کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه وبویراحمد؛

۱۷ روستای منطقه سادات محمودی کهگیلویه وبویراحمد زیر آب می روند

14 آبان 1402 ساعت 20:42

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سد خرسان ۳ گفت: با احداث این سد ۱۷ روستای منطقه سادات محمودی کهگیلویه وبویراحمد زیر آب می روند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سد خرسان ۳ گفت: با احداث این سد ۱۷ روستای منطقه سادات محمودی کهگیلویه وبویراحمد زیر آب ‌می‌روند.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده شنبه شب در جمع اعضای کانون دانشگاه‌های استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور سیدمحمد حسینی_ معاون امور مجلس رئیس جمهور_ برگزار شد با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در سایر شهر‌ها مشکلی وجود ندارد اما در مرکز کهگیلویه و بویراحمد با مشکل زمین مواجهیم.
وی ادامه داد: زمین‌هایی که قابلیت کشاورزی کمی دارند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تغییر کاربری داده شدند و ساخت ۱۰ هزار واحد در یاسوج آغاز خواهد شد.
احمدزاده بیان کرد: برای محرومیت‌زدایی چند شاخص مورد توجه است یکی از آن‌ها گازرسانی است استان ظرف یکسال تا یکسال و نیم آینده گازرسانی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تلاش هستیم که تا سال آینده همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند و هیچ روستایی بالای ۲۰ خانوار نباشد که از نعمت گاز بی‌‌بهره باشد.
وی یادآورشد: گازرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در حال انجام است و تلاش می‌کنیم روستا‌ها را از محرومیت خارج کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جاده‌سازی دیگر برنامه استان برای خروج از محرومیت است، گفت: ۴۸۳ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که باید برچیده شوند.
احمدزاده با بیان اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز برچیده شدند، افزود: بالغ بر هزار میلیارد تومان برای حوزه آموزش و پرورش و فصل آموزش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه رفع تنش آبی در مناطق استان از دیگر برنامه‌های استان در راستای محرومیت زدایی است، گفت: سدسازی در دستور کار استان بوده، سد آبریز وارد مدار ساخت می‌شود، سد تنگ سرخ در حال احداث است و مطالعات سد پراشکفت در دست انجام  می‌باشد.
احمدزاده با اشاره به سد خرسان ۳ گفت: با احداث این سد ۱۷ روستای منطقه سادات محمودی کهگیلویه وبویراحمد زیر آب ‌می‌روند.


کد مطلب: 468916

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468916/۱۷-روستای-منطقه-سادات-محمودی-کهگیلویه-وبویراحمد-زیر-آب-می-روند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1