کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با مقامات و مردم شهرستان چرام اعلام کرد:

ساخت کارخانه آهک هیدراته چرام سرعت می گیرد / تسریع فعالیت شرکت الومینای ایران / راه اندازی طرح های معدنی توسط ایمیدرو با هدف توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد

4 ارديبهشت 1402 ساعت 20:39

وجیه اله جعفری تاکید کرد: هدف ما از فعال سازی طرح های معدنی شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک به توسعه و رشد اشتغال در منطقه است.


وجیه اله جعفری تاکید کرد: هدف ما از فعال سازی طرح های معدنی شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک به توسعه و رشد اشتغال در منطقه است.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، جعفری عصر امروز در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و مقامات و مردم شهرستان چرام افزود: اقدامات اکتشافی ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نشان از پتانسیل در معادن فسفات و نیز بوکسیت این ناحیه است که البته فسفات جایگاه مناسب تری دارد.‌
وی تاکید کرد: اکتشاف، نقطه اغازین توسعه معدن و صنایع پایین دستی است هرچند چالش هایی در دریافت مجوزهای اکتشافی ایجاد شده که با همکاری مقامات استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف می شود.
جعفری ادامه داد: مرحله بعدی طراحی های مربوط به نوع استخراج و برداشت ماده معدنی و... است از این رو تسریع در اخذ مجوزهای اکتشاف ضرورت دارد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در عین حال گفت: امروزه فعالیت بر روی معادن چرام سرعت گرفته و سرمایه گذار هم با تجهیزاتی که ویژه این منطقه خریداری کرده، برنامه های اکتشافی را در حال انجام دارد.
جعفری تاکید کرد: توسعه اکتشاف، زمینه تولید، اشتغال و کاهش تورم را به همراه دارد.
وی درباره ویژگی های فسفات منطقه چرام گفت: با توجه به نوع خاص این ماده معدنی، دانش جدید نیاز داشته که برای احداث کارخانه فراوری فسفات، از تکنولوژی داخل و خارج کشور استفاده کرده ایم.
وی در ادامه از سرعت گرفتن ساخت کارخانه آهک هیدراته خبر داد.‌ جعفری همچنین از تسریع فعالیت شرکت الومینای ایران، برای اکتشاف و استخراج فسفات خبر داد.

بازدید مدیر عامل شرکت آلومینای ایران از معادن استان کهگیلویه و بویراحمد
پیرحسینلو مدیر عامل محترم شرکت آلومینای ایران با همراهی معاون و مدیران معدن از معادن استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد و همچنین در جلسه ای با فرماندار شهرستان چرام شرکت کرد.




 


کد مطلب: 461507

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461507/ساخت-کارخانه-آهک-هیدراته-چرام-سرعت-می-گیرد-تسریع-فعالیت-شرکت-الومینای-ایران-راه-اندازی-طرح-های-معدنی-توسط-ایمیدرو-هدف-توسعه-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1