیرو نمی‌باشد و مجوز استخدام تنها با امضا مشترک رؤسای سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه کشور صادر می‌گردد) بدون اخذ مجوز، یک نفر نیرو با مدرک تحصیلی لیسانس کامپیوتر بعنوان نیروی طرحی برای انجام وظایف منشی‌گری در دفتر رئیس سازمان جذب کرده است.
علاوه بر شائبه‌دار بودن این اقدام در خصوص سازمان مدیریت که نقش اصلی نظارت بر اجرای قوانین بالادستی برنامه و بودجه و امور استخدامی را برعهده دارد، موارد ذیل هم قابل تامل بوده و ورود دستگاه‌های نظارتی برای بررسی سریع موضوع و برخوردقانونی را می‌طلبد:
۱- درصورتی که بکارگیری نیرو در طرح‌های عمرانی ربطی به دستورالعمل‌ها و قوانین بالادستی سازمان برنامه و امور استخدامی ندارد، چرا این شرایط شامل سایر دستگاه‌های اجرایی استان نمی‌شود؟
۲- با توجه به جایگاه سازمان مدیریت، اگر هدف جذب نیروی متخصص و باتجربه می‌باشد چرا از طریق فراخوان عمومی آگهی استخدام نمی‌زنند که نیرو‌های تحصیل کرده دانشگاه‌های دولتی معتبر با مدارک بالاتر و یا نیرو‌های آمارگیر که بیش از ۱۰سال سابقه همکاری با این سازمان را دارند، جذب شوند و در شرایط مساوی، افراد بدون پارتی و بدون کس و کار نیز بتوانند از فرصت اشتغال استفاده کنند؛ آن هم در دولت محرومان که شعار حمایت از محرومان و افراد بدون رابطه و پارتی را دارد!
۳-نیروی بکارگرفته در طرح به‌روز‌رسانی نقشه‌های آماری با مدرک لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد می‌باشد این در حالی است که در قبلاً در فراخوان جذب نیروی امریه برای همین جایگاه در سازمان مدیریت (که نیرویی برای دو سال خدمت می‌باشد) مدرک فوق لیسانس به بالا مورد قبول این دستگاه بوده است و اما گویی برای جذب در این دستگاه (که سطحی بالاتر از امریه می‌باشد)، می‌توان از مدرک لیسانس استفاده کرد! این از عجایب است که برای یک جایگاه اداری، در فراخوان امریه مدرک فوق لیسانس بخواهند و بعد برای همین جایگاه (برای استخدام و نه امریه)، مدرک لیسانس را جایگزین کنند!
۴- نیروی طرحی جذب شده به اسم پشتیبانی نرم‌افزار‌های طرح‌های اماری در موافقت نامه آمده این در حالی است که از ابتدای سال جاری بعنوان منشی دفتر حوزه ریاست مشغول بکار می‌باشد!
۴- تهیه و به‌روز‌رسانی نقشه‌های آماری هیچگونه نرم‌افزاری ندارد که نیاز به پشتیبانی داشته باشد بلکه فعالیت مذکور از طریق مناقصه توسط شرکت‌های مرتبط بخش خصوصی انجام می‌شود ( اسناد مالی موارد هزینه طرح مذکور در سازمان مدیریت موجوداست)


کد مطلب: 470103

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470103/سوت-زنی-احوال-برنامه-بودجه-کهگیلویه-بویراحمد-خبر-جذب-نیرو-بدون-آزمون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1