کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان؛

۷۲ واحد صنفی متخلف در گچساران جریمه شد

27 خرداد 1402 ساعت 16:54

رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۲۳۰ واحد صنفی این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی و تغییر رسته، پروانه کسب و کار خود را باطل و تعطیل کرده که نیمی از آنها به دلیل نوسان قیمت و مسائل بازار است.


رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۲۳۰ واحد صنفی  این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی و تغییر رسته، پروانه کسب و کار خود را باطل و تعطیل کرده  که نیمی از آنها به دلیل نوسان قیمت و مسائل بازار است.
به گزارش کبنانیوز، فرزاد اکبری افزود: هم اکنون بیش از چهار هزار و ۹۵۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه ۲۳ اتحادیه صنفی در شهرستان فعالیت دارند گفت: ۲ هزارو ۲۵۰ مورد از مجوز صادر شده در این شهرستان تاکنون منقضی شده و هم اکنون پروانه های این تعداد در حال تمدید است.
اکبری ابراز کرد: امسال برای بیش از ۱۳۰ واحد صنفی این شهرستان پروانه کسب صادر شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون صدور بیش از یکهزارو ۳۰۰ فقره پروانه کسب در این شهرستان در دست اجراست و تمامی مراحل صدور پروانه کسب در این شهرستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
رئیس مجمع امور صنفی گچساران اظهار کرد: صدور پروانه کسب در این شهرستان در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.
اکبری ابراز کرد: واحد های صنعتی فاقد پروانه کسب کمتر از یک ماه در این شهرستان شناسایی و ساماندهی خواهند شد.
وی با بیان اینکه بنگاه های املاک این شهرستان ساماندهی خواهد شد افزود: برخی از بنگاه‌ها املاک این شهرستان فاقد پروانه کسب است که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
بازرسی از سه هزار و ۷۰۰ واحد صنفی گچساران
اکبری بیان کرد: سه هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در این شهرستان امسال از سوی واحد بازرسی این مجمع مورد بازرسی قرار گرفت.
وی ابراز کرد: ۷۲ واحد صنفی متخلف امسال در راستای نظارت بر عملکرد و فعالیت های واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات در این شهرستان شناسایی شد.
رئیس مجمع امور صنفی گچساران اظهار کرد: این میزان اصناف متخلف بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.
اکبری گفت: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلف ها بوده است.
وی تصریح کرد: امسال ۲۰۷ مورد گزارش مردمی از تخلفات اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه ۱۲۴ به این اتاق رسید که تمام آنها در کمترین زمان بررسی شد.
اکبری ابراز کرد: بازرسان واحد صنفی این شهرستان روزانه در۲ نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف فعالیت دارند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.




 


کد مطلب: 463687

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463687/۷۲-واحد-صنفی-متخلف-گچساران-جریمه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1