کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف فرهنگ سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت برگزار می شود

فراخوان مسابقه جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد

3 ارديبهشت 1402 ساعت 16:46

با هدف فرهنگ سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت مسابقه و رویدادی با حضور گروههای مختلف مردم برگزار می شود.


با هدف فرهنگ سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت مسابقه و رویدادی با حضور گروههای مختلف مردم برگزار می شود.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ستاد ملی جمعیت را مکلف کرده است که به منظور اهداء سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت شاخص‌های ارزیابی و سنجش به تفکیک در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی را تدوین و ابلاغ کند.
مدبرنژاد افزود: این امر محقق و شاخص‌ها به ستاد‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور از جمله دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت اعلام کرد و افزود: این رویداد به دنبال شناسایی و تبادل تجربه و بهره گیری از توان و تجربه فعالان رسانه ای، گروه‌های نخبگان، مدیران، خانواده ها، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و رشد جمعیت است.
مدبرنژاد گفت: در محور خانواده: خانواده‌هایی که با وجود داشتن فرزند، پدر و مادر موفقیت‌هایی را کسب کرده اند به عنوان شاخص اصلی مورد توجه است.
در مورد نخبگان: کسب موفقیت‌ها با وجود ازدواج و فرزندآوری و دستاورد‌هایی که در حوزه علمی در زمینه جمعیت داشته اند به عنوان شاخص هستند.
مدبرنژاد با اشاره به ارزیابی عملکرد سازمان‌های مردم نهاد گفت: عملکرد این سازمان‌ها بر مبنای عملکرد درون سازمان و هم عملکرد برون سازمان ارزیابی می شود.
وی ادامه داد: در حوزه عملکرد درون سازمان، داشتن آئین نامه‌های انگیزشی در راستای ازدواج و فرزندآوری، نسبت به تأهل به تجرد کارکنان، نرخ ازدواج و در حوزه عملکرد برون سازمان، ۴ محور مهم آموزش، پژوهش، خدمات و فرهنگ سازی این سازمان‌ها در حوزه جمعیت، ازدواج و فرزندآوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
مدبرنژاد اضافه کرد: رسانه‌ها هم بر اساس تعداد خبر‌های کار شده در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور، شتاب و دقت در انعکاس اخبار جمعیت و تولید محتوای خلاق و فاخر ارزیابی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: شرکت‌ها و موسسات خصوصی بر اساس فعالیت هایشان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری به عنوان شاخص اصلی ارزیابی می‌شوند.
وی ادامه داد: در مورد دستگاه‌های اجرایی هم آنچه حائز اهمیت است میزان اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌باشد.
مدبرنژاد ادامه داد: واجدان شرایط می‌توانند آثار خود را به ایمیل daftarzanan.kb@yahoo.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۱۱ تماس بگیرند و یا به دفتر امور زنان و خانواده استانداری مراجعه کنند.
۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، جایزه جوانی جمعیت به فعالان و برترین های این حوزه اهداء می‌شود.


کد مطلب: 461438

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461438/فراخوان-مسابقه-جایزه-ملی-جوانی-جمعیت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1