کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

حواشی اداره کار کهگیلویه و بویراحمد تمام‌شدنی نیست / واعظی تنها یک روز فرصت دارد

30 بهمن 1401 ساعت 21:24

متأسفانه بعضی مسوولان آنقدر بی‌خیالند و دلشان را به همین حرف‌ها و کم‌برخورداری‌ها خوش کردند که هر نوع کم‌کاری خود را گردن کم‌یرخورداری استان می‌گذارند.


حواشی اداره کار آن‌قدر زیاد بود و هست که معاون اداره کار کشور تصمیم گرفت برای بازدید و بررسی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند تا چند و چون ماجرا را از نزدیک ببیند و همین بازدید و بررسی باعث شد بخشی از تسهیلات استان کم‌برخودار کهگیلویه و بویراحمد برگشت داده شود و جوانان جویای کار این استان سردرگم و معلق در انتظار باز شدن سامانه تسهیلات اشتغالزایی که به دلیل انحرافات بسته شد.
البته این پایان ماجرا نبود و بعضی اقدامات و فکرها هم چاره نشد. بعضی از جویندگان کار در تلاش و دور باطل مسیرهای ادارای در رفت‌وآمدند تا بالاخره خسته و بی‌انگیزه شوند و دست و دلشان را از امید به اداره کار و تولید و اشتغال‌زایی بشویند و راهی یزد و عسلویه و بندر و تهران و دیگر شهرها برای کارگری شوند.
در یکی از این روزها یکی از ارباب رجوع‌ها با هزار امید و آرزو برای تسهیلات اشتغال‌زایی به اداره کار مراجعه کرده بود و پس از دوندگی‌های بسیار پاسخ منفی گرفت و درگیری ایجاد شد. در حالی‌که استان کم‌برخوردار کهگیلیویه و بویراحمد به این معنی نیست که بهره کمتری از بودجه و تسهیلات و مزایا ببرد بلکه به این معنی است که چون کم‌برخودار و کمتر توسعه‌یافته است باید مسوولان آنقدر تلاش کنند که از هر در و دریچه‌ای جذب بودجه داشته باشند. متأسفانه بعضی از مسوولان آنقدر بی‌خیالند و دلشان را به همین حرف‌ها و کم‌برخورداری‌ها خوش کردند که هر نوع کم‌کاری خود را گردن کم‌یرخورداری استان می‌گذارند. مثل بچه‌ای که برای همه ثابت شده است وضعیت درسی مناسبی ندارد و معلمان و اولیا رهایش کردند و امیدی به او ندارند برخی از مسوولان هم توسعه استان را رها کردند و انگار نه انگار مسوولند.
سندی به دست تحریریه کبنانیوز رسیده که نشان می‌دهد اگر اداره کار استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شود، شاید بیشتر به نفع مردم این استان است تا حالا که به روی مردم باز است؛ اما فقط برای اذیت‌های اداری. این سند موجود به‌طور واضح می‌گوید: اگر تا تاریخ یکم اسفند استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خودش آمد؛ آمد و اگر نیامد حدود 59 میلیارد از تسهیلات مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد پس گرفته و بین استان‌های دیگر پخش می‌شود.
مسوولین باید بدانند این ظلم و ننگ بزرگی است که نه در دنیا قابل بخشیدن است و نه در آخرت. اگر حواشی را کنار می‌گذاشتید و دل به‌کار می‌دادید این 59 میلیارد تومان از کفمان نمی‌رفت. 59 میلیارد تومان؛ یعنی گرفتن دست هزاران جوان.
جوانان ما آواره اداراتند و برای گرفتن یک وام ده پانزده میلیونی باید ده پانزده میلیون خرج کنند و سی میلیون پس بدهند آن وقت 59 میلیارد تومان در یک چشم به‌هم زدن برگشت داده شود. غفلت و برگشت دادن 59 میلیارد تومان به‌کنار، اما چرا در فرصتی که در احیای این بودجه عظیم داده شد باز هم اهمال و کم‌کاری صورت گرفت؟؟!


کد مطلب: 458694

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458694/حواشی-اداره-کار-کهگیلویه-بویراحمد-تمام-شدنی-نیست-واعظی-تنها-یک-روز-فرصت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1