کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تغییر و تحول مدیران کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سفر ریاست جمهوری

29 خرداد 1402 ساعت 17:40

در آستانه سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد خبر تغییر و تحولاتی از استانداری به گوش می رسد.


در آستانه سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد خبر تغییر و تحولاتی از استانداری به گوش می رسد.
به گزارش کبنانیوز، نارضایتی رئیس جمهور از عملکرد مدیران دولتی، مدیران را در کهگیلویه و بویراحمد به هول و ولا انداخت به طوری که در چند ماه گذشته فاصله بین برگزاری جلسات کمتر شد و با انتقاد استاندار نیز مدیران سعی کردند با گزارش نویسی یا کار عملی، وضع را بهبود ببخشند. به ویژه در بحث نهضت ملی مسکن نارضایتی های زیادی وجود داشت، که در چند ماه اخیر جلسات این حوزه به شکل ویژه تری در استانداری برگزار می شود.
هر چند که معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چند ماهی که سرپرستی این معاونت را برعهده گرفت تلاش زیادی برای ایجاد نظم و انضباط در این حوزه کرد، و در بحث نهضت ملی مسکن نیز اخیرا، شخصاً از بانک های استان بازدید و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد، شنیده می شود که رفتن او از دولت قطعی است و یکی از نزدیکان نماینده بویراحمد و دنا قرار است جایگزین وی شد.
زمانی که شهامت به عنوان معاون عمرانی حضور پیدا کرد، قبل از آن نیز در سمت های مرتبط با حوزه کاری خود فعالیت داشت و قطعا تجارب خوبی در حوزه عمرانی دارد، ولی «علی محمد روستا» که از وی به عنوان معاون جدید نام برده می شود، غالبا تجارب دانشگاهی دارد و با کار در سیستم دولتی ناآشنا است. تصور می شود با آمدن «روستا» همان اتفاقی در دولت می افتد که با حضور «احسان عسکری» معاون هماهنگی امور اقتصادی افتاد. انتقادات زیادی به عسکری وارد است به ویژه آنکه او در زمینه های مربوط به حوزه کاری اش، چندان حرفی برای گفتن نداشته است. وضعیت اقتصادی استان کما فی السابق بر همان روال همیشگی اش است و عناصر مختلف بازار و اقتصادی کار خود را می کنند. ولی عسکری به عنوان یک مدیر نتوانسته تغییر مثبتی در وضعیت ایجاد کند.
در حوزه سیاسی خبرهایی مبنی بر تغییر «سید جواد هاشمی مهر» شنیده می شود. هاشمی مهر اولین فردی است که در مظان کم کاری های حوزه اجتماعی است. هیچ عملکرد مثبتی از او دیده نشده و شنیده ها حاکی است که هاشمی یکی از مدیرانی است که ممکن است در ماه های آینده تغییر کند.
همچنین «حسینی خواه» مدیرکل امور سیاسی نیز انگونه که باید و شاید نتوانست رضایت استانداری را جلب کند و او نیز یکی از گزینه های تغییر است. «فرزاد بابکان پور» مدیرکل امور شهری استانداری نیز از جمله مدیرانی است که تغییر او جدی است و یکی از گزینه های تغییر محسوب می شود.
بطور کلی بخشی از مدیران دولت فعلی نتوانسته اند رضایت عمومی و مسوولان را کسب کنند، از همان ابتدای انتصاب نیز برخی از گزینه ها با انتقادات زیادی مواجه بودند، متأسفانه گاها ملاک پست های مدیریتی حمایت نمایندگان است که این به عموم مردم ضربه می زند، ملاک‌های اصلی فراموش شده اند و فرعیات اهمیت پیدا کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی از جلسات به سن یک کاندیدای مدیریتی اشاره کرد و گفت که نمی گذارند افراد جوان و کم سن در کرسی مدیریتی بنشینند، استاندار این موضوع را به عنوان یک گلایه و درد دل عنوان کرد. اینها در حالی است که سن و سال هیچ ملاک درستی برای مدیریت نیست، مقام معظم رهبری همواره بر شایسته سالاری تأکید دارند، اما این سخن مقام معظم رهبری همیشه بر زمین مانده و مسوولان نگاه و رویکرد خود را اصل قرار می دهند و به مشورت نمایندگان به عنوان یک اصل تکیه می کنند. آیت الله خامنه ای در یکی از بیانات خود در خصوص مدیریت اینگونه عنوان کرده‌اند:
در فتح مکه، پیغمبر یک جوان نوزده ساله را گذاشتند حاکم مکه. پیغمبر مکه را که فتح کردند، لازم بود حاکم یا فرمانداری آنجا بگذارند. این همه پیرمردها و بزرگان بودند، اما پیغمبر یک جوان نوزده ساله را منصوب کرد. بعضی‌ها اشکال کردند که آقا این سنش کم است، چرا او را گذاشتید؟ طبق این روایت، پیغمبر فرمود: «لا یحتجّ محتجّ منکم فی مخالفته بصغر سنّه»؛ کسانی که با انتصاب این شخص برای فرمانداری مکه مخالفند، استدلالشان را این قرار ندهند که چون سنش کم است، جوان است؛ این استدلال، استدلال درستی نیست. یعنی اگر استدلال دیگری دارید، خیلی خوب، بیائید بگوئید؛ اما کم بودن سن، جوان بودن، استدلال درستی نیست. «فلیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر»؛ آن کسی که بزرگتر است، لزوماً برتر نیست؛ بلکه آن کسی که برتر است، در واقع بزرگتر است. افضل، یعنی شایسته‌تر. این شایسته‌سالاری است؛ خب، اینها باید رعایت شود. در همه‌ی نظامات جمهوری اسلامی، در قوه‌ی مجریه، در قوه‌ی مقننه، در قوه‌ی قضائیه، در نیروهای مسلح، در نهادهای گوناگون، این اصل شایسته‌سالاری باید رعایت شود. شایسته‌گزینی؛ گزینش باید بر طبق معیارها و صلاحیتها باشد، نه بر طبق امیال و چیزهای شخصی. این در اسلام خودش یک اصل است. تمام این تغییرها و تبدیلهائی که در اسلام وجود دارد، بر اساس این است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۴


کد مطلب: 463771

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463771/تغییر-تحول-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-آستانه-سفر-ریاست-جمهوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1