کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

معضل شورای شهر سی سخت به کجا می‌کشد؟ / مدیرکل امور شورا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد: مشکل فقط دو نفری نیست، مشکل ما با کل مجموعه شورای شهر سی سخت است / به دنبال اعمال قانون هستیم / فرماندار باید موضوع دو عضو را در شورای حل اختلاف مطرح کند / شایعه پراکنی عده‌ای بخاطر این است که وظایف خود را انجام نداده‌اند

24 آبان 1402 ساعت 12:30

یکی از معضلات این روز‌های شهر سی سخت، شورای این شهر است که چندین ماه در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد.


یکی از معضلات این روز‌های شهر سی سخت، شورای این شهر است که چندین ماه در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد.
به گزارش کبنانیوز، شورای شهر سی سخت به دلیل عدم حضور دو عضو شورا از رسمیت افتاده و بیش از ۱۴ جلسه بدون مصوبه بوده است. امورات مردم روی زمین مانده، همچنین ادارات نیز در انجام مکاتبات مرتبط با شورا درمانده شده‌اند.   چرا و به چه دلیلی دو عضو شورا در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند، در حالی که مردم به این افراد رأی داده‌اند و رأی حق الناس است، مردم به اعضای شورای شهر اعتماد کرده‌اند، ولی اینگونه با آرای مردم بازی می‌شود.
سه عضو شورای شهر سی سخت خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند و می‌گویند هر چه به استانداری مراجعه می‌کنیم و مکاتبه می‌کنیم پاسخی به ما داده نمی‌شود، از طرفی دو عضو شورا نیز در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند و تکلیف ما روشن نیست.
فرشید محمدحسین پور، رئیس شورای شهر سی سخت، در این خصوص گفته است: باید این دو نفر قانوناً تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم اعضای علی البدل را وارد صحنه کنیم.
مدیرکل امور شهری و شورا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز در خصوص گفته‌های اعضای شورای شهر گفت: جلسات متعدد و مختلفی با شورا‌های شهر و روستا، دهیاران و دیگر حوزه‌ها در معاونت عمرانی برگزار شده است. اینطور نیست که کسی درخواست جلسه رسمی بدهد و جلسه برگزار نشود، همه شورا‌ها و شهرداری‌های مختلف آمده‌اند و وقت گرفته‌اند، جلسه گرفته‌اند.
فرزاد بابکان اظهار کرد: همه حوزه‌ها هر روز مراجعه‌کننده دارند و ما هم همیشه پاسخگو بوده‌ایم، قصور و کوتاهی از خود اعضای شورا بوده است.
وی گفت: مشکل فقط دو نفری نیست که در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند، مشکل ما با کل مجموعه شورای شهر سی سخت است.
بابکان با بیان اینکه ما وظیفه‌ای داریم که به شکل قانونی آن را انجام می‌دهیم، افزود: برای شورای شهر سی سخت به دنبال اعمال قانون هستیم، همچنین درخصوص تعیین تکلیف دو عضو، وظیفه فرماندار است که در شورای حل اختلاف شهرستان این موضوع را مطرح کنند تا این موضوع به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شود تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.
بابکان افزود: تاکنون به پرونده‌های زیادی در خصوص شورا‌های شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی کردیم، و اعمال قانون شده‌اند، در مواردی شورا‌هایی بوده‌اند که تصمیمات غیراصولی و غیرقانونی گرفته‌اند که اعمال قانون در مورد آن‌ها انجام گرفته است.
وی گفت: شورای حل اختلاف استان در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود فعالیت خوبی داشته، ولی شایعه پراکنی عده‌ای بخاطر این است که وظایف خود را انجام نداده‌اند. ما تحت هیچ شرایطی از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم.


کد مطلب: 469282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469282/معضل-شورای-شهر-سی-سخت-کجا-می-کشد-مدیرکل-امور-شورا-های-استان-کهگیلویه-بویراحمد-مشکل-فقط-دو-نفری-نیست-کل-مجموعه-دنبال-اعمال-قانون-هستیم-فرماندار-باید-موضوع-عضو-حل-اختلاف-مطرح-کند-شایعه-پراکنی-عده-ای-بخاطر-این-وظایف-خود-انجام-نداده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1