تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۵۹۹۲۶
در آخرین خطبه نمازجمعه ۱۴۰۱ چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: رقابت غلط تجمل گرائیِ، در سفره چینی شب عید قبرستانها، فرهنگ چند هزارسالهٔ ناب کبگیان را زیر سوال برده است.

هزینه مراسمات وقبرستانها را با نیت آمرزش اموات به فقرا هدیه بدهید.
۳
سید فرج الله پژمان: رقابت غلط تجمل گرائیِ، در سفره چینی شب عید قبرستانها، فرهنگ چند هزارسالهٔ ناب کبگیان را زیر سوال برده است.
کبنا ؛به گزارش "کِبنا" از چیتاب حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ضمن تبریک سال نو با اشاره به زدودن کدورتها، و کینه ها این اعمال، را سبقت گرفتن برای رسیدن به آمرزش خداوند دانست و گفت: انسانی که در نیت خرج منافع دنیوی ذخیره اُخرَوی را با مضمون کشت در دنیا برداشت در آخرت پیش بینی کند در رسته متقین است.
سید فرج الله پژمان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن نورروز ۱۴۰۲ و تقارن بهار طبیعت با بهار فطرت ( ماه رمضان ) گفت: وقتی بهار طبیعت با بهار فطرت متقارن می شود قطعا باعث برکت هست و شماها هم با رفع کدورتها، دشمنی های ناخواسته سعی بر تبدیل سیئه به حسنه داشته باشید.
این خطیب جمعه با اشاره به موضوع شب عید و سال نو وسفره معیشت مردم ضمن تشکر از تلاش دولتمردان در کنترل بازارخطاب به آنان گفت: دولتمردان مراقب سفره عید و سفره رمضان مردم باشند.
وی افزود: گرانیهای سرکش طوری بیداد می کنند که کارمند تا بیکار همه تحت فشارند، و بی انصافی و خودسرانگی در تعیین نرخ قیمت گزاری بازار در کنار ضعف نظارت، مردم را عاصی کرده است.
امام جمعه کبگیان مسئله آب شرب شهر چیتاب را یک مطالبه همیشگی مردم برشمرد و گفت: اولا اینکه آقای دانشگر با دست خالی و عدم نیروی همراه در نهایت توان یک بخش را مدیریت می کنند توقعی از ایشان نیست، بلکه مدیریت کل باید یک فکر اساسی بکند که چرا چیتاب پرآب ترین منطقه استان باید همیشه مشکل آب شرب داشته باشد.
حجت الاسلام پژمان با اشاره به مسئلهٔ نامفهوم سفره چینی شب عید در قبرستانها این رسم را یک ایده کاملا نادرست بر فرهنگ غنی این مرز و بوم برشمرد و گفت: کجای دین و مذهب، عقل ایجاب می کند کنار قبر مرده آن هم در شب عید تحویل سال داشته باشیم و این حیثیت بنیه فرهنگی مردم متمدن کبگیان را زیر سوال می برد.
وی تصریح کرد: خصوصا خانمهای محترمه که اهم تصمیمات با آنهاست، شما را به خدا دست از این تجمل گرائی بردارید، شادی وجشن خودتان را به قبرستانها نبرید و روحیه فرزندانتان را خُرد نکنید.
این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: اگر میخواهید برای عزیز از دست رفته ای کاری کنید به نیتش بانی خیر ( کمک به مسکن مستمندان، ازدواج جهیزیه جوانان، آبادانی مساجد، وقف حسینیه ها و...) گام بردارید. امام جمعه کبگیان ادامه داد: بیائید یکبار برای همیشه، با شناخت زمان فاتحه، مکان کمک، ارزش ثواب به اموات را با این سنتهای غلط که نشأت گرفته از فشارهای خانوادگی چشم و همچشمی و رقابتهای نابرابر تجملاتی است را بردارید که به والله قسم نه تنها ثوابی درآن نیست بلکه گناهکارید.
خطیب جمعه چیتاب در پایان این خطبه ها از زحمات نماینده مجلس، بانیان دولتی و درون بخشی، سردار حکمتیان و معتدمین محلی جهت تکمیل روکش آسفالت جاده بین شهری چیتاب به صالحان تشکر کرد و گفت: امیدوارم مبحث ۱۲مصوبه سفر اخیر استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس و هیئت همراه به بخش کبگیان مانند همین مصوبه اجرائی شود تا مردم از قولی که به آنان داده اید وفای به عهدتان را تجربه کنند.



٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1