کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

وقتی یک رشته فقه و حقوق همه را راضی کرده که شهردار شود / یاسوج دوباره عقب گرد می‌کند؟ / بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، اصناف و اقشار مختلف مردمی چه مطالبه‌ای از اعضای شورای شهر دارند؟

23 تير 1402 ساعت 11:03

مقدم حدود ۶ سال شهردار یاسوج بود و حدود یک ماه پیش از سمت خود عزل شد، اما تاکنون اعضای شورای شهر یاسوج درخصوص برنامه خود برای تعیین شهردار جدید هیچ حرف و سخنی نگفته‌اند.


مقدم حدود ۶ سال شهردار یاسوج بود و حدود یک ماه پیش از سمت خود عزل شد، اما تاکنون اعضای شورای شهر یاسوج درخصوص برنامه خود برای تعیین شهردار جدید هیچ حرف و سخنی نگفته‌اند.
به گزارش کبنانیوز، مقدم در دوره شهرداری خود مورد نقد زیادی قرار داشت و مردم از وضعیت شهر کاملاً ناراضی بودند، نه مبلمان شهری در یاسوج وجود دارد، نه فضای سبز، سرعت گیر‌های غیراستاندارد مردم را کلافه کرده، نبود پارکینگ وضعیت خیلی بدی ایجاد کرده و غیر از ایجاد ترافیک، چهره شهر را زشت جلوه می‌دهد.
طی این ۶ ساله هیچ کار جدیدی که به چشم بیاید در این شهر ندیدیم، نه مراکز گردشگری توسعه پیدا کرده‌اند، نه چهره شهر را تغییری داده‌اند. دو سال از انتخاب اعضای شورای شهر یاسوج نیز می‌گذرد، شورایی که از همان ابتدا حواشی زیادی داشتند تا اینکه اعضای شورا معرفی شدند. شورایی که تصور می‌شد بجای مقدم فرد توانمندی را بگذارند، دو سال صبر کردند، مردم باید پاسخ دهند که آیا از انتخاب خود راضی هستند؟ بر چه اساسی به اعضای شورا رأی دادند و آن‌ها را منتخب خود کردند؟ آیا برخی از این اعضای شورا، در حد عضو شورا هستند؟ مردم باید پاسخ دهند و رضایت یا نارضایتی خود را اعلام کنند.
عده‌ای از مردم در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به انتخاب شهردار هستند، یکی از شهروندان یاسوجی در این خصوص گفت: حالا که مقدم کنار گذاشته شده، ما به اعضای شورای شهر هیچ اعتمادی نداریم، ما رأی دادیم ولی تصور ما از اعضای شورا این نبود. انتظار ما از استاندار و دستگاه‌های نظارتی این است که به انتخاب شهردار یاسوج ورود کنند، چرا نباید پس از مدت‌ها این شهر شاهد تغییر و تحول باشد؟
یکی دیگر از شهروندان گفت: ما در شهر مرکز استان زندگی می‌کنیم ولی یاسوج اصلاً شبیه شهر‌های مرکز نیست، هیچ امکانات رفاهی از طرف دولت در شهر  دیده نمی‌شود، شهرداری تا الان خیلی ضعیف عمل کرده، انتظار همه مردم این است که فرد متخصصی به عنوان شهردار انتخاب شود، نه اینکه دوباره همان وضع قبلی را داشته باشیم.
شنیده‌های موثق حاکی از آن است که عده‌ای از اعضای شورای شهر که از شهردار قبلی انتقاد می‌کردند، حالا خودشان به دنبال شهردار شدن هستند. برخی افرادی که می‌گفتند «با مقدم مردم شهر یاسوج ضرر می‌کنند، نمی‌توان آینده روشنی را با این شهرداری ببینیم»، آیا واقعاً به دنبال منافع مردمی بودند؟ اگر اینطور بود حالا چرا خودشان قصد شهردار شدن دارند.
برخی افراد مطلع، به این پایگاه خبری اعلام کرده‌اند که یکی از اعضای شورای شهر، بدون هیچ سابقه اجرایی و با رشته‌ای نامتناظر با شرایط شهردار شدن، قصد دارد خود را به عنوان شهردار معرفی کند.
کسی که رشته فقه و حقوق درس خوانده آیا با کوچکترین مسائل عمرانی و شهری آشنا است؟ شرم‌آور است که افراد چنین اجازه‌ای به خود می‌دهند و مردم را این چنین به سخره گرفته‌اند. هر عضو شورای شهری که بخواهد خود کاندیدای انتخاب شهردار باشد از اعتماد مردم سوء استفاده کرده است.   مردم انتظار دارند شورای شهر دلسوز شهر باشند، نه اینکه برای منافع شخصی دست به هر کاری بزنند.
آیا این شهر افراد باتجربه‌ای ندارد که بتوانند در جایگاه شهردار قرار بگیرند؟ اگر قرار باشد افرادی با رشته غیر مرتبط و بدون سابقه اجرایی در موقعیت مدیریت شهری قرار بگیرند، یاسوج قطعاً عقب گرد خواهد کرد. مردم خود باید مطالبه‌گر باشند و به عنوان افرادی که از شورای شهر مطالبه دارند، حرف خود را به گوش اعضای شورا برسانند تا کسی به خود جرأت ندهد پشت پرده کار‌هایی کند که شایسته مردم نیست.
چرا هنوز با وجود اینکه یک ماه از کنار رفتن مقدم گذشته، اعضای شورا فراخوانی برای دعوت از متقاضیان پست مدیریت شهری نداده‌اند؟ چطور عده‌ای از اعضای شورا مقابل اقدامات برخی از افراد در درون این شورا سکوت کرده‌اند؟ چرا مردم، اقشار مختلف دانشجویان، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، اقشار مختلف مردمی و اصناف مختلف از اعضای شورای شهر هیچ چیزی مطالبه نمی‌کنند و همه در مقابل این ظلم آشکار سکوت کرده‌اند؟ قطعاً یاسوج و هر شهر دیگری زمانی پیشرفت می‌کند که مردم مطالبه‌گری داشته باشد و مردم برای قرار دادن افراد شایسته در رأس شهر خود تلاش کنند.


کد مطلب: 464680

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464680/وقتی-یک-رشته-فقه-حقوق-همه-راضی-کرده-شهردار-شود-یاسوج-دوباره-عقب-گرد-می-کند-بسیج-دانشجویی-انجمن-اسلامی-اصناف-اقشار-مختلف-مردمی-مطالبه-ای-اعضای-شورای-شهر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1