کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

جوکار: عملکرد نمایندگان مجلس بدون مصلحت‌اندیشی زیر ذره‌بین دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد

21 اسفند 1401 ساعت 1:00

سید مهدی جوکار با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: اخیراً حضرت آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه مرکز استان برای چندمین بار در خطبه‌های نماز جمعه تذکر جدی در خصوص رعایت اصل تفکیک قوا دادند، لذا دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان، ضمن هوشیاری در خصوص اقدامات جریانات سیاسی مختلف، به‌ ایشان و مردم عزیز‌ امیدواری می‌‏‌دهد که در خصوص رعایت قانون در بررسی عملکرد نامزد‌های انتخاباتی بویژه نمایندگان مجلس، حتماً به مسأله مهم التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی، به منزله ارکان مهم نظارتی توجه وافی و بدون مصلحت‌اندیشی خواهیم داشت.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص رعایت قانون در بررسی عملکرد نامزد‌های انتخاباتی بویژه نمایندگان مجلس، حتماً به مسأله مهم التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی، به منزله ارکان مهم نظارتی توجه وافی و بدون مصلحت‌اندیشی خواهد شد.
سید مهدی جوکار
در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز  در یاسوج اظهار داشت: نظریه استقلال قوا یا تفكیك ارکان حاکمیت، به عنوان یک شیوه مترقی، از جمله مفاهیم بنیادین پذیرفته شده در ساختار سیاسی نظام‏ اسلامی و همچنین از اصول مصرح در قانون اساسی کشور بشمار می‌‏رود.
وی در ادامه تصریح کرد: پایبندی عملی به این نظریه، در بر دارنده این نتیجه بسیار مهم است که نشان می‌‏‌دهد حاکمیت چگونه به توزیع یا تقسیم قدرت پرداخته است.
جوکار ادامه داد: اگرچه به لحاظ منطقی در مورد ضرورت حفظ این تفکیک تردیدی نباید وجود داشته باشد، اما متأسفانه گاهی شاهد تخطی از این مسأله مهم هستیم که در نهایت، به اختلاط در قدرت و فساد در مدیریت اجرایی منجر می‌‏شود. البته در سالیان اخیر به خاطر عدم التزام عملی برخی کارگزاران به این قانون بدیهی، شاهد فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب بویژه در خصوص عدم دخالت مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی و بویژه انتصابات مدیران هستیم که تأکیدات معظم له، امروز به فریضه‏‌ای غیر قابل انکار و غیر قابل تأویل تبدیل شده است و بلا شک، تبعیت از فرمان‌ ایشان باید فصل الخطاب برای همه شئون حاکمیت من جمله اعضای خانه ملت باشد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: آنچه امروز در معرض ارزیابی مردم و متولیان نظارتی قرار گرفته، بی‌توجهی مفرط از سوی برخی نماینگان مجلس به این اصل قانونی است، به گونه‏‌ای که علاوه بر سخنان گهر بار رهبری معظم حفظه الله، واکنش بسیاری از دغدغه‌مندان و بزرگان را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: اخیراً حضرت آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه مرکز استان برای چندمین بار در خطبه‌های نماز جمعه تذکر جدی در خصوص رعایت اصل تفکیک قوا دادند، لذا دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان، ضمن هوشیاری در خصوص اقدامات جریانات سیاسی مختلف، به‌ ایشان و مردم عزیز‌ امیدواری می‌‏‌دهد که در خصوص رعایت قانون در بررسی عملکرد نامزد‌های انتخاباتی بویژه نمایندگان مجلس، حتماً به مسأله مهم التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی، به منزله ارکان مهم نظارتی توجه وافی و بدون مصلحت‌اندیشی خواهیم داشت.


کد مطلب: 459665

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459665/جوکار-عملکرد-نمایندگان-مجلس-بدون-مصلحت-اندیشی-زیر-ذره-بین-دفتر-شورای-نگهبان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1