کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس رتبه بندی سال 1401:

چرا اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از نظر عملکرد در رتبه 29 کشور قرار گرفت؟ + مدارک

14 آذر 1402 ساعت 21:06

رتبه بندی واحدهای زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سال 1401 اعلام شد.


رتبه بندی واحدهای زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سال 1401 اعلام شد.
به گزارش کبنانیوز، بر اساس مستندات مندرج در سایت و برابر رتبه بندی مجموع ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی ۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور از بین ۳۱ استان اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۲۹ کشور شد. و به قعر جدول عملکرد سقوط کرد‌. لازم به ذکر است ارزیابی رتبه بندی عملکرد هرسال دستگاههای کشور سال بعد آن منتشر می شوند.
استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ عملکرد در کنار استان هرمزگان و البرز در رتبه های آخر کشور قرار گرفته است. کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران است و جزو استان هایی است که پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد، ولی متأسفانه هنوز معضل این استان ساخت سرویس بهداشتی برای مسافران عید است. اقتصاد گردشگری به هیچ شکلی تعریف نشده و مسئولان هیچ ذهنیت درستی از اقتصاد گردشگری ندارند. طرح های گردشگری استان با مشکلات اداری دست و پنجه نرم می کنند و خیلی از طرح ها مشکل مالی دارند.  
درست است که ما یک شبه به توسعه نمی رسیم ولی متأسفانه حتی تفکر مسئولان مربوطه تفکر کارشناسی نیست، متخصصان سر جای خود ننشسته اند و مسئولان بالادستی هم فقط به فکر نمایش دادن آمار و اعداد هستند و وقت صرف حل مشکلات حوزه گردشگری نمی کنند.
اخیرا رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از صنعت گردشگری به عنوان یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این اتاق یاد کرد که جای خوشحالی دارد.
اما در هر حالی کسب رتبه 29 جدول رتبه بندی کشور حق استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد نیست، مشخص است که آنچنان تدبیری وجود ندارد و طبیعت زیبای استان بدون هیچ سود و دستاوردی مورد استفاده دیگران قرار می گیرند. حق مردم است که بدانند و بپرسند مدیریت منابع استانشان در دست چه کسانی مدیریت می شود؟ وقتی سیاست جای تخصص را می‌گیرد دود آن در چشم مردم محروم و جوانان بیکار استان می رود و عملکرد غیر علمی باعث فقر، بیکاری و اعتراض می شود.  مسئله مدیریت فعلی این اداره کل نیست، مسئله این است که هر بار و هر دفعه افراد غیرمتخصص انتخاب می شوند. درد اینجا است که اگر مدیران کنونی کنار بروند باز هم افراد غیرمتخصص و کارنابلدی بر مسند مدیریت می نشینند.
جای سوال است با این همه منابع و ظرفیت های استان چه کردند که جزو آخرین های کشور شدیم؟ مردم انتظار دارند متخصصان در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند و اقداماتی انجام گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی باشیم.
دریافت پی دی اف مدارک 





کد مطلب: 470064

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470064/چرا-اداره-کل-گردشگری-کهگیلویه-بویراحمد-نظر-عملکرد-رتبه-29-کشور-قرار-گرفت-مدارک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1