کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

دم خروس استخدامی های بی ضابطه در کهگیلویه و بویراحمد بیرون زد / مردم نگران این وضعیت اند و منتظر پاسخگویی صریح و بی پرده دستگاه های نظارتی هستند

28 خرداد 1402 ساعت 0:13

استخدامی های بی ضابطه هنوز در برخی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و نگرانی های مردم از این بابت است که دستگاه های نظارتی به این مسائل ورود کنند. دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، شرکت گاز، استانداری و حالا شرکت برق! در این استان چه خبر است؟


استخدامی های بی ضابطه هنوز در برخی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و نگرانی های مردم از این بابت است که دستگاه های نظارتی مربوطه به این مسائل ورود کنند. دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، شرکت گاز، استانداری و حالا شرکت برق! در این استان چه خبر است؟
به گزارش کبنانیوز، با وجود اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد همین امروز نیز در ملاقات های مردمی خود بر عدم جذب استخدام از طریق رابطه و پارتی و آشنا تأکید کرد، ولی همین امروز خبر جذب بی ضابطه 28 نفر در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد سر و صدای زیادی به پا کرد.
مردم از بابت این استخدامی ها نگران اند، هر خانواده ای در استان چندین بیکار در خانه خود دارد و امسال هم سال انتخابات است، خیلی از افرادی که آشنا دارند تلاش می کنند فرزندان خود را از هر طریقی در ادارات استخدام کنند، آنهایی هم که آشنا ندارند، به این در و آن در می زنند و هیچ فایده ای ندارد. البته عده ای نیز تلاش خود را بکار می برند تا در استخدامی های رسمی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش و ... جذب شوند.
با این حال، مسئله اینجا است که تصور می شود دستگاه های نظارتی مربوطه طی سالهای اخیر از فشار خود بر چنین تخلفاتی کاسته اند. مردم از این وضعیت نگران اند و نمی خواهند شاهد بی عدالتی و نابرابری باشند.
ضمن خداقوت به همه دستگاه های نظارتی، تنها دلخوشی مردم از این وضع این بود که دستگاه های نظارتی گاها ورود می کنند و با جلوگیری از جذب یا برکنار کردن افرادی که قانونی جذب نشده اند، جلوی تخلفات را می گیرند، ولی الان و در این وضعیت تصور می شود دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی با این تخلفات ضعیف برخورد کرده اند. برخورد قاطعانه و بازدارنده چناانی صورت نگرفته و عده ای هنوز جسارت می کنند و بدون آزمون و ارائه فرصت برابر، نورچشمی ها را با سفارش و نامه های طلایی بکار می گیرند.
سال گذشته سازمان های نظارتی هرماه گزارش های مختلفی از عملکرد خود می دادند، ولی امسال کمتر شاهد بودیم که این سازمان ها گزارش های خود را بطور مفصل رسانه ای کنند. قطعا جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری عنوان داشتند شامل این گزارش ها نیز می شود، و مطرح کردن آنها با سلامت روان جامعه نیز ارتباط زیادی دارد و اسایش خاطر و روان مردم را ایجاد می کند.
 کی قرار است این رسم و رسومات برچیده شود، کارمندانی که متأسفانه با پارتی و آشنابازی سر کار می آیند و هیچ قانونی را هم رعایت نمی کنند، آخرین نفر سر کار می آیند، اولین نفر می روند، هیچ عملکرد مثبتی ندارند، این افراد همان هایی هستند که با پارتی سر کار آمده اند، نه بصورت قانونی. مردم انتظار دارند دستگاه های نظارتی جلوی این بی قانونی ها را بگیرند و این گونه تخلفات کم کم از بین برود و برچیده شود.


کد مطلب: 463698

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463698/دم-خروس-استخدامی-های-بی-ضابطه-کهگیلویه-بویراحمد-بیرون-زد-مردم-نگران-این-وضعیت-اند-منتظر-پاسخگویی-صریح-پرده-دستگاه-نظارتی-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1