کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛

غده تیرویید یکی از غددی است که نقش بسیار مهمی در رشد و متابولیسم بدن دارد

13 خرداد 1402 ساعت 17:22

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: غده تیرویید یکی از غددی است که نقش بسیار مهمی در رشد و متابولیسم بدن دارد.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: غده تیرویید یکی از غددی است که نقش بسیار مهمی در رشد و متابولیسم بدن دارد.
به گزارش کبنا، گفت: مهندس سید محمدرضا جلیل پور در این زمینه تصریح کرد: بیماریهای غده تیرویید خصوصا کم کاری مادرزادی در نوزادان بسیار مهم است که این مهم با انجام یک آزمایش ساده و نمونه گیری از خون کف پای نوزاد در روزهای سوم تا پنجم تولد قابل تشخیص خواهد بود.

جلیل پور ادامه داد: در صورت تشخیص و شروع درمان موفیقت کنترل عوارض بیماری صد درصد می باشد.
وی اظهار داشت: خدمات نمونه گیری و پیگیری بیماری در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهرستان انجام میشود و هم اکنون یک مرکز تجمعی شهری در دهدشت، یک پایگاه بهداشتی در بیمارستان و یازده مرکز بهداشتی در شهرستان خدمات نمونه گیری را انجام می دهند. 
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه یادآور شد: والدینی که کودک مبتلا به کم کاری تیروئید دارند اطمینان داشته باشند که با انجام دوره ای آزمایشات و ادامه روند درمان و پرهیز از قطع خودسرانه دارو، از نتایج بسیار مطلوبی در راستای کنترل و درمان این بیماری بهره مند خواهد شد.


کد مطلب: 463133

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463133/غده-تیرویید-یکی-غددی-نقش-بسیار-مهمی-رشد-متابولیسم-بدن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1