کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزییاتی از شناورهای جدید نیروی دریایی سپاه؛

جزییاتی از شناورهای جدید نیروی دریایی سپاه

18 اسفند 1401 ساعت 10:45

امروز ۹۵ شناور موشک انداز کلاس عاشورا و طارق و نیز ناو شهید مهدوی در بندرعباس به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.


امروز ۹۵ شناور موشک انداز کلاس عاشورا و طارق و نیز ناو شهید مهدوی در بندرعباس به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، امروز در آیینی در تداوم برنامه های ویژه الحاق تجهیزات جدید شناوری به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، ۹۵ شناور موشک انداز و یک فروند ناو اقیانوس پیما به این نیرو الحاق می شود.
ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی که امروز به نیروی دریایی سپاه الحاق خواهد شد، یک ناو سنگین چند منظوره ۲۱۰۰ تنی است که ۲۴۰ متر طول و ۲۷ متر عرض دارد و قادر است تا با قابلیت حمل انواعی از شناورهای سبک، پهپاد و بالگرد، کار پشتیبانی رزمی از این شناورها را نیز با سامانه های پدافندی و موشکی تعبیه شده در آن انجام دهد.
بهره گیری از رادار سه بعدی پیشرفته، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک و موشک‌های سطح به هوا و سطح به سطح و نیز بهره مندی از سامانه پدافندی دریاپایه سوم خرداد از دیگر قابلیت‌های ناو شهید مهدوی است که قابلیت اقیانوس پیمایی طولانی را داراست.
همچنین امروز ۹۵ شناور سبک موشک انداز کلاس عاشورا و طارق نیز به نیروی دریایی سپاه الحاق می‌شود. این شناورهای سبک با چالاکی و مانورپذیری بالا در دریا، با خود موشک حمل می‌کنند و می‌توانند اهدافی را با دقت بالا از فاصله ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.
این شناورهای سبک با موتور پرتوان که به زنبورهای سرخ خلیج فارس مشهورند، اکنون در تراز بالاتری قادرند بجای راکت اندازی به سوی دشمن، از موشک هایی با برد متنوع بهره برده و قدرت اثرگذاری خود را چندین برابر کنند.
شلیک موشک از شناورهای سبک تاکنون نمونه ای در جهان نداشته و این برای اولین بار است که مهندسان و متخصصان نیروی دریایی سپاه و وزارت دفاع توانسته اند قابلیت شلیک موشک از شناور سبک تا برد ۱۸۰ کیلومتر را در کشورمان ایجاد نمایند.
الحاق امروز جلوه دیگری از توان بالای رزمی و بازدارندگی نیروی دریایی سپاه پاسداران و مکمل دیگر الحاق های پرشمار گذشته است که ضمن تنوع به توانمندی های سپاه در خلیج فارس و دریای عمان، قابلیت اقیانوس پیمایی را نیز در این نیرو، قوت بیشتری می بخشد.
الحاق مهم امروز در کنار خبر دو روز گذشته در زمینه تولید موشک بالستیک علیه اهداف دریایی متحرک با برد ۱۵۰۰ کیلومتر نشانگر عمق یافتن قدرت دریایی کشورمان بر علیه هرگونه تهدیدی از نزدیک تا دوردست است که در کنار نیروی انسانی متعهد و مومن در نیروهای مسلح کشورمان به توانی مضاعف بدل شده است.




 


کد مطلب: 459540

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459540/جزییاتی-شناورهای-جدید-نیروی-دریایی-سپاه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1