کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آبشار یاسوج تفرج‌گاه مردم یا صندوق ذخیره شهرداری / با یک حساب سرانگشتی آبشار ماهیانه ده‌ها میلیارد برای شهرداری درآمد دارد؛ اما این پول‌ها کجا می‌رود!؟

27 خرداد 1402 ساعت 8:34

یک زمانی شهرداری یاسوج خبر نداشت آبشار کجای یاسوج است؛ البته همین حالا هم خبر ندارد؛ اما شهرداری که  از گرفتن عوارض ساختمان‌ها فربه شده بود  و ماشاءالله  اشتهایش باز شده بود عده‌ای مسوول یک چیزی دیدند یا شنیدند و با خود فکر کردند؛ علت پیشرفت پارک‌ها و مکان‌های گردشگری شهرهای همسایه گرفتن ورودی از مسافران است. آمدند فکر کردند کجای یاسوج بیشتر رفت‌وآمد دارد و مردم می‌روند و دیدند یاسوج زیبا و بکر آنقدرها هم که خودشان می‌گویند امکانانت و رفاهیات ندارد.


برخی از شهروندان یاسوجی از پرداخت عوارض در ورودی آبشار این شهر گلایه می‌کنند و می‌گویند: آیا مردم یاسوج حق آب و گل ندارند.
به گزارش کبنا، یک زمانی شهرداری یاسوج خبر نداشت آبشار کجای یاسوج است؛ البته همین حالا هم از حال و روزش چندان خبر ندارد؛ اما شهرداری که  از گرفتن عوارض ساختمان‌ها فربه شده بود و ماشاءالله  اشتهایش باز شده بود عده‌ای مسوول یک چیزی دیدند یا شنیدند و با خود فکر کردند؛ علت پیشرفت پارک‌ها و مکان‌های گردشگری شهرهای همسایه گرفتن ورودی از مسافران است. آمدند فکر کردند کجای یاسوج بیشتر رفت‌وآمد دارد و مردم می‌روند و دیدند یاسوج زیبا و بکر آنقدرها هم که خودشان می‌گویند امکانات و رفاهیات ندارد؛ زیبا هست؛ اما جای به سامانی ندارد که مردم بروند جز همین آبشار. به همین خاطر عزم را جزم کردند که چندین نفر آدم تنومند و یک دفتر دستک و یک کانکس و چند دستگاه پوز بگذارند ورودی آبشار یاسوج و هر پرنده‌ای که آن حوالی پر زد یقه‌اش را بگیرند و کارتش را بکشد و بعد مشرف شود! یکی نیست بگوید آدم حسابی، مسوول با مسوولیت آن‌جایی که شما رفتید از مردم شهر ورودی نمی‌گیرند از مسافران می‌گیرند. مردم این شهر که حق آب و گل دارند؛ مثل این است برای اینکه بخواهی هر روز بروی خانه خودتان یک بسته شیرینی و یک دسته گل بگیری که زشت نباشد!!!
  یکی از شهروندان یاسوجی در گفت‌وگو با کبنا گفت: چند وقت پیش طبق عادت همیشگی سوار ماشین شدم و گفتم بروم تا آبشار و یک حال و هوایی عوض کنم؛ اما به ورودی آبشار که رسیدم دیدم جلویم را گرفتند و گفتند باید ورودی پرداخت کنم. گفتم من اهل یاسوجم و از پلاک ماشینم هم مشخص است. در جوابم گفت: هرکسی بخواهد وارد شود بومی و غیربومی فرقی ندارد باید ورودی را پرداخت کند. گفتم من شاید بخواهم روزی ده بار از این خیابان بگذرم هر ده بار که نمی‌توانم ورودی پرداخت کنم. با لحن تندی گفت: می‌خواهیم جلوی ورود ولگردها را بگیریم. خواستم پساده شوم و بحث و دعوا راه بیندازم ولی منصرف شدم.
یکی دیگر از شهروندان گفت: واقعاٌ زورم می‌آمد بخواهم برای اینکه ده دقیقه بروم دور بزنم و برگردم هزارتومان پرداخت کنم برای همین رفتم از طرف خروجی که می‌دانستم خلاف و ممنوع است وارد شدم و رفتم بوق زدم و گفتم دیدی تحریمتان را دور زدم!!
یکی دیگر از شهروندان گفت: من و دوستانم عادت داریم هر روز عصر می‌رویم آبشار با هم می‌نشینیم و بچه‌هایمان همان‌جا بازی می‌کنند؛ اما نمی‌توانیم هر روز هر روز این مبلغ را پرداخت کنیم و مجبوریم جای دیگری را انتخاب کنیم هرچند هیچ جا به باصفایی آبشار نیست.
شهروند دیگری گفت: ما شاید ماهی یکی دوبار برویم آبشار، عیبی ندارد اگر ورودی پرداخت کنیم؛ اما اگر در ازای این پول که می‌گیرند کاری برای پیشرفت و آبادانی آبشار و خیابان‌های اطراف بکنند آدم زورش نمی‌آِید. شهرداری واقعاٌُ بدون برنامه و اصول کار می‌کند.
یکی دیگر گفت: از ساعت چهار بعداز ظهر اینجا نشسته ام و دارم تعداد ماشین‌هایی که وارد می‌شوند و ورودی پرداخت می‌کنند را حساب می‌کنم تا الان که ساعت9 شب است حدود 50میلیون ورودی گرفتند تازه امروز روز تعطیل نیست و طبیعتاٌ روزهای تعطیل و آخر هفته خیلی بیشتر خواهد شد، این پول‌ها را چه می‌کنند؟! کجا خرج می‌کنند. همین آبشار هم خدماتی جز طبیعت و درخت‌هایش ندارد. این مغازه‌ها هم که کار مردم است و اجاره‌شان را پرداخت می‌کنند. پر از آشغال است و هیچ نظارتی نیست. با همین حساب سرانگشتی آبشار ماهیانه ده‌ها میلیارد برای شهرداری درآمد دارد؛ اما این پول‌ها کجا می‌رود!؟
کبنانیوز آمادگی درج پاسخ شهرداری یاسوج را دارد.


کد مطلب: 463587

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463587/آبشار-یاسوج-تفرج-گاه-مردم-یا-صندوق-ذخیره-شهرداری-یک-حساب-سرانگشتی-ماهیانه-ده-ها-میلیارد-درآمد-اما-این-پول-ها-کجا-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1