کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علیرضا نیکروز در گفت‌وگو با کبنانیوز:

پاسخ مدیرکل مدیریت بحران به کبنانیوز: از این مسائل سرسری نمی‌گذریم / چرا قطعی برق، آب و آبگرفتگی داشتیم؟ / عملکرد دستگاه‌ها به مردم اعلام می‌شود

30 آبان 1402 ساعت 21:55

بارش اخیر باران در کهگیلویه و بویراحمد باز هم وضعیت استان را به ویژه در شهر یاسوج بحرانی کرد، علی رغم هشدارهایی که داده شد، جلساتی که برگزار شد و ستاد بحران اعلام آمادگی کرد، اما متاسفانه باز هم در این بارندگی مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی، قطعی برق و قطعی آب ایجاد شد. در سطح معابر شهر یاسوج در نقاط شرف آباد، نجف آباد، ساحلی و بنسنجان و همچنین در اطراف بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج بحران ایجاد شد که حتی پلیس هم نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد و خودروهای پلیس هم گرفتار آبگرفتگی شدند.


بارش اخیر باران در کهگیلویه و بویراحمد باز هم وضعیت استان را به ویژه در شهر یاسوج بحرانی کرد، علی رغم هشدار‌هایی که داده شد، جلساتی که برگزار شد و ستاد بحران اعلام آمادگی کرد، اما متأسفانه باز هم در این بارندگی مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی، قطعی برق و قطعی آب ایجاد شد. در سطح معابر شهر یاسوج در نقاط شرف آباد، نجف آباد، ساحلی و بنسنجان و همچنین در اطراف بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج بحران ایجاد شد که حتی پلیس هم نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد و خودرو‌های پلیس هم گرفتار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار «کبنا» گفت: فعالیت و عملکرد ادارات خدمات‌رسان یک زنجیره پیوسته به هم است، عملکرد هر بخشی مؤثر بر بخش‌های دیگر است، مثلاً اگر عملکرد پلیس راه یا حمل و نقل یا آب منطقه‌ای و... خوب بوده، نمی‌توانیم بگوییم همه چیز خوب بوده است.
علیرضا نیکروز اظهار کرد: بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف در دستور کار است، با توجه به اینکه تجارب سیل‌های گذشته را داشته‌ایم، قطعاً باید این موارد به وجود نمی‌آمد، بحث آبگرفتگی معابر را داشتیم، قطعی برق و آب را داشتیم، از این مسائل سرسری نمی‌گذریم.
نیکروز گفت: این اولین بارندگی بود و عملکرد دستگاه‌ها بصورت شفاف بررسی و به مردم اعلام می‌شود.
وی افزود: بحث این است که بارش برف نداشتیم، ولی چرا قطعی برق داشتیم، چرا قطعی آب را داشتیم؟ همه این موارد بررسی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لایروبی کانال آب جزء وظایف تکلیفی است، باید مدیران ما نسبت به موضوعات برق و آب حساسیت داشته باشند.
وی در خصوص پرداخت خسارت‌های بحران گفت: به غیر از آبگرفتگی معابر و موارد این چنینی خسارت خاصی گزارش نشده است، وضعیت روستا‌ها نیز رصد شده و خسارتی گزارش نشده است.
نیکروز افزود: آثار بارندگی چند روز بعد مشخص می‌شود، اگر خسارتی وجود داشته باشد، مردم اعلام کنند تا صورتجلسه و به مرکز فرستاده شود.
 
 


کد مطلب: 469556

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469556/پاسخ-مدیرکل-مدیریت-بحران-کبنانیوز-این-مسائل-سرسری-نمی-گذریم-چرا-قطعی-برق-آب-آبگرفتگی-داشتیم-عملکرد-دستگاه-ها-مردم-اعلام-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1