کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

آیین تجلیل از معلمان نمونه در کهگیلویه برگزار شد

13 ارديبهشت 1402 ساعت 17:13

در آیینی از معلمان نمونه، بازنشسته و ایثارگر در شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.


در آیینی از معلمان نمونه، بازنشسته و ایثارگر در شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت در این آیین با بیان اینکه معلمی شغل نیست، هنر و عشق است گفت: نگاه ویژه به جایگاه و تکریم معلم امری لازم است.

وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: هر وقت احساس کردیم رسالت ما معلم بودن است آن وقت وجدان ما راحت و قوه تدریس بیشتر خواهد شد.
فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این مراسم اظهار داشت: معلم خانه فیزیکی نمی‌سازد اما خانه ای از مهربانی و دانایی می‌سازد.
 فاطمی زاده خاطرنشان کرد: معلم راه نمی‌سازد، اما راهی به سر منزل مقصود رشد و تعالی بنا می نهد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه بیان کرد: باید برای شناخت معلم انسان را با همه گستردگی های وجودی او، استعدادها و پیچیدگی هایش و رسالتی که خداوند بر دوش او نهاده است بشناسیم.
فاطمی زاده تصریح کرد: اگر انسان را شناختیم باید بدانیم او که باید انسان را تعلیم، آموزش و تربیت دهد چه رسالت بزرگی بر دوش دارد و چه جایگاهی و محبوبیتی خداوند به او واگذار کرده است.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه رویکرد این اداره را تقویت مدارس دولتی و ایجاد عدالت اموزشی عنوان کرد و افزود: در این راستا مدارس دولتی را تقویت کردیم و مدارس برنامه محور متناسب با اسناد تحولی، و امروز آموزش در تمام روستا های کهگیلویه وجود دارد.
وی شایسته‌سالاری را یکی دیگر از رویکردهای در آموزش وپرورش دهدشت دانست و افزود: توجه به کیفیت‌پروری به جای آمارپروری، استفاده از جوانان به عنوان موتور پیشران تعلیم و تربیت، بازتولید اندیشه‌های متعالی اسلامی و ایجاد نشاط جمعی و دانش‌افزایی و توانمندسازی در دستور کار آموزش وپرورش خواهد بود.
محمد جمالی آرند _ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در این آیین از شهید مطهری به عنوان شخصیتی در سنگر تعلیم و تربیت، محراب و قلم و انسانی فرهیخته یاد کرد و افزود: برای همه اهل علم دارای جایگاه برجسته ای است.
جمالی بیان کرد: معلمان با وجود همه مشکلات و کمبود امکانات، مجاهدت‌ میکنند.
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از وظیفه شناسی و عمل به وظیفه به عنوان دو عنصر اثرگذار که معصومیت معلم را برجسته کرده است نام برد.
 













کد مطلب: 461877

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461877/آیین-تجلیل-معلمان-نمونه-کهگیلویه-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1