کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد: 20 میلیارد تومان پول اشتغالزایی را از بانک رسالت بگیرید و به بانک دیگری بدهید / کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز توانبخشی و فرهنگی ندارد

13 اسفند 1401 ساعت 20:13

مشکینی_ مشاور امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست به استخدام نیروها در ادارات اشاره می‌کند و می‌گوید: ادارات کهگیلویه و بویراحمد هنگام استخدام و بکارگیری نیروها سهمیه ایثارگران را لحاظ کنند. 


شورای ترویج فرهنگ ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون سیاسی استانداری، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج، فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه شنبه ( 13 اسفندماه 1401) شورای ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ و با حضور سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استاندار_، حسن نگین‌تاجی_ رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد_، سید علی ملک‌حسینی_ دادستان یاسوج_، سردار حکمتیان_ فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد_ و سایر مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.
در این نشست رضا پارسیان‌نژاد_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بیش از 12600 سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر انجام گرفته که نسبت به سال گذشته 2 برابر رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از 82 هزار نفر جامعه هدف اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: 10 هزار و 742 نفر جانباز داریم که نه هزار و 680 نفر آنها در قید حیات هستند.
پارسیان‌نژاد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 1815 شهید و 315 آزاده دارد که 6400 نفر از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند که 811 نفر آنها اظهار خوداشتغالی کردند این در حالی است که 70 درصد از فرزندان شهدا باید در ادارات و نهاد مشغول شوند و 30 درصد هم در اختیار بنیاد شهید است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اشتغال، مسکن، درمان و ساماندهی گلزار شهدا مهمترین موضوعات ایثارگران است. بر اساس ماده 21 قانون ایثارگری 25 درصد هر گونه بکارگیری نیروها سهیمه فرزندان شهدا است.
وی با تاکید بر اینکه 811 نفر از جامعه ایثارگری تسهیلات خوداشتغالزایی دریافت کرده‌اند، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها در این زمینه عملکرد رضایت بخشی دارند و تنها بانک رسالت که 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خانواده ایثارگران را در اختیار دارد، اما کاری صورت نگرفته، لطفاً این پول را از ایشان بگیرید و به بانک دیگری انتقال داده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان تنها استانی است که مرکز توانبخشی و فرهنگی ندارد، گفت: پروژه توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند به اعتبار است. در سفر آقای قاضی‌زاده هاشمی بخشی از اعتبارات اختصاص داده شد که ضرورت دارد در استان به این پروژه توجه شود که سال آینده فاز ورزشی این پروژه به بهره‌برداری برسد.
پارسیان‌نژاد در ادامه گفت: 63 نفر از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی مفقودالاثر شدند.
وی اضافه کرد: 15 میلیارد تومان و 700 میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدای استان اختصاص داده شد که 3 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات سفر ریاست جمهوری بود. همچنین برای ساماندهی قبور شهدای گمنام 22 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
مشکینی_ مشاور امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست به استخدام نیروها در ادارات اشاره می‌کند و می‌گوید: ادارات کهگیلویه و بویراحمد هنگام استخدام و بکارگیری نیروها سهمیه ایثارگران را لحاظ کنند. 
 


کد مطلب: 459315

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459315/مدیرکل-بنیاد-شهید-کهگیلویه-بویراحمد-20-میلیارد-تومان-پول-اشتغالزایی-بانک-رسالت-بگیرید-دیگری-بدهید-تنها-استانی-مرکز-توانبخشی-فرهنگی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1