کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سالن شهید چمران دانشگاه دولتی یاسوج برگزار شد؛

برگزاری کرسی آزاد اندیشی درخصوص چالش های لایحه عفاف و حجاب در یاسوج

5 آذر 1402 ساعت 19:02

نشست کرسی آزاد اندیشی با محوریت بررسی چالش های لایحه عفاف و حجاب در سالن شهید چمران دانشگاه دولتی یاسوج به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.


نشست کرسی آزاد اندیشی با محوریت بررسی چالش های لایحه عفاف و حجاب در سالن شهید چمران دانشگاه دولتی یاسوج به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.
حجت الاسلام پیش قدم در این نشست به پیشینه حجاب اشاره کرد و‌ گفت: مسئله پوشش امری ذاتی است و از ابتدای خلقت از نیازهای اولیه انسان بوده که طبق آیات قرآن، انسان سعی در پوشاندن بدن خود داشته است، بنابراین پوشش امری اخلاقی است و امور اخلاقی ‌‌قابلیت رشد دارد.
حجت الاسلام پیش قدم اظهار کرد: اگر چه در تمام ادیان نوعی حریم و ضوابط در پوشش افراد وجود دارد، اما ادیان به وجود آورنده پوشش نیستند، چرا که پوشش و حجاب امری فطری است.
وی لایحه عفاف و حجاب را جامع ترین قانون با پشتوانه در زمینه حجاب دانست که در آن خلأ متوالی واحد رفع شده و اعتبارات لازم در نظرگرفته شده و دستگاه های متولی نیز معرفی گردیده و بیش از هفتاد ماده قانونی ذکر شده که بخش عظیمی ار آن در حوزه ایجابی به وسیله کمیسیون فرهنگی و همچنین مرکز پژوهش های مجلس تنظیم شده است.
حجت الاسلام پیش قدم بیان کرد: در بخش سلبی نیز برای کسانی که عناد ورزیده و قصد حرمت شکنی دارند قوانینی ذکر شده است.
وی افزود: می توان گفت این لایحه جامع ترین قوانین در زمینه حجاب است که تا کنون به آن پرداخته شده و امیدواریم که با فعال شدن دستگاه های متولی فرهنگ و با حمایت مالی و همچنین اجرای برنامه های مدون، شاهد رشد و تعالی این فرهنگ اسلامی باشیم.
حجت الاسلام پیش قدم اشاره کرد: نگاه ویژه به بعد آموزشی هم از نقاط قوت این لایحه هست که دستگاه ها را در این زمینه ملزم به فعالیت نموده است.


کد مطلب: 469728

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469728/برگزاری-کرسی-آزاد-اندیشی-درخصوص-چالش-های-لایحه-عفاف-حجاب-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1