کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

عبور از تکرار یا تکرار چهل سال اشتباه

2 آذر 1402 ساعت 9:59

درخت انتخابات کهگیلویه بزرگ سالهاست به درستی آبیاری نشده است، این را می‌توان در چهره‌های پژمرده و ژولیده جوانان کهگلویه دید.


درخت انتخابات کهگیلویه بزرگ سالهاست به درستی آبیاری نشده است، این را می‌توان در چهره‌های پژمرده و ژولیده جوانان کهگلویه دید.
جوانانی که مدت مدیدی است در بند زندان عشیره خود مانده‌اند، زندانی که که در آن بزرگ عشیره و ایل برای همه تصمیم می‌گیرد و جوانانی که در این حصار سالهاست می‌سوزند.
اما این در بند بودن تا کی؟ این روز‌ها زمزمه‌هایی از حضور جوانی نه جویای نام بلکه، جویای حق فرودستان و جوانان در انتخابات گهگلویه به گوش می‌رسد؛
امروز روزی است در تاریخ کهگیلویه که جوانان‌اندیشناک و پیران حق‌خواه دست در دست هم دهند و تاریخ سیاسی کهگیلویه بزرگ را به درستی بنویسند و این درخت با ریشه که از حق و حقوق خود سال‌ها به دور مانده نفسی دوباره بکشد،
نفسی به دست جوانان توانا و مهم‌تر از آن متخصص، که بیش از چند دهه قربانی مدیریتی پیر، سالخورده و ناکارامد شده‌اند، جوانانی که گرفتار باندبازی، جناح گرایی و از همه اهم‌تر کم سوادی و گاه بی‌سوادی شده‌اند.
اکنون وقت این رسیده که ما جوانان کهگیلویه دست در دست هم نهیم و از بند بزرگان منفعت طلب ایل و عشیره خود ر‌هایی یابیم، و نگذاریم این درخت ریشه دار که در اوج تشنگی است به مانند سال‌های پیشین به دست نااهلان پیر بیافتد؛ و این کار مستلزم حمایت تمام قد ما جوانان از کسی است که مانند خودمان باشد یعنی جوان؛ جوانی که متعهد، متخصص، کارامد و کاربلد و با برنامه باشد.
جوانی که نه به مانند پیران سالخورده، که کهگیلویه را سال‌ها در ویرانه‌های متروک محصور داشته‌اند؛ جوانی که با علم و تکنولوژی روز اشنا باشد و از جستار‌هایی به مانند هوش مصنوعی، استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان نهراسد و برای هر کدام برنامه شخصی‌سازی شده‌ای برای کهگیلویه داشته باشد.
اینک به استناد شرایط موجود و به اعتبار تحقیق و جست و جویی که کرده‌ام به یقین می‌گویم که انتخاب اشتباه همانند دوره‌های قبلی باعث تکرار وضعیت موجود می‌شود
 لذا از همه‌ی جوانان غیور خاک کهگیلویه  و همه کسانی که حق را بر منفعت خود ارجح می‌دارند، انتظار می‌رود که به مانند گرگی باران دیده مرتکب اشتباه‌های دوره‌های قبل نشوند و زخم‌های کاری کهگیلویه را با انتخاب درست التیامی ببخشند.
سخن اخر اینکه اگر چه تغییر گاهی لازم است اما امروز این امر برای کهگیلویه بزرگ ضروری است و ان هم به دست جوانان  صورت خواهد گرفت.
جوانی خسته اما‌ امیدوارم
محمد هوشیاری


کد مطلب: 469613

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469613/عبور-تکرار-یا-چهل-سال-اشتباه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1