کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی جرائم انتخاباتی در شعبه ویژه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛

تشکیل 10 پرونده تخلف انتخاباتی برای مدیران و کارمندان در کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

1 آذر 1402 ساعت 18:08

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شده است.


شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تأسیس شده است.
به گزارش کبنانیوز، دادستان استان با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات جرم انگاری‌های جدیدی تدوین شده است گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تأسیس شده است.
ملک حسینی افزود: برای اعمال دقیق قانون، ضابطین خاص انتخابات در استان انتخاب و به شورای نگهبان معرفی خواهند شد.
وی فعالیت رسانه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی را ستود اما تأکید کرد: در شرایطی که امکان تبلیغ مجازی برای همه نامزد‌ها تسهیل شده اما باید مراقب بود فضای تبلیغات از مسیر قانون اخلاق و عدالت خارج نشود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان هم با بیان اینکه نگرانی‌ها از بابت چینش هیئت‌های اجرائی برطرف شده گفت: با این حال حضور اعضای این هیئت در محافل، جلسات تبلیغاتی و فعالیت برای نامزده‌ها جای نگرانی دارد.
جوکار افزود: بر اساس قانون فعالیت مدیران و کارکنان دولت در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: ده مدیر، معاون و کارمند متخلف که در کاروان‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها شرکت کرده‌اند و یا از امکانات اداری در جهت خدمت به نامزد انتخاباتی استفاده کرده‌اند شناسایی و برای آن‌ها پرونده تخلف تشکیل شده است.
شاهینی مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری هم گفت: برخی از دستگاه‌های اجرائی و خدمات‌رسان نیز در حمایت از نامزد‌های انتخاباتی خدمات‌رسانی سفارشی و بی‌ضابطه ارائه کرده‌اند.
عمرانی رئیس پلیس فتای استان هم گفت: یکی از ادارات استان پهنای باند اینترنتی ویژه‌ای برای تبلیغات انتخاباتی یکی از نامزد‌ها اختصاص داده است.
درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: همایش بزرگ رسانه و انتخابات با هدف باز‌آموزی قوانین انتخابات و پیشگیری از وقوع جرم در فضای رسانه‌ای استان آذر ماه برگزار می‌شود.
افراسیابی رئیس کل دادگستری استان هم بر مشارکت و همیاری همه دستگاه‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات را ضروری عنوان کرد و گفت: هرگونه فعالیت و رفتاری که منجر به ایجاد فضای یاس و ناامیدی و کاهش مشارکت سیاسی شود جرم است و دستگاه قضا براساس وظایف قانونی‌اش با عوامل ناامید کنند برخورد می‌کند.


کد مطلب: 469585

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469585/تشکیل-10-پرونده-تخلف-انتخاباتی-مدیران-کارمندان-کهگیلویه-بویراحمد-جزئیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1